رسوایی هر چه بیش تر حکومت اسلامی در نزد افکار عمومی مردم جهان!

بهرام رحمانی
bamdadpress@ownit.nu

عامل اصلی کلیه مصائب و مشکلات و بدبختی های بشر، ناشی از عملکردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سیستم سرمایه داری است. بر این اساس، هر بحث و تحلیلی که این عامل را نادیده بگیرد و در چهارچوب همین سیستم به دنبال تغییر اساسی باشد توم پراکنی بیش نیست. به همین دلیل، کلیه دولت ها از نوع خشن و جانی آن هم چون حکومت اسلامی، تا مدرن و به اصلاح دمکراتی آن هم چون دولت های غربی، همگی در جهت استثمار بشر حرکت می کنند و راه حل هایشان در واقع در جهت حواب گویی به بحران های خودشان و جلوگیری از خیزش جنبش کارگری و همه ستم دیدگان و پا برهنگان است.

فقر و گرسنگی یک پدیده غیرانسانی و غیرقابل تحملی است که انسان گرسته را به هر راهی سوق می دهد. متاسفانه فقر و گرسنگی در قرن بیست و یکم سالانه جان ده ها هزار از انسان رنج دیده و گرسنه را به کام مرگ می کشاند.
در آغاز قرن بیست و یکم، بیش تر از ۸۵۰ میلیون انسان در جهان، همواره زجر و درد و رنج فقر مطلق را تحمل می کنند. بیش از ۲۰۰ میلیون کودک در جهان برای زنده ماندن خود و نزدیکانشان، بدون آن که به فراگیری آموزش  و تحصیل بپردازند؛ به انجام کار های سخت و زیان آور می پردازند. در حالی که دولت های جهان سالانه میلیاردها دلار صرف هزینه های نظامی برای جنگ و کشتار اختصاص می دهند در حالی که اگر بخش کوچکی از آن را به برچیده شدن پدیده فقر و کودکان کار صرف کنند هیچ انسانی گرسنه سر به بالین نمی نهد و به کار هیچ کودکی نیازی باقی نمی ماند.
در چنین شرایطی، کنفرانس دولت های عضو سازمان خوار و بار و کشاورزی در ایتالیا و پرداختن آن ها به گرانی مواد غذایی و گرسنگی جهان، اشک تمساح ریختن برای گرسنگان چیز دیگری نیست.

یکی از شرکت کنندگان کنفرانس سه روزه رم، احمدی نژاد رییس جمهوری حکومت اسلامی ایران بود که در این سفر هر چه بیش تر در نزد افکار عمومی جهان رسواتر شد.
احمدی نژاد، روز سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ – ۳ ژوئن ۲۰۰۸، به منظور شرکت در اجلاس سالانه سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل «فائو» وارد رم شد.
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه، اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی و سیدمجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس جمهور از جمله همراهان احمدی‌ نژاد در این سفر بودند.
حضور احمدی نژاد در رم، به عنوان رئیس جمهور یک حکومت دیکتاتوری و سرکوبگر موجب اعتراض شدید مردم ایتالیا قرار گرفت. حتی روزنامه ایتالیایی «ایل رفورمیستا»، از مردم ایتالیا خواست علیه سفر احمدی نژاد به این کشور دست به تظاهرات بزنند. ایل رفورمیستا، خطاب به مردم ایتالیا نوشت، در روز سوم ژوئن ۲۰۰۸، امسال راس ساعت ۲۰ در میدان «کمپی دولیو» در تظاهرات اعتراضی علیه احمدی نژاد، شرکت کنید. این روزنامه، از همه کسانی که با این خواست موافق هستند از جمله فرانکو فراتینی (وزیر امور خارجه ایتالیا) دعوت به عمل آورد تا با شرکت در این تظاهرات، صدای خود را به گوش احمدی نژاد برسانند.
ایل رفورمیستا، نوشت احمدی نژاد همان کسی است که کشتار یهودیان به دست نازی ها را انکار می کند. احمدی نژاد، رئیس جمهور حکومتی است که از اصلی ترین ناقضان حقوق بشر در جهان به شمار می رود.
در کنفرانس سه روزه رم، کنفرانس سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد با حضور ۴۴ تن از سران دولت های عضو این سازمان ترتیب یافت تا در آن، بر سر یافتن راه هایی برای حل مشکل افرایش جهانی بهای مواد غذائی بحث و تبادل نظر شود.
کنفرانس سه روزه سازمان خواربار و کشاورزی جهانی، که یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است، به امنیت غذایی و  کمبود ناشی از اوج گیری بی سابقه بهای مواد غدایی و کشاورزی و پیامدهای آن پرداخت.
خشک سالی شمار زیادی از مناطق جهان، از جمله کشورهای حاصلخیز را نیز فرا گرفته است. از سوی دیگر، اوج گیری سرسام قیمت مواد غذایی مردم جهان، به ویژه فقرا را نگران و در معرض گرسنگی قرار داده است.
در گزارشی با عنوان «چشم اندازهای کشاورزی جهان در فاصله سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی»، که چند روز پیش به طور مشترک از سوی سازمان خواربار و کشاورزی جهانی و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی انتشار یافت، آمده است که تنش در بازار بین المللی مواد غذایی مقطعی و موقتی نیست. به پیش بینی سازمان خواربار و کشاورزی جهانی، طی ده سال آینده، بهای گوشت گاو ۲۰ درصد، بهای شکر ۳۰ درصد، بهای گندم ۴۰ تا ۶۰ درصد، بهای کره ۶۰ در صد و بهای روغن نباتی بیش از ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.
سازمان خواربار و کشاورزی جهانی، درباره ایران نیز پیش بینی کرده است که «تولید گندم، ذرت و جو در ایران در سال ۲۰۰۸ میلادی دو میلیون و هشتصد هزار تن کاهش می یابد، اما تولید برنج در سطح سال گذشته، معادل یک میلیون و هشتصد هزار تن باقی خواهد ماند.» به پیش بینی همین سازمان، واردات غلات از سوی ایران از چهار میلیون تن در سال ۲۰۰۷، به شش میلیون تن در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.

