در راستای برپایی دژ زحمتکشان

میهن ما روزهای حساسی را می گذراند. امروزها زمان با سرعت بیشتری درگذر است. زحمتکشان می بایست خودشان را سازماندهی نموده و آمادۀ رویارویی با اردوی ارتجاع باشند. در همین راستا و برای برپایی و استحکام هرچه بیشتر اردوی زحمتکشان، نه تنها شناسایی و شناساندن منافع طبقاتی به توده ها و یاری رساندن تئوریک به آنان برای سازماندهی خودشان از راه تبلیغات گفتاری و نوشتاری گسترده، بلکه یاری گرفتن از تکنولوژی امروزی نیز بسیار ضروری است.
از همین روی، لازم است هرچه زودتر همۀ رفقایی، که می توانند با یکدیگر همکاری نموده و سایت ویژه ای را درست کنند، یک سایت را همراه با لینک به سندیکاهای زحمتکشان راه اندازی نمایند، که در آن چگونگی برپایی سندیکا، اساسنامه و نمونه هایی از اساسنامه های سندیکاها نشان داده شده باشد. این نمونۀ سازماندهی و نوشتن اساسنامۀ سندیکاها و اتحادیه های مستقل هم برای زحمتکشان شهر، و هم برای زحمتکشان روستاها می تