انتقاد دشمن شاد کن….!؟

یکی از عاشقان ولایت فقیه و نماینده در مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط فعلی کشور باید از انتقادات دشمن شادکن پرهیز کرد…به گزارش گروه دریافت خبرگزاری خانه ملت ؛ این نماینده با تاکید بر لزوم پرهیز ازتفرقه میان نمایندگان ، به ایسنا گفت: هرانتقادی درشرایط فعلی باعث تفرقه میشود و تفرقه همیشه و در همه شرایط اثرات سوء و سم مهلک خود را به همراه دارد و می تواند به کام دشمنان بسیار خوشایند باشد و رنجش رهبر را به همراه دارد ! بنابراین باید از آنچه دشمن شادکن است، پرهیز کرد……

یکی ازعاشقان استالین و نماینده شوروی سابق درمورد جایگاه نقد معتقد است ؛ باید میان ماموریت ارتش سرخ و اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ و وقایع پس از آن تفکیک قائل شد. این در حالی است که در دوران زمامداری رهبرش استالین ؛ بین سال های ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۳ مردم با قحطی های اجباری و تنبیهی درسطح میلیونی مواجه بودند و در سال های ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۸ به دستور استالین نزدیک به ۷۵۰هزار نفر در تصفیه های ارتش کشته یا تبعید شدند و بین سال های ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۳یعنی سال مرگ استالین ۱۰ تا ۱۸ میلیون نفر در گولاگ ها یا اردوگاه های کار اجباری زندگی طاقت فرسای خود را سپری می‌کردند. گرسنگی‌،بیماری ،سرما و البته تیرباران های گاه و بی گاه ماموران استالین شمار فراوانی از این افراد بی‌گناه را به کام مرگ فرستاد……تمام کسانی که ابلهانه معتقد بودند زمان نقد این پروسه مرگبارهمان موقع نیست و نقد باعث شادی دشمن یا بورژوازی میشود….. بعدها هیچوقت به زمان مناسب برای “نقد” نرسیدند !

یکی ازعاشقان رهبرعقیدتی و نمایندگان مسعود رجوی به نام بهرام کریمی هم معتقد است :….یک منتقد واقعی و بی شیله پیله و غرض مرض اگر سیاسی باشد باید موقعیت زمانی را ارزیابی کند که کار من ( نقد ) در نهایت به کیسه کی ریخته می شود ؟ زیرا انتقاد در ملأ صورت می گیرد و رژیم چه بخواهیم و چه نخواهیم ازآن بهره خواهد گرفت…….

و بالاخره کارل مارکس معتقد است : تنها پدیده مقدس ورشد دهنده دراین دنیا ” نقد ” است . این تقدس و ارزش انسانی…..تابع شروط زمان و مکان نیست !

حالا بازم مثل کلاغ قارقارکنید که الان وقتش نیست…! میشود هرگونه خط سیاسی را آنالیز وتشریح کرد ؛ میشود موضوعات نقد شده را تشریح کرد یا انکار کرد و یا توضیح داد . ولی هرحرکت و یا نکته ایی با هدف صدورحکم خفه خون و توجیه…کمکی به رشد کسی نکرده و نمیکند ! این یک نتیجه گیری شخصی نیست ؛ بلکه محصول تجربیات تاریخی مشخص درکره زمین و کهکشان راه شیری تا به امروز است !

اسماعیل هوشیار
۲۹٫۰۷٫۲۰۱۳