اجلاس سه روزه سران برای بررسی بحران تورم بهای مواد غذایی در جهان، روز سه شنبه ۳ ژوئن ۲۰۰۸ – ۱۴ خرداد ۱۳۸۷، با سخنان رئیس جمهور ایتالیا و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، در مقر سازمان خواربار جهانی در رم، پایتخت ایتالیا، گشایش یافت.
بان کی مون، در سخنان افتتاحیه خود گفت که هیچ وضعیتی مانند گرسنگی ذلت بار نیست و از رهبران جهان خواست برای مقابله با کمبود و گرانی مواد غذایی به اقدامات فوری دست بزنند.
دبیرکل سازمان ملل، خواستار افزایش تولیدات کشاورزی به میزان پنجاه درصد تا سال ۲۰۵۰، لغو عوارض و موانع صادرات اقلام کشاورزی و خاتمه پرداخت یارانه به کشاورزان در کشورهای توسعه یافته شد.
بان کی مون هشدار داد که گرانی و کمبود مواد غذایی به سادگی می تواند بحران های شدید اقتصادی و اجتماعی و حتی بی ثباتی سیاسی را به خصوص در کشورهای کم درآمد جهان به دنبال داشته باشد.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، از ثروتمندترین کشورهای جهان خواسته که برای مقابله با بحران جهانی مواد غذایی هرچه زدودتر دست به کار شون
د.
دبیر کل سازمان ملل متحد که در اجلاس سازمان خواربار و کشاورزی جهانی در رم صحبت می کرد، از آمریکا و اروپا خواست که تعرفه های مواد غذایی و یارانه ها را که از به گفته او از مدت ها پیش بلای عظیمی برای کشورهای در حال توسعه بوده است کاهش دهند.
بان کی مون، خواستار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بودجه اضطراری جهت تهیه بذر، کود شیمیایی و ماشین آلات برای کشاورزانی شد که بیش ترین صدمه را دیده اند.
در سال گذشته شمار کسانی که به کمک های غذایی نیازمندند، نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش یافت. سیر صعودی بهای مواد غذایی موجب شورش هایی در حدود ۴۰ کشور جهان شده است. در ماه های اخیر، تعدادی از کشورهای جهان شاهد تظاهرات گاه خشونت آمیز در اعتراض به کمبود و گرانی مواد غذایی بوده اند.

