مصر، بزرگترین تظاهرات تاریخ بشر

سی ان ان از حضور ٣٣ میلیون تظاهرات کننده در روز یکشنبه ٣٠ ژوئن (٩ تیرماه) خبر داده است و بی بی سی ورلد سرویس هم آنرا تائید کرده است. رویترز آمار تظاهرات دیروز را ١۴ میلیون برآورد کرده است. روزنامه مصری “شروک” ساعت ١٠ شب یکشنبه از ١٧ میلیون نفر در قاهره و شهرها و روستاهای مصر خبر داده است. با تاریک شدن هوا عده ای از مردم میدانها را ترک کرده و به خانه رفتند اما میلیون ها نفر دیگر بیرون آمدند و جمعیت طبق برخی گزارشات از مرز ٣٠ میلیون نفر در سراسر مصر گذشت. پیر و جوان، زن و مرد، خانواده ها. در این لحظه بود که سی ان ان اینرا بعنوان بزرگترین تظاهرات تاریخ بشر اعلام کرد. (احتمالا بی بی سی فارسی هم به یکی دو میلیون نفر راضی شود!).

هلی کوپترهای ارتش پرچم های مصر را به میان جمعیت پرتاب میکنند تا پلاکاردها و بنرهای انقلابی مردم در میان پرچم های دولتی کمرنگ شود. پلاکاردهای با شعار ارحل (گم شو) همه جا دیده میشود و پرچم های حکومتی در مقایسه با این خواست و فریاد میلیونی مردم گم و گور میشوند.

یک التیماتوم میگوید که مورسی باید قبل از ساعت ۵ عصر سه شنبه فردا کاخ ریاست جمهوری را ترک کرده باشد. در غیر اینصورت اعتراض باز هم گسترش خواهد یافت.

۴ نفر از نمایندگان پارلمان دولت مورسی از مصر فرار کرده و گفته میشود به قصد پناهندگی به انگلیس رفته اند. گزارشی میگوید که ظرف ۴٨ ساعت گذشته بین ۶٠ تا ٨٠ هزار نفر مصر را با هواپیما ترک کرده اند.

فضای مصر شبیه روزهای پایانی حکومت حسنی مبارک است.

هیچکس مطمئن نیست که روز بعد سر کار خواهد رفت یا نه. صحبت از تحصن در همه جا و نه فقط میدان التحریر است.

تصاویر دریای جمعیت انقلابی را که رای به سرنگونی حکومت مورسی داده اند نشان میدهند. این واقعی ترین انتخابات است. نه فیلتری در کار است نه شورای نگهبانی و نه قدرت سرکوبی توسط اوباش حکومتی. آنجا که با قدرت انقلاب، آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده بر خیابانها حاکم میشود، رای واقعی مردم هم دیده میشود. “زیر حجاب اختناق” تصاویر و خواستهای واقعی مردم نه تنها توسط دولت بلکه همچنین توسط رسانه های نان به نرخ روز خوری مانند بی بی سی و یا احزاب حاشیه ای حکومت مانند اصلاح طلبان در ایران، مخدوش میشود.

زنده باد انقلاب مردم مصر که راه واقعی خلاصی از شر حکومت های مرتجع و ضد مردمی را نشان میدهد. خلاصی از این حکومت ها اولین قدم بسوی رهائی واقعی یعنی آزادی، برابری و رفاه است.

مرگ بر حکومت های اسلامی و نیمه اسلامی در ایران و مصر و ترکیه و همه جا

http://communismeouvrier.wordpress.com/2013/07/01/egypte-1er-juillet-1-h-la-plus-grande-manifestation-de-lhistoire-de-lhumanite/