گزارش کنفرانس سالانه تشکیلات کانادا

تشکیلات کانادا حککا – حکمتیست  

تشکیلات کانادا- حزب حکمتیست در اول ماه ژوئن سال ۲۰۰۸ چهارمین کنفرانس سالانه خود را به صورت علنی ، با شرکت اکثریت اعضا ی تشکیلات ،همچنین حسین مرادبیگی (حمه‌ سور) عضو دفتر سیاسی حزب و میهمانان برگزار  کرد.
ابتدا خلاصه ای از فعالیتهای سال گذشته تشکیلات  حزب در کانادا توسط دبیر قبلی کمیته ،مینو همیلی به صورت گزارش زیر به کنفرانس ارائه شد .

رفقا!

اگر بطور فشرده‌ به‌ عملکرد یکسال گذشته‌ حزب حکمتیست در کانادا بپردازم و یک ارزیابی اجمالی داشته‌ باشم به‌ جرات میتوانم علیرغم هر کاستی و نارسائی و شل بودن پیچ و مهره‌های تشکیلاتی، تشکیلاتی بوده‌ایم که‌ بحق حزب حکمتیست را نمایندگی کرده‌ایم.

حزبی که‌ صرفا نامی در لیست احزاب نبوده‌ است و در دنیای مجازی اینترنت شیفته‌ و غرق نشده‌ است. بلکه‌ بطور محسوسی به‌ جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی و عدالتخواهی جامعه‌ که‌ پژواک آن را در دانشگاهها شنیدیم و به‌ اقصی نقاط ایران و حتی جهان طنین انداخت، وصل بودیم.

تشکیلات کانادا که‌ از من بعنوان دبیرش تا رفیق عضویی که‌ جدیدا به‌ عضویت این حزب در آمده است تمامیت خواهی این حزب را نمایندگی کردیم و بحق حلقه‌ واسط جنبش آزادیخواهی و برابری طلب ایران با ایرانیان مقیم کانادا و سایر مردم آزادیخواه بودیم.

اگر بعنوان یک ناظر خارجی منصفانه‌ به‌ عملکرد یکسال گذشته‌ خود نگاه کنیم، به‌ جرات میتوانم بگویم که‌ بدون ما بسیاری از فعالیتهای انجام شده در این کشور‌، از اعتراضات خیابانی تا تحصن در مقابل امنستی و غیره‌، عملی نمیبود.  نقش کلیدی و مبتکرانه‌ ما و پیشقراول بودن ما به‌ برخوردهای غیره‌ سکتاریستی و آوردن سازمانها و شخصیتهای متعدد به‌ زیر یک پرچم واحد که‌ آنهم در ایران بر افراشته‌ شده‌ بود، غیر قابل انکار میباشد. دفاع سرسختانه‌ ما از آزادی محمود صالحی و اسانلو، تلاش برای آزادی دانشجویان آزادیخواه‌ و برابری طلب تا حضور در میدیای ایرانی مقیم کانادا وانعکاس نامه‌ به‌ نخست وزیزر کانادا و نامه به مرکز قربانیان شکنجه ، کمک به تهیه وثیقه برای ازادی دانشجویان ، حلقه واسط میدیای ایرانی با رهبران دانشجویی، همه‌ و همه‌ بدون یک بدنه‌ حزبی که‌ در این مدت من افتخار دبیری آن را داشته‌ام غیر ممکن میبود. بدون همکاری و فعالیت یکایک شما و حتی جمعی که اکنون به هر دلیلی در زیر این سقف همراه ما نیستند ما صاحب این موفقیتها نبودیم.

رفقا راه‌ زیادی را در پیش داریم، آنچه‌ که انجام گرفته‌ بدون اغراق میتوان گفت هنوز نصف ظرفیت این تشکیلات هم نیست، ما بمراتب تواناتر از این هستیم و امیدوارم اجتماع امروزمان بتواند در مسیری پیش برود که‌ این پتانسیل بالقوه‌ را به‌ فعل در بیاورد و بتوانیم قله‌های بلندتری را در آینده‌ فتح کنیم. کوهی از کار و سازماندهی هزاران ایرانی مقیم این کشور در گرو حضور منسجم، جدی و تحزب کمونیستی و شفافیت ماست. سوال این است که‌ آیا به‌ استقبال آن خواهیم رفت یا نه‌؟ کنفرانس حزب حکمتیست در کانادا نباید به‌ کمتر از این رضایت بدهد.

از‌ همه‌ شما عزیزان و همه‌ کسانیکه‌ امروز در این اجتماع با ما نیستند اما دخیل در این سوخت و ساز بوده‌اند و سهمی را در موفقیتهای بدست آمده‌ داشته‌ اند، صمیمانه‌ تشکر میکنم.
  
گزارش دهنده مینو همیلی دبیر تشکیلات
۱جون ۲۰۰۸

سپس در این کنفرانس علاوه‌ بر ارزیابی و بررسی فعالیتهای سال گذشته تشکیلات کانادای حزب حکمتیست ، نکات اصلی فعالیتهای این تشکیلات در سال آتی مشخص شد.
 رفیق حسین مرادبیگی (حمه‌ سور) عضو دفتر سیاسی حزب در کنفرانس به مدت نیم ساعت در زمینه های اوضاع سیاسی ایران ، موقعیت حزب حکمتیست و نقش تشکیلات خارج کشور حزب در عرصه های مختلف سخنرانی کردند و به سوالات و مباحث طرح شده از جانب اعضا و میهمانان ، پاسخ  دادند.

در بخش انتخابات ابتدا به اتفاق ارا ترکیب یک کمیته ۳ نفره برای کمیته کانادا به تصویب رسید و به ۳ نفر کاندید رفقا احمد مطلق، سعید کرامت و مصطفی یونسی رای اعتماد داده شد .
کمیته جدید در اولین نشست خود مصطفی یونسی را به عنوان دبیر، سعید کرامت را به عنوان معاون دبیر – خزانه دار و احمد مطلق را به عنوان مسئول تبلیغات حزب در کانادا انتخاب کرد.

کمیته همچنین حسن ساوچبلاغی را به عنوان نماینده حزب در لندن انتاریو معرفی کرد.