مضحکه انتخاباتی حکومت در کردستان

بالاخره نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری بهمراه انتخابات شوراهای اسلامی بپایان رسید و حسن روحانی از صندوق بیرون آمد. یک محافظه کار و اصولگرای امنیتی که ردای میانه روی بتن کرده و در اولین مصاحبه مطبوعاتیش با خبرنگاران نشان داد که حتی خیال ندارد در مورد اصلی ترین موضوع انتخاباتیش که بدون شک دلیل اصلی رای دادن طیف وسیعی از مردم برای رای دادن به او بود یعنی تعلیق غنی سازی هسته ای را اجرایی کند و با رفتن سر قبر خمینی ثابت کرد که آش همان آش خواهد بود.
اما ساده لوحان و دل خوش کنندگان و باصطلاح مسالمت جویان را با این کارها کاری نیست و در رویاهای خودشان آزادی کلیه زندانیان سیاسی را می بینند و شکوفایی اقتصادی و دست کشیدن جمهوری اسلامی از سلطه طلبی و دفاع از مرتجعینی چون اسد و طالبان و غیره را.

از رئوس کارزار فریب و دام انتخاباتی یکی القا و تبلیغ شرکت اکثریت مردم در انتخابات مهندسی شده بوده و هست. آنجا که امکانش موجود بوده کم و زیاد کردن رای ها در مقیاس ملیونی مانند انتخابات قبلی که حتی احمدی نژاد مرتجع هم مابین دعواهایش آن تقلب را تائید کرد تا افزایش چند برابری تعداد شرکت کنندگان و وارونه جلوه دادن خواست شرکت کنندگان در انتخابات. و از طرف دیگر حتی آرای ریخته شده برای آدم های رسوایی مانند قالیباف و جلیلی را چند برابر نشان دادن.
در انتخابات اخیر در شرایط سرکوب و اختناق بی مانند حتی به مدافعین نظامشان و خودی ها مانند خاتمی و احمدی نژاد و رفسنجانی رحم نکردند و رد صلاحیتشان کردند تکلیف احزاب رفرمیست واقعی و انقلابیون که از قبل معلوم بود و هست ، صدها نفرشان در زندان هستند هزاران نفر در تبعید ده ها حزب ممنوع هستند و صدها نفرشان حکم اعدام دارند.
از چند هفته قبل رژیم سعی کرد که در کردستان با راه انداختن کارناوال و ایجاد ستادهای انتخاباتی سعی کند که تبلیغات راه بیاندازد که با مخالفت مردم در سنندج بساط کارناولشان را در میدان اقبال شهر سنندج جمع کردند.

