توحش اسلامی و توجیهات “ایت الله دیوید کامرون”

روز چهارشنبه ٢٢ ماه مە ، یک جوان سرباز بریتانیایی کە در حال عبور از یکی از خیابانهای جنوب شرق لندن بود توسط ٢ جوان سیاه پوست بوسیله ماشین زیرگرفته شد و سپس به طور فجیعی بە قتل رسید . مهاجمین که چاقو و ساطور در دست داشتند و در برابر چشمان بهت زده صدها عابربه جان مقتول افتاده و ضمن سردادن شعار “اللەاکبر” که اسم رمز قاتلین و جنایتکاران اسلامی در گوشه و کنار جهان است، جوان اسیر را لت و پار کرده و اعضای جدا شده بدن و جسم بی جانش را در وسط خیابان رها کردند. تلویزیونهای انگلستان و روزنامەهای این کشور، روز پنج شنبه یکی از قاتلین را نشان دادند که چاقو و ساطور در دست و در کمال خونسردی از عابرین درخواست میکرد که از او”عکس بگیرند”. وی با سردادن چند شعار و گفتن “الله اکبر”اعلام نمود “در انتقام گرفتن خون مسلمانان که در گوشه و کنار جهان بویژه در عراق و افغانستان که توسط سربازان انگلیسی ریخته میشود با همکارش این سرباز را کشتند.” سپس به سوی همکار قاتلش در آن سوی خیابان می رود و هر دو منتظر پلیس ماندند تا آنان را دستگیر کنند. پلیس بعد از ٢۵دقیقه تاخیر، به محل واقعه رسید و دو قاتل را که به سلاح سرد و یک قبضه اسلحه کمری مجهز بودند ابتدا از کمر به پایین مورد هدف قرار دادە و ضمن مجروح کردن قاتلین، آنان را دستگیر و تحت تدابیر شدید امنیتی در دو بیمارستان شهر لندن بستری نمودند.
شبکەهای اطلاع رسانی انگلستان ازروزنامه و تلویزیون تا دیگر شبکەهای اجتماعی، روز پنج شنبه ضمن چاپ و پخش پوستر قاتلین جوان سرباز بریتانیایی اعلام کردند که آنها “اهل نیجریه هستند، اما در انگستان به دنیا آمده و بزرگ شده اند”. بی شک تغییر محل تولد آنان از انگلستان به نیجریه عملی اگاهانه و به منظورتحریک افراطیون نژادپرست و ضدخارجی است که به یمن بحران کنونی اقتصاد جهانی وتشدید سیاست خارجی ستیزی در چند سال اخیر آرا زیادی کسب نمودەاند،این دو جوان را “مهاجر” و همراه با “فرهنگ” افریقایی به جامعە معرفی کنند. اما همین میدیای محترم فراموش کردەاند که در سال ٢٠١١ و در اردوی جوانان سوسیال دمکرات نروژ چگونه یک جوان راسیست و بیگانه ستیز به رسم فاشیستهای هیتلری و با چه ‌قصاوت و توحشی بیش از ۶۵ جوان و نوجوان را به قتل رساند وبخشی از همین میدیای مزدور و وکلای اخلاق فروش، به حمایت از آن جانی برخاسته و قصد تبرەاش داشتند؟!
در رویداد قتل جوان انگلیسی، رفتار و توضیح مقامات حکومتی بریتانیا از پلیس لندن تا شهردار این شهر و نخست وزیر این کشور، جای مکث و سئوال است .هر کدام از این سه نهاد که به ترتیب نهادهای مهم امنیتی و اجرایی کلان شهر لندن و نخست وزیراستعمار پیر بریتانیا را نمایندگی میکنند حائز اهمیت و قابل بحث و بررسی است .هر کدام از این سە نهاد مسئول به شیوه خاص خود قصد بهرەبرداری از این جنایت و پنهان کردن بخشی از حقیقت را از دید جامعە داشتە و قصد وارونەنگری و برجسته نمودن گوشەهای جزیی تر و کم اهمیت تر این جنایت را داشتند. بنا به اطلاعات منتشرشده، پلیس از هویت دو فرد قاتل بعنوان افراد خطرناک برای جامعە اطلاع داشتە است. یکی از آنان سابقآ مسیحی و چند سالی است که به مذهب اسلام روی آورده است . اسم آنان بعنوان افراد خطرناک نزد پلیس ثبت شده است، اما چرا پلیس هیچ اقدامی در دستگیری و کنترل آنها ننموده است، هنوز مشخص نیست و جای سوال فراوان دارد؟ این شیوه برخورد نکردن تنها روش پلیس بریتانیا نیست ،بلکه پلیس بسیاری از کشورهای سرمایەداری اسامی دهها باند مافیایی،جنایتکار،قاچاقچی انسان ،اسلحه ،مواد مخدر و غیره را در اختیار دارند ،اما در زمان رویدادن فاجعه یا جنایت نسبت به آنان اقدام ننموده و بعد از وقوع حادثه اعلام می دارند که خاطی یا قاتل و جنایتکار را می شناسند؟!
