ولایت فقیه یا ماکیاولیسم افراطی مذهبی

ماکیاولیسم هدف عمل سیاسی را دستیابی به قدرت می‌داند و بنابراین، آن را محدود به هیچ حکم اخلاقی نمی‌داند و در نتیجه به کار بردن هر وسیله‌ای را در سیاست برای پیشبرد اهداف مجاز می‌شمارد و بدین گونه سیاست را به کلی از اخلاق جدا می‌داند.
ماکیاولیسم می گوید ، زمامدار اگر بخواهد باقی بماند و موفق باشد نباید از شرارت و اعمال خشونت‌آمیز بترسد. زیرا بدون شرارت، حفظ دولت ممکن نیست.
حکومت برای نیل به قدرت، ازدیاد و حفظ و بقای آن مجاز است به هر عملی از قبیل کشتار، جنایت، ترور ، تقلب و … دست بزند و هرگونه شیوه‌ای حتی منافی اخلاق و شرف و عدالت برای رسیدن به هدفش روا می‌دارد.
این مکتب بر این باور است که رجال سیاسی باید کاملاً واقع‌بین و مادی و جدّی باشد، آنگونه سخت‌گیر باشد که اگر تکالیف اخلاقی و احساسات سد راه او شود؛ از آنها صرف‌نظر کند و هدفی جز رسیدن به مقصود نداشته باشد.
جملات و تعاریف بالا توضیح واضحات شرایط عینی تنها حکومت بنا شده بر اساس ولایت فقیه در دنیاست که خود را نماینده وجود ناموجودی می داند که اساسا زائیده قلم فرسایی های نگهبانان اسلام از زمان امام یازدهم شان تا شکل گیری حکومت ننگین جمهوری اسلامی است.
مهم ترین اصل ماکیاولیسم دست یابی به قدرت بدون در نظر گرفتن هر گونه معیاری است که اخلاق انسانی ایجاب می کند. نمونه بارز آن در تاریخ سی و چند ساله جمهوری اسلامی به طور مشخص برمی گردد به جنایت تاریخی ابتدای شکل گیری رژیم یعنی اعدام های وحشیانه دهه ۶۰ که مجری آنها صادق خلخالی بود و با این کار پایه های خفقان و اختناق را در جامعه ریشه دار کردند ، حیطه این کشتارها حتی به خارج از مرزهای ایران نیز می رسید که از جمله آنها می توان به ترور میکونوس و ترور اعضای خانواده پهلوی در کشورهای اروپایی اشاره کرد که همین امر نشان از درجه وحشی گری اش دارد که حتی مخالفان خود در خارج از کشور را از شعاع دید خود خارج نمی کند و از امنیت جانی مصون نیستند !
وقتی به اصول ده گانه ماکیاولیسم نگاهی اجمالی بیندازیم عمل به تک تک مواردش را در دستگاه فاسد رژیم ننگین جمهوری اسلامی می بینیم یکی از این اصول این است که حاکم باید فقط در پی سود خویش باشد. یکی از وظایف اصلی خامنه ای در ایران این است که هر از چند گاهی که نشانه های هر چند کوچک از تشکل وتجمع مردم یا علائمی که باعث به خطر افتادن نظام سود و سرمایه باشد دیده و شنیده شود کاغذ به دست و رهنمود بر دهان در حسینیه اختصاصی اش ظاهر شده و برای مخاطبان از قبل تعیین شده سخنرانی هایی ایراد و نکته هایی گوشزد می کند که فقط برای حاضرین مورد استفاده دارد و دیگران وقعی بر او نمی گذارند.
از دیگر موارد آشکار کسب سودهای سرشار از اکثریت مردم تحت ستم می توان به دزدی های میلیاردی در دستگاه های اجرایی توسط سردمداران رژیم که هر از چند گاهی خبرهایی از گوشه و کنار به گوش می رسد اشاره داشت .
مشخصه بارز دیگر نظام ولایت فقیه و اسلامی توسل به زور است و به عقیده آنان مردم باید از حکومت بترسند تا حکومت باقی بماند . در ایران دین ، نوع پوشش ، حجاب ، نظام سرمایه داری ، رسانه ، عقیده ، نرینه سالاری ، و … زور است و باید به آن جواب مثبت داد.
از دیگر مشخصه های ماکیاولیستی حکومت اسلامی ایران تصاحب هر آنچه می تواند بدست آورد است که آن را با وارد کردن زیر مجموعه های سپاه پاسداران به بخش های اجرایی و پیمانکاری دولتی به مرحله اجرا درآورده است. اجرای بخش اعظم احداث مترو و تقریبا هر پروژه عظیم دیگری که دولت بخشی از آن باشد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران اجرایی می شود و سودهای هنگفت را به جیب مفتخوران حکومتی روانه می کند.
نشان مشهود دیگر این مدعا کمک های سخاوتمندانه ناچیز چندین میلیونی !! خامنه ای به نهاد ها و موسسات نیازمند به کمک است که هر از چند گاهی به صورت خبر در رسانه های دولتی جمهوری اسلامی شنیده می شود.
سهیل شکری