ترکیه: جنبش انقلابی مردم بر علیه اسلام پاستوریزه و دمکراسی

حکومت نظامی ترکیه دهها سال با نام سکولاریزم در جامعه ترکیه، دیکتاتوری وحنایت میافرید.آن سالها که هنوز جمهوری اسلامی به این صورت مدرنش در منطقه اختراع نشده بود، این حکومت نظامی خودرا با افتخار طرفدار دمکراسی وسکولاریزم جا میزد. دیکتاتوری نظامیان که تمام کانونهای اقتصادی ، سیاسی واجتماعی جامعه را قبضه کرده بود در حقیقت یک حکومت نظامی وپلیسی در جامعه ایجاد کرده بود وفقط نیروهای اسلامی میتوانستند تقریبا آزادانه در جامعه ومساجد فعالیت کنند. اسلام ارتجاعی بخاطر استبداد نظامی در جامعه رشد کرد و با پاگرفتن اسلام سیاسی جدید در ایران ومنطقه، وبموازات آن نیروهای اسلامی ترکیه با کمک دولتهای غربی ودولت آمریکا بقدرت رسیدند. دیگر منطقه باید اسلامی میشد. بورژوازی غرب وترک به اسلامی احتیاج داشتند که چوب لای چرخ دمکراسی غربی نگذارد.اسلامی که بتواند با غرب ودمکراسی غربی کنار بیاید و خواهان سهم خواهی جداگانه نشود. با همین سیستم سرمایه داری جهانی بسازد. مثل اسلام خمینی والقاعده جفتک نیاندازد.

الگوی دمکراسی اسلامی-
با کمک بورژوازی غربی این اسلام پاستوریزه وخوش خیم ساخته وپرداخته شد. قرار شد این جامعه اسلامی نمونه ای بشود برای مردم در منطقه که احیانا از اسلام طاعونی خمینی وعربستان خسته شده اند. بورژوازی غرب ومنطقه که بدون اسلام نمیتوانند به بی حقوقی وتحقیر اجتماعی اکثریت قریب به اتفاق این جوامع ادامه حیات دهند، از هر فرصتی استفاده کرده ودر بوق وکرنا این اسلام “دمکراتیک” جدید را برای مردم منطقه الگو ساختند.
در انقلاب مصر وتونس بعد از اینکه مردم دیکتاتور ها را بزیر کشیدند، با کمک اخوان المسلمین که تا دیروز در لیست تروریستی دولت آمریکا وغرب بود، یک اسلام خوش خیم وطرفدار غرب ساختند. مدینه فاضله این “این مردم مسلمان” ، جامعه اسلام زده ترکیه شد. قرار شد اگر مردمی بخواهند بر علیه حکومتها وقوانین ارتجاعی قیام کنند، آنان را به جامعه دیکتاتوری واسلامی ترکیه حواله دهند ومیدادند.

شکست حباب اسلامی ترکیه
جامعه دیکتاتور زده واسلام زده ترکیه مثل همه جوامع اسلامی منطقه ، آبستن یک شورش وانقلاب بر علیه حکومت دیکتاتور واسلامیش بود.اگر تاکنون تاخیر داشت فقط ، مانند همه جای دیگر، بخاطراعمال عریان دیکتاتوری- پلیسی دولت ترکیه بر علیه مردم بود. در روزهای اخیر این دیکتاتوری واین نظام اسلامی-دمکراسی با یورش مردم بعقب نشسته. تا همین جا دیگر برای بورژوازی ترک، غرب واسلام گرایان خوش خیم این وضع بصورت قدیم ادامه دادنی نیست.. این سیستم اسلامی-نظامی-دیکتاتوری که دهها سال از بزرگترین نظریه پردازان غربی واسلامی رویش کار کرده بودند، با یک یورش خیابانی مردم خسته از دیکتاتوری وخفقان، در حال از هم پاشیدن است. مردم ومبارزه طبقاتی مردم تاریخ را میسازد. مردمی که به خاطر اهداف انسانی خود به خیابان بیایند، تمام ترفندهای بورژوازی را میتوانند یک شبه خنثی کنند. ترفند اسلامی –دمکراسی ترکیه دارد مانند حبابی در هوای انقلابی ترکیه میترکد. برای از هم پاشی ترفندهای بورژوازی باید به مردم وانقلاب تکیه کرد. شاید این بار نوبت مردم در ترکیه باشد که راه انقلاب ، آزادی وتنفر از اسلام وحکومت اسلامی را به مردم منطقه وجهان نشان دهند.