احمدی نژاد، روز سوم ژوئن، در اجلاس سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) در رم گفت: اصلاح این سیستم مستلزم تغییر در اندیشه و مدیریت و نظام حاکم بر جهان است. احمدی نژاد، ادعا کرد در چنین شرایطی، ترویج اندیشه دینی و ارزش های اخلاقی با حاکمیت مدیران صالح و عدالت گستر بیش از پیش ضرورت می یابد.
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی حکومت اسلامی ایران «ایرنا»، احمدی نژاد پیش از ترک تهران گفته بود که «برنامه های واضح و روشنی» برای حل بحران غذا در جهان دارد.
بنا به این گزارش، احمدی نژاد در تهران ادعا کرده بود: «ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار از نظر اقتصادی و کشاورزی، راهکارها، پیشنهادها و برنامه های روشنی برای تولید و توزیع عادلانه و مناسب مواد غذایی در جهان دارد و می تواند در مدیریت شرایط امروز در جهان، نقش تعیین کننده ای ایفاد کند.»
محمود احمدی نژاد در سخنرانی اش در نشست فائو در رم، بی آن که نامی از آمریکا ببرد، این کشور و متحدانش را مسئول افزایش جهانی بهای موادغذائی در جهان دانست و پس از نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهاراتی علیه دولت آمریکا و اسرائیل ایراد کرد.
احمدی نژاد در این نشست خبری، علاوه بر این که از نابودی اسرائیل سخن گفت، سیاست های جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا را در خاورمیانه نیز مورد حمله قرار داد و گفت که جورج بوش بسیار علاقمند به حمله به ایران است و چند بار کوشیده است بهانه ای برای چنین حمله ای پیدا کند اما هر بار شکست خورده است.
احمدی نژاد هم چنین در گفتگو با خبرنگاران به دفاع از برنامه اتمی حکومت اسلامی پرداخت و تاکید کرد که فعالیت اتمی ایران، قانونی و شفاف است و این کشور چیزی جز حق خود را نمی خواهد.
قرار است دولت ایتالیا امشب مهمانی شامی به افتخار سران دولت های شرکت کننده در نشست فائو در ویلای تاریخی ماداما در رم برگزار کند اما منابع خبری ایتالیایی گزارش داده اند که محمود احمدی نژاد و رابرت موگابه به این مهمانی دعوت نشده اند.
اگر کسی احمدی نژاد را نشناسد شاید از سخنان وی دچار توهم شود. وی رییس جمهوری یک کشور ۷۰ میلیونی است که اکثریت مردم آن، در اثر سیاست های غیرانسانی حکومت و در زیر فقر فزاینده و بیکاری و غیره زندگی سختی می گذرانند. دستمزد ناچیز کارگران به موقع پرداخت نمی گردد. در حالی که این کشور یکی از عمده ترین صادرکنندگان نفت خام در جهان است که قیمت آن در حال حاضر به ۱۳۵ دلار در بشگه رسیده است.
رسوایی هر چه بیش تر احمدی نژاد هنگامی بود که وی به ضیافت شام سازمان ملل دعوت نشد. این اقدام برخلاف عرف دیپلماتیک است و به ندرت اتفاق می افتد. به گزارش خبرگزاری ها، محمود احمدی نژاد در حالی روز سه شنبه وارد رم، پایتخت ایتالیا شد که به نوشته رسانه های این کشور، نام احمدی نژاد، در فهرست میهمانی تشریفاتی که سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا و بن کی مون، دبیر کل سازمان ملل میزبانان آن خواهند بود، وجود ندارد.
حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران و روبرت موگابه، رییس جمهوری حکومت زیمبابوه در رم، به منظور شرکت در اجلاس جهانی درباره غذا، اعتراض های گسترده ای را در ایتالیا و دیگر کشورها در پی داشته است.
هم چنین با وجود تلاش های سفارت حکومت اسلامی در ایتالیا، هیچ کس مقام دولتی حاضر نشد احمدی نژاد را ملاقات کند. حتی در واتیکان نیز کسی حاضر به ملاقات با محمود احمدی نژاد نشد. یک منبع واتیکان به رسانه ها گفت:  «دلیلی برای ملاقات با محمود احمدی نژاد  وجود ندارد.»
محمود احمدی نژاد، در نخستین حضور رسمی خود در ایتالیا به عنوان رئیس جمهوری ایران، و با وجود حساسیت های فراوانی که در اتحادیه اروپا، نسبت به مواضع وی از جمله موضع ضداسرائیلی او برانگیخته شده است، بار دیگر اعلام کرد که روند نابودی اسرائیل آغاز شده و اسرائیل چه با دخالت ایران و چه بدون دخالت ایران، قطعا از صفحه روزگار محو خواهد شد. وی پس از ورود به ایتالیا، گفته بود آرزوی آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر محو اسرائیل از صفحه روزگار به زودی محقق خواهد شد.
پس از پخش این سخنان احمدی نژاد، ایگناچو لا روسا، وزیر دفاع ایتالیا اظهارات احمدی نژاد را خلاف تاریخ و عقل سلیم توصیف کرد.
جان فرانکو فینی، رئیس مجلس ایتالیا نیز در اعتراض به اظهارات محمود احمدی نژاد، ملاقات خود با ابوالفضل زهره وند، سفیر ایران در رم را که قرار بود دوشنبه هفته آینده (نهم ژوئن) برگزار شود لغو کرد. 
دعوت از محمود احمدی نژاد برای شرکت در این نشست، نه از جانب دولت ایتالیا، بلکه از جانب دبیرکل «فائو» صورت گرفته و از ورود رئیس جمهور ایران به ایتالیا استقب