نکته دوم و شاید مهمتر از اقدامات پلیس لندن، سخنان و توجیهات شهردار لندن “بوریس جانسون” و نخست وزیر این کشور “دیویدکامرون” است که هر دوی آنها بلافاصله به دفاع از اسلام و تقدم منافع اقتصادی دولت انگلستان بر جان انسانها برآمدند. آقای شهردار برای دلجویی از مسلمانان ،البته نه مسلمانانی که برده و عبد عقاید خرافی طبقات بالادست و نظریه پردازان و پیغمبران آنان شدەاند ، بلکه دین مدارانی که امروز حوزەهای نفت و ثروت را در عربستان صعودی،کویت،عراق ،قطر،بحرین،ایران،ترکیه،لیبی و کشورهای دیگر را در اختیار و کنترل دارند، برآمد وبه دلجویی از آنان پرداخت . به گفته سایت بی بی سی “بوریس جانسون، شهردار لندن هم که یکی از اجداد او از مسلمانان ترکیه در دوره عثمانی بود،گفته است که این جنایت یک اقدام فردی است و نباید آن را به پای مسلمانان نوشت”. شکی نیست که این جنایت فردی است و ٢ انسان مریض،جانی و قاتل آنرا آنجام داده و محکوم است و هیچ ربطی به هر تک مسلمان و انسان دین داری ندارد . اما فریاد “الله اکبر” آنان ریشه در پیروزیهای پیامبر اسلام و یارانش در جنگ و “غزه وات” علیه “کفارو بی دینان” و فتح سرزمین آنان در “جهاد فی سبیل الله” و اسم رمز کنونی جریانات اسلامی و بنیادگردر گوشه و کنار جهان در نبرد با مخالفینشان است.آقای شهردار از تاریخ ۶٠٠سال گذشته نیاکانش که درکشورگشایی “عثمانی ها” و جنگ ارتجاعی و مذهبی آنان با مسیحیان دهها هزار انسان را قربانی نمودند هزینه میکند تا دل و همسویی جریان ارتجاعی_اسلامی را با موقعیت کنونی خود و حکومت پادشاهی بریتانیا جفت و بست کند.
اما اگر این داستان و نمایش آقای شهردار، کمدی و رقت آنگیز است ،رفتار و توضیحات آقای نخست وزیر “دیویدکامرون” مسخرە و تهوع آور است. دولت عالیه بریتانیا که بعد از افول جهانیش و بویژه بعد از جنگ جهانی دوم به پادوی سیاستهای امپریالیستی امریکا تبدیل شده و در رویدادهای ٢ دههه اخیر از دوران بۆش پدر تا بوش پسر و اکنون نیز در دوران ریاست جمهوری اوباما، سیاستهای امریکا را بی چون و چرا اجرا میکند ،یکی از عاملین اصلی جنگ،کشتار،تروریسم و رشد بنیادگرای اسلامی در سطح جهان و بویژه منطقه خاورمیانه و افریقا بودە است . دو جوان قاتل روز چهارشنبه و سرباز مقتول انگلیسی در همان روز توسط آنان از قربانیان چنین سیاستها و جنگ افروزیهایی بودەاند. اما از اینهم مضحکتر زمانی است که “دیویدکامرون” نخست وزیر بریتانیا که رئیس کشوری سکولار و غیرمذهبی است و دین و دولت در آن کشور از هم جدا هستند به مروج دین اسلام و ایت الله هی بدون عمامه، اما با کراوات و کت و شلوار تبدیل میشود . “ایت الله کامرون” اگر چه به حجره و حوزه دینی نرفته، اما به مفسر دین اسلام تبدیل شدە و اظهار میدارد که “این اقدام علیه اسلام نیز هست،در اسلام گفتە یا نوشتەای نیست که این نوع اعمال را توجیهه کند”(به نقل از گزارش فارسی تلویزیون بی بی سی).