از جمله مناطقی که در سی سال گذشته همیشه با اکثریت قاطع انتخابات های جمهوری اسلامی را بخصوص انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرده کردستان است. اما جمهوری اسلامی که بزرگترین هنرش دروغ و تقلب است اینبار نیز با وقاحت تمام اعلام کرده که در کردستان اکثریت مردم در انتخابات شرکت کرده است. در اکثر سایت های وابسته اعلام کردند که شصت و دو در صد در سراسر کردستان در انتخابات شرکت کردند.
اگر که تقلب و دستکاری آرا در مناطقی مثل تهران آسان باشد و دروغ را به مردم قبولاندن نیز، در کردستان که چندین حزب بعضا انقلابی حضور دارند و دارای پایه توده ای هستند این امر امکان پذیر نیست و فقط مایه مضحکه مردم می شوند.
از چند روز مانده به انتخابات تلویزیون کومله برنامه زنده در مورد انتخابات داشت و مردم بسیاری زنگ می زدند و نظر می دادند. از میان هر ده زنگ هشت زنگ به لزوم تحریم انتخابات و سرنگونی جمهوری اسلامی تاکید می کردند. و اظهار می کردند که از اوضاع به شدت ناراضی هستند.
بنا بر گزارشات بسیار زیاد در مورد انتخابات از بسیاری شهرها و شهرک ها و حتی روستاها این بار نیز اکثریت مردم کردستان انتخابات را تحریم کردند . فعالین سیاسی مختلف ساعت ها وضعیت را در سر صندوق های رای و همچنین در دور و بر محل انتخابات و وضعیت شهرها و شهرک ها را گزارش کردند.
امسال حقه رژیم برگزاری هم زمان انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری بود از این لحاض در برخی شهرها که مسایل رفاهی و موضوع شورا مهمتر بنظر می رسد و از آن جا که هر گونه سازمان غیر دولتی و انجمن مستقل ممنوع است شرکت اقلیتی از مردم نسبت به سال های گذشته بیشتر بنظر آمده.
مردم کردستان در تجربه سی ساله خود جنایات و ستمگری ها و تبعیضات حکومت و روسای جمهورش را از بنی صدر گرفته تا خاتمی و احمدی نژاد را با گوشت و پوست خود لمس کرده و بخاطر وجود احزاب و سازمان های انقلابی و پیشرو سوسالیست و کمونیست آگاهی بیشتری نسبت به سایر مناطق ایران دارند. مردم بسیاری به این نتیجه رسیده اند که بایستی انقلابی صورت بگیرد و از جمهوری اسلامی هیچ گونه اصلاح و بهبودی در وضعیت پدید نمی آید.
در سال های اخیر در اثر رشد نسبی طبقه مرفه گرایش سازشکاری و امید واهی به رفرم بیشتر شده و نمایندگان احزاب سازشکار و “اصلاح طلب” نیز تلاش می کنند که مردم کردستان را از دست زدن به انقلاب بر حذر دارند و مانند مرتجعین حاکم سعی می کنند با هشدار در مورد اینکه وضع ممکن است بد تر شود و مانند سوریه و افغانستان بشود مردم را به بیراهه دمکراتیزه کردن حکومت جمهوری اسلامی ترغیب کنند و بخاطر همین با قاطعیت مردم را به تحریم انتخابات و انقلاب تشویق نکردند و نگفتند که انتخابات یک دام و تله از جانب حاکمیت ارتجاعی برای طولانی کردن عمر حکومت ننگینش است که از جمله دوران هایی مشابه وضعیت اسفبار کنونی سوریه که جمهوری اسلامی خودش یک طرف قضیه است داشته است. بطور مثال جنگ ضد مردم کردستان که از اوان انقلاب تا اوایل سال ۷۰ ادامه داشت و در آن جمهوری اسلامی هزاران نفر را به قتل رساند صد ها روستا را از میان برد و صدها نفر را زندانی کرد.
حسن روحانی که داعیه میانه روی و اعتدال دارد در سابق خودش از روسای قرارگاه خاتم ال انبیا در کردستان را دارا بوده است.
از جمهوری اسلامی بجز فقر و استثمار گرانی و بیکاری و توسعه طلبی و نظامی گری و جنگ بیرون نمی آید. اصلاح طلبی از قوطی جمهوری اسلامی هرگز بیرون نخواهد آمد. حتی موسوی و کروبی اگر زمانی به قدرت برسند در عمل کاری بجز ترمیم عمارت پوسیده جمهوری اسلامی انجام نخواهند داد.
تنها را رهایی مردم کردستان مانند سایر مناطق ایران دست زدن به یک انقلاب اجتماعی است که در آن طبقات مرتجع را بزیر کشیده و سوسیالیسم را که بیان آمال و آرزوهای کارگران و زحمتکشان شهر و روستاست را برقرار سازند.

بعدالتحریر:
در مورد شرکت بیشتر مردم در انتخابات شورای شهر در کردستان بویژه در سنندج گفته می شود که در انتخابات اخیر در سنندج ۱۵۰ نفر کاندید شده بودند که برخلاف دوره های دیگر اکثریت آن ها تائید صلاحیت شده اند و این امر باعث این شده که تعداد بیشتری در آن شرکت کنند. هر کاندید با آوردن فامیل هایش از مناطق مختلف حتی به گفته یک شاهد عینی حتی از اصفهان تلاش کرده که تعداد رای هایش بیشتر بشود که خود باعث این شده که صندوق های رای بیشتر شلوغ بنظر برسد.

سهراب سلیمانی
هفتم تیر ۹۲