حکم دادگاه فلوریدا در امریکا و تبرئه کشتن یک انسان, در حاشیه دادگاه زیمرمن (قاتل تیروان)

مقدمه:

حدود ۱۷ ماه پیش در یک بعد از ظهر تاریک بارانی ، یک جوان ۱۷ ساله سیاه پوست که از از خرید برمی گشت توسط یک فردی بنام زیمرمن متوقف شد . زیمرمن که خودش را کلانتر محله می دانست و اسلحه بطور مخفی حمل می کرد ابتدا در اتوموبیل خود با پلیس تماس می گیرد و مدعی می شود که ان جوان ۱۷ ساله یک حنایتکار است که این کلانتر محله نخواهد گذاشت فرار کند! جناب زیمرمن به اخطار پلیس که به او گفت در اتوموبیلش بماند گوش نکرد و بیرون رفت و رنبال اون جوان ۱۷ ساله کرد و بعد از دعوائی کودتاه او را با اسلحه کمریش کشت.

متعاقب این قتل، این جناب زیمرمن را به ایستگاه پلیس بردند و بعد از مدتی کوتاه ازاد کردند! گفتند ایشان از خودش دفاع کرده.بعد از مدتی این فرد غیب شد! مدتی مخفی در جای دیگر زندگی کرد تا اینکه جنبش گسترده ضد نژاد پرستی با دو و نیم ملیون امضا رسما از نظام دادگستری امریکا شکایت کرد و خوهان دستگیری و محاکمه زیمرمن شد.

بالاخره تحت فشارهای افکار عمومی و صدها راهیپیمائی مردم در شهرهای مختلف امریکا که برای نشان دادن همدردی خود ، خودشانرا “هودی” صدا زدند و فریاد زدند که همه “تریوان” هستند، بالاخره دستگاه قضائی فلوریدا  مجبور شد این قاتل را دستگیر کند و رسما مرحله دادگاه ایشان شروع شد:

(۱)نظام فاسد و نژاد پرست فلوریدا چگونه برای محاکمه زیمرمن آماده شد؟

نظام فاسد قضائی فلوریدا که اساسا این قاتل را یکبار به خانه فرستاده بود به همراه موجودات مشکوکی که در مدت کوتاه صدها هزار دلار به جیب او ریختند تا در مقابل “قانون” تبرئه اش کنند ، یک نمایش تلویزیونی درست کرد که در طی چند هفته اخیر تمامی ساعات مردم امریکا را اشغال کرد و بطور بسیار کنترل شده ای تلاش داشت نشان دهد که مسئله قتل تریوان اصلا مسئله نژاد پرستی نیست!

این در حالی بود که شهری که این جنایت درش اتفاق افتاد رئیس پلیسیش بخاطر حمایت از نژاد پرستی قبلا اخراج شده بود و پلیس سابقه طولانی حماست از نژاد پرستی دارد.

طرح محاکمه را طوری ریختند و یک هیئت جوری انتخاب کردند که نشان دهند “دنبال عدالت هستند” و در دادگاه نمایشی برگزار کزدند که نشان دهند که جناب زیمرمن از خودش “دفاع کرده”! مدعی شدند که دادستان نتوانسته ثابت کند که این قاتل حتی مرتکب قتل از نوع درجه دوم شده(قتل عمد بدون طراحی از فبل). مدعی شدند که در “ذهن این جناب زیمرمن” تنفری مشاهده نشده قبل از اینکه ایشان گلوله را از نزدیک توی سینه تریوان ۱۷ ساله شلیک کند!

با قرار قبلی بین دادستان و وکیل قرار گذاشتند که هیچ جای پرونده از اینکه تریوان یک کودک شناخته می شود و مسئله نژادی درگیر ماجراست “حرفی به میان نیاید”! اینجور اعلام شد که این حادثه معمولی بوده و بیخودی در مدیا به مسئله نژادی پیوند خورده!

تلاششان این بود که بعد از اعلام حکم هیئت منصفه مردم را به ارامش دعوت کنند و از مردم بخواهند به “سیستم” احترام بگذارند و تکرار کردند که عدالت امریکائی بهتر از جاهای دیگر است! فکر کردند داستان اینجوری ماست مالی می شود!جنبش ۹۹ در صدیها در فاز اول مطرح کردن ماجرای تریوان مداخله کرد و حتما شاهد فعالیتهایش در این مرحله خواهیم بود.