برخلاف این دروغ “ایت الله کامرون” قرآن و احادیث پیغمبراسلام که این دین برگرفته از آن است، مملو از خشونت، قصاص ،سرو دست بریدن، ،زنده به گورکردن،نسل کشی غیرمسلمانان یا بقول اسلامیون “انفال کفار” که برگرفته از آیات قرآن است،تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام که در ایران و به دستور مقامات اصلی مذهبی و حکومتی دهها و صدها مورد آن اتفاق افتاد و دهها جنایت و جباریت دیگر، نص صریح و صحیح قران و حدیث پیامبرمسلمانان است. خلفای راشدین،١٢ امام شیعه، سلسله خاندان سنی و شیعه حاکم بر کشورهای عربی،افریقا و ایران و جاهای دیگر، تا سلسله عیاش و خوشگزران سلاطین عثمانی که چندین جد ماقبل جناب شهردار لندن گویا تفنگدار آنان بوده ،تا خمینی و بن لادن و شاهان فاسد و نگهبانان چاهای نفت عربستان و کویت و یمن،تا مزدورانی چون کرزای و نوری مالکی و دیگران، خادمین و مجریان اجرایی احکام و اعمال اسلامی بودە و هستند.
“ایت الله کامرون” و اوباما ،بوش و بلر،خمینی و بن لادن و دهها جنایتکار دیگر در دو جبهه ارتجاعی اسلام و مسیحیت و قدرتهای امپریالیستی یا دیکتاتورهای منطقه ای و جهانی، از عاملین و مسببین جنگ،کشتار،خونریزی،زندان،رشد بنیادگرایی دینی، بویژه اسلامی و یهودی آن ، همچنین عاملین فقر،سیاه روزی میلیاردها انسان، مهاجرتهای اجباری و رشد و گسترش فاشیسم ،نژادپرستی و خارجی ستیزی بودە و هستند که خود نمایندگان و سخنگویان مناسبات نابرابر و طبقاتی موجود میباشند. چه آن دو جوان سرخورده،بیکارو بی آینده که قربانی عقاید و رفتار باندهای مافیایی _مذهبی شدند و چه آن جوان سرباز انگلیسی که بە دست آن دو قاتل کشتە شد و قربانی سیاست گذاران امپریالیست حاکم بر انگلستان شد، و چه دهها قتل و جنایت دیگر که روزانه در گوشه و کنار جهان به بهانە های مذهبی ،نژادی و قومی روی میدهند، کمترین ربطی به مصالح و منافع اکثریت مردمان این کرە خاکی نداشته و ندارند.
اما در برابر وضع موجود،دربرابر این جهان وارونه و ضدانسانی، بشریت اگاه ومتعهد،انسانهای چپ و سوسیالیست و بویژه کارگران وکمونیستها جواب و راه حل خود و در واقع راه حل رهایی بخشی از وضع موجود را دارند. سرمایەداری با همه اهداف و برنامەهایش، با ایدئولوژی و افکارش از جمله مذهب،نژادپرستی،تبعیض جنسیتی و تفاوت در رنگ و خاک و ملیت و در ویران کردن روزانه محیط زیست بە پایان خط رسیده و مردەای است که هنوز بر دوش زندگان حمل و آن را ستایش میکنند.
تنها در جامعه سوسیالیستی و در حکومت کارگران است که مذهب و دین به امر کاملآ فردی و خصوصی افراد تبدیل خواهد شد. در آن جامعه مذهبیون نیز بجای حاکمیت و بیان اراجیفی از نوع سخنان شهردار لندن و نخست وزیر بریتانیا و یا خرفت کردن جوانان، به امید انتقام از یک انسان بی گناه و بی اطلاع از رویدادها از جمله جوانان سرخوردەای که قتل فجیع یک جوان دیگر را سازمان دادند و به امید رسیدن به بهشت واهی دیگر، تا بهشت واقعی این جهان را برای مشتی مفتەخور،عیاش و خوشگذران آماده نمایند ،مذهبیون و مستبدان از مسند قدرت تا گوشه خیابان پاک شده و ازکرسی صدارت تا ساطور و قمه جنایت از دست آنان خواهد افتاد .آنگاه در دنج مسجد و خانقاه با امکانات شخصی به آنجام فرایض دینی خود پرداخته و شرشان از سر انسانها و جامعه برداشتە خواهد شد. تنها آنزمان است که جامعه نیز نفس تازەای خواهد کشید و هوای تازەای استنشاق خواهد کرد و به جای نبرد انسانها با هم، نبرد انسان برای کنترل طبیعت و رام کردن آن، مشغله و معضل جامعه خواهد شد.

٢٣ _۵_ ٢٠١٣
.