روز پیشمرگ کومەله گرامی باد!

روز ٣١ خرداد سال ١٣۵٧، رفیق سعید معینی (خانه)، در حالی که در نزدیک روستای «دری» در حال استراحت بودند توسط با یورش نیروهای ارتش و گارد ویژه «قوات خاصه» حزب بعث عراق قرار گرفتند و به همراه چند پیشمرگ دیگر در نبردی نابرابر جان باخت. وی، اولین عضو و کادر کومەله بود.

رفیق سعید، از چهره های مقاوم زندان های حکومت پهلوی بود که بیش از ١۶ ماه در زندان و سلول انفرادی و تحت شکنجە های وحشیانه گذرانده بود اما هیچ اطلاعاتی به آن ها نداده بود.

کومە له در ٢۶ بهمن ١٣۵٧، هم زمان روز جان باختن یکی از بنیان گذاران برجسته آن، رفیق محمد حسین کریمی اعلام موجودیت علنی نمود. این نیروی سیاسی – اجتماعی از همان تاریخ تاکنون در مقابل تهاجمات وحشیانه حکومت اسلامی مقاومت کرده و هم چنان به مبارزه بر حق و عادلانه و طبقاتی خود در جهت سازمان دهی کارگران و مردم آزاده با هدف سرنگونی کلیت حکومت اسلامی و برپایی حکومت کارگری ادامه می دهد.

در بیش از سه دهه گذشته، کومه له به عنوان سازمان حزب کمونیست ایران فعالیت داشته و نیروی پیشمرگ کومە له، بازوی مسلح کارگران و زحمت کشان و مدافع پیگیر دفاع از آزادی و حقوق پایه مردم زحمت کش و برابری زن و مرد و حقوق کودک و…، در کردستان بوده است. تاکنون در صفوف این نیرو، هزاران مبارز کمونیست و برجسته فعالیت نموده و جان باخته اند.

یاد هم جان باخته گان راه آزادی و سوسیالیسم گرامی باید!

گرامی باد روز پیشمرگ کومه له کمونیست!

خرداد ۱۳۹۲ – یونی ۲۰۱۳