(۲) در جامعه واقعا چه گذشت؟

هنوز ۲۴ ساعت از اعلام حکم تبرئه قاتل تریوان نگذشته تظاهرات اعتراضی  مردم امریکا در شهرهای مختلف شروع شده است. ۴ شهر کالیفرنیا، اوکلند قهرمان، ساکرامنتوی تگزاس تا واشنگتن دی سی و شهرهای فلوریدا صحنه اعتراض مردم به این حکم ظالمانه است. مدیای الترناتیو فیسبوک و تویترها بکار افتاده و بعید است جامعه امریکا این دروغ بیشرمانه را انهم در قرن ۲۱ بپذیرد!

زخم چرکین نژاد پرستی هنوز در جامعه امریکا باز است و ازار دهنده خصوصا در ایالات جنوبی امریکا که همین چند سال پیش در تگزاس صحنه کشاندن یک سیاه در خیابانها توسط طناب به پشت اتوموبیل بوده اند!

مردم امریکا زیر بار این دروغ نمی روند که ادمی نوجوانی را بکشد و به خانه فرستاده شود با ادعای “دفاع از خود”. صدای مردم امریکا که هیچ صدای دنیا دارد بلند می شود از این افتضاح سیاسی !:

(۳) سوالاتی که باید پاسخ گیرد:

چرا باید اسلحه دست کلانترهای محلی باشد؟ چرا باید فردی بدون اجازه پلیس بتواند دنبال ادمی توی خیابان بدود و او را بکشد؟ با چه منطقی این صحنه “دفاع از خود” است؟ با چه منطقی این ادم اساسا بعد از این جنایت آزاد شد و چرا فقط بعد از طومار نویسی ها و تظاهرات حضرات او را دوباره دستگیر کردند؟ چرا اینقدر زور می زنند که ثابت کنند این مسئله ربطی به نژاد پرستی ندارد؟

تا همینجا هم جنبش ضد نژاد پرستی کار بزرگی کرده.تا همینجا نظام فاسد قضائی امریکا را وادار کردند که این قاتل را به محاکمه بکشانند و هزینه ادم کشی نژادی را بالاتر برده اند. نظام امریکا می خواست با گذاشتن صحنه های این دادگاه کنترل شده مردم را بفریبد و اما نتیجه اش این شد که بسیاری تازه دارند از خواب بیدار می شوند و می بینند درون دادگاههای امریکا واقعا چه خبر است!

بیش از ۳ ملیون انسان سیاه در امریکا در زندانها زندگی می کنند! از هر ده نفر مرد سیاه، یک نفر کارش به زندان می کشد.و در صد اعدامهای سیاهپوستان و رنگین پوستان هنوز بسیار بالاتر از نرخ عمومی اعدام است. اینها واقعیات است.اگر تریوان  قاتل بود و زیمرمن مقتول، اصلا دادگاهش در تلویزیون نشان داده نمی شود و ماهها بود حکم زندان طولانی مدت یا اعدامش را داده بودند!

نظام سرمایه از تبغیض نژادی و جنسی سود می برد.از تبیغض ها انسانها قیمتهای متخلف می یابند و بهترین ابزار می شوند برای کاهش قیمت نیروی کار! لذا تا جامعه سرمایه داری هست تبعیض هست. منتهی پذیرفتن این ظلمها نباید باشد! باید مشکل کرد کشتن انسانها را کشتن سیاه را در امریکا.

در امریکا پلیسها به سیاهان حمله می کنند و به انها تیر اندازی می کنند حتی قبل از شناسائی انها! کشتن یک سیاه در نیویورک بخاطر بیرون اوردن کیف پولش در امریکا چند سال پیش غوغائی برپا کرد!

در امریکا بیمار روانی را در پارکینگ به شیوه جوخه اعدام تیر باران می کنند! ۸ پلیس ردیف می شوند یک بیمار سیاه اسکیزوفرنیک را که دارد چاقوئی را در هوا تکان می دهد تیر باران می کنند! این امریکاست!

خیلی سوالها هست که پاسخ نگرفته.خون تریوان هم ممکنست روی دستها ی جلادش و سیستم امریکا بماند و بشود پرونده ای بسته شده اما فراموش نشده.هنوز زود است تا قضاوت کنیم جامعه امریکا بعد از جنبش اشغال چقدر توان بیشتر در دفاع از خوش دارد.هنوز باید دید تا چه حد فعالین اجتماعی امریکا خواهند توانست قتل تریوان و این حکم ننکین را به سینه جانیان قضائی امریکا بکوبند!

منبع:

(*)تظاهرات مردم امریکا بر ضد حکم دادگاه فلوریدا که زیمرمن را دیشب  بی گناه اعلام کرد

http://thegrio.com/2013/07/14/protests-against-george-zimmerman-trial-verdict-spring-up-nationwide/#s:protest-1

http://www.foxnews.com/us/2013/07/14/george-zimmerman-acquitted-murder-in-trayvon-martin-shooting-death/