دعوت از همشهریان استکهلم: با فعالیتهاى حزب حکمتیست همراه شوید!

بهنام ارانى
تشکیلات استکهلم حزب حکمتیست  

 
هفته پیش رو، هفته اى پر مشغله  براى فعالین حزب حکمتیست در شهر استکهلم است.  به عبارت دیگر، این هفته فعالیتهاى سیاسى ـ مبارزاتى متعددى در شهر ما در جریان است، که واحد شهرى حزب حکمتیست در آنها شریک است و در عین حال از همه همشهریان استکهلمى دعوت میگردد که با آن همراه گردند.

همبستگى با اعتصاب هفت تپه و حمایت از خواستهاى کارگران:
چهارمین هفته از اعتصاب کارگران هفت تپه را پشت سر میگذاریم. اعتصاب این کارگران یک مبارزه  نابرابر با جمهورى اسلامى را  شامل میشود که در آن کارگران با خانواده هاى خود هر روز را با اجتماع و تظاهرات تازه تر آغاز میکنند.  خطر زندان و حمله سرکوبگران رژیم به قاتق نان هزاران نفر تبدیل گشته است. دستمزدهاى پرداخت نشده، فشار زندگى و وعده هاى سر خرمن چاره اى بجز اعتراض را در مقابل کارگران قرار نمیدهد. دستگیریهاى هر چه بیشتر، بدرفتارى نیروهاى رژیم و تهدیدها مداوما فضاى جنگى را در شهر متراکم میکند. این کارگران بیش از هر وقت دیگر نیاز به همبستگى و حمایت دارند. خواستهاى برحقشان را باید در اقصى نقاط دنیا فریاد زد. با افشاگریهاى هر چه بیشتر باید رژیم و سرکوبهایش را افسار زد. 
در روزهاى چهار شنبه و پنج شنبه، چهارم و پنجم ماه ژوئن،  از ساعت ١۶  در میدان مرکزى شهر Sergelstorg پیکت اعتراضى در حمایت از اعتصابیون هفت تپه برقرار است. سازمان دادن این پیکت حاصل کار مشترک چند سازمان و نهاد چپ در استکهلم میباشد.

تظاهرات علیه راسیستها در روز ملى سوئد:
تعطیلى روز ملى سوئد باد به بادبان جریانات راسیستى و نژادپرست انداخته است. این عالیجنابان علمکتلشان را به خیابانها میکشند. طیف وسیع جریانات ضد راسیستى براى این روز یک اجتماع بزرگ متقابل را فراخوان داده اند. از ساعت ١١ صبح روز جمعه، ششم ژوئن اجتماع ضد نژادپرستى در میدان Slussen  شروع میشود. جا براى همه جور ابراز وجود هست، خانوادگى، فردى، جمع دوستان و یا شاید هم  قدم زدن عاشقانه در کنار اسکله زیباى Slussen  .  اگر هم کله تان بوى قرمه سبزى میدهد، یک کوله پشتى و یک مشت سنگ و یک کلاه سیاه رنگ با خودتان همراه داشته باشید. با  یک T-shirt  با عکس چه گوارا دیگر نور على نور میشود…

هفته حکمت در آخر هفته:
 واحد شهرى حزب در روز شنبه در رابطه با هفته بزرگداشت منصور حکمت دو سخنرانى را در روز 
شنبه هفتم  ماه ژوئن برگزار میکند. چهارم تا یازدهم این ماه در شهرهاى مختلف جلسات و فعالیتهایى به منظور آشنایى با منصور حکمت در دستور کار واحدهاى حزب قرار گرفته است. 
روز شنبه دو سخنرانى در مورد موضوعات "حزب کمونیستى و قدرت سیاسى" و "حقوق کودکان در جامعه" در لوکال حزب در Nidaråsgatan 12, Tunnelbana Husby Centrum برگزار میگردد. جلسه مربوطه علنى است و از ساعت ١۶ شروع میشود. در ادامه هفته حکمت، علاقمندان میتوانند در روز دوشنبه نهم ژوئن ساعت ١٨ در محل کافه مارکس در مبحث دیگرى با عنوان "دنیاى بهتر منصور حکمت" شرکت داشته باشند.

واحد حزب حکمتیست در شهر استکهلم، همه اعضا و دوستان و همه همشهریان را دعوت به  شرکت در فعالیتهاى این هفته مینماید.

بهنام ارانى
دوم ژوئن ٢٠٠٨