گزارش تظاهرات رادیکال علیه کنفرانس ثبات اقتصادی و سیاسی در عراق در استکهلم

براى دیدن عکس و فیلم این تطاهرات اینجا را کلیک کنید

روز گذشته ۲۹ ماه مه  کنفرانسی در شهر استکهلم در رابطه با بررسی وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم در عراق برگزار شد.این کنفرانس متشکل از وزرای امور خارجه  ۸۰کشور  بود. از جمله شرکت کنندگان این کنفرانس وزرای خارجه جمهوری اسلامی منوچهر متکی، وزیر امورخارجه آمریکا خانم کاندولیزا رایس و وزیر امور خارجه عراق ، عربستان سعودی ، اردن ، مصر ، ترکیه  ، انگلیس ، روسیه ،چین ، آلمان و فرانسه ووو در لیست  منتشره میباشند. 

 از چند روز پیش پلیس سوئد تدابیر امنیتی بسیار بالائی را در برگزاری این کنفرانس تدارک دید و حتی از پلیس سایر کشورهای اروپائی نیز درخواست همکاری و هماهنگی نمود.بطوریکه فضای شهر استکهلم با حضور پلیس در سر گذرگاههای حتی کوچک بیشتر شبیه به حکومت نظامی بود تا برگزاری کنفرانسی جهت صلح یا ثبات و حقوق بشر.چراکه دفاع از حقوق بشر و خدمت به مردم یک کشور نیازی به اینهمه کنترل پلیسی نمیتواند داشته باشد.   مقامات سوئدی بمنظور سهولت در کنترل و مقابله با تظاهرکنندگان معترض  و متنوع علیه وزرای شرکت کننده در این کنفرانس و از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و کاندولیزارایس این کنفرانس را در ۲۰ کیلومتری خارج از شهر و با معبر درست کردن در حاشیه مکان برگزاری که هتل اینفرانس سیتی بود اعتراف کردند که این وزرا نمیتوانند در نزد مردم از محبوبیتی هر چند کوچک برخوردار باشند.

نکته قابل تامل و پاسخ داده نشده از سوی نیروهای اپوزسیون جمهوری اسلامی این است که چرا و به چه منظور در اینرابطه با سکوتی مرموزانه برخورد کردند.نفسی از گلوی هیچیک از نیروهای اپوزسیون ایرانی در اعتراض به این کنفرانس و اساساً حضور منوچهر متکی برنخواست. سئوالاتیکه از سوی مردم عادی در مقابل این سکوت و رخوت در برابر اپوزسیون چپ گذاشته میشد، با بی اعتنائی و انکار از سوی مجموعه داعیان قدرت و آلترناتیو حکومتی برخورد میشد!!! حتی هنگامیکه از سوی فعالین منفرد کمونیست و دمکرات و چپ استکهلم اقدام به تدراک یک تظاهرات اعتراضی صورت گرفت ، باز هم با سکوت این نیروهای ظاهراً آلترناتیو!!! بخورد میگردید. در میان نیروهای اپوزسیون از جمله سلطنت طلبان به  سنگ اندازی در بلندگوهای رادیوئیشان علیه این اعتراض اقدام وسیعی را سازمان دادند. اعلام میکردند که به هیچوجه نه کسی قصد برپائی تظاهرات دارد و نه امکان نزدیکی به چند کیلومتری محل برگزاری این کنفرانس وجود دارد!!! تمام تلاش این جماعت ، خوش خدمتی در پس دیپلماسیهای پشت پرده و خوش رقصی برای این یا آن وزیر امورخارجه بود. این تظاهرات توانست  با تمامی موانعی که پشت پیش رو داشت  با موفقیت به همت و همکاری شورائی منفردین چپ تحت عنوان      ً  شورای تدارک اعتراض علیه جمهوری اسلامی و اشغالگران   ًً برگزار شود و توجه بسیاری از خبرنگاران و شرکت کنندگان حاضر در کنفرانس را جلب نماید. این تظاهرات مورد حمایت برخی کمونیستهای سوئدی قرار گرفت . از سوی دیگر فردی که ژورنالیست و نویسنده مائوئیست سوئدی است بنام جان میردال که علاقه مند به تجارت  قالی از ایران و در دفتر کارش تصویر بزرگ خمینی را به عنوان رهبر ضد امپریالیست قرار داده است با تظاهرکنندگان ایرانی به مشاجره پرداخت و تظاهر کنندگان ایرانی علیه آمریکا و جمهوری اسلامی را فاشیست خطاب کرد !! این توهین او با پاسخی کوتاه از سوی چند فعال ایرانی و درایت تظاهرکنندگان و تمرکز بر روی خود تظاهرات توانست بلوکه شود.چراکه او با بیان این توهین قصد ایجاد تشنج و عدم برگزاری تظاهرات و دخالت پلیس حاضر در محل بود.که با هوشیاری  فعالین سیاسی ایرانی  موفق شدند هم مجوز تظاهرات را در محل کسب نمایند و هم این توطئه کثیف معاملاتی  و همدلی  جان میردال را کاملاً خنثی نمایند. لازم به ذکر است که در این تظاهرات برخی احزاب و سازمانهای چپ ایرانی با حضور ۴ یا بعضاً ۵ نفره خود  شرکت داشتند تا  بتوانند  در مقابل سئوالات و فشار  افکار عمومی ایرانیان در این بی عملی توجیهی داشته باشند.

این تظاهرات از ساعت ۱۰٫۳۰ آغاز و تا ساعت ۱٫۵ بعد از ظهر با شعارهای کوبنده علیه تروریسم جمهوری اسلامی  و سرکوب کارگران و زنان و دانشجویان ، آمریکا ، اسرائیل ، انگلیس و حزب الله و بنیادگرائی با شکوه  و متحد برگزار شد

گزارش از: ایران نیوزرپورت

۲۰۰۸۰۵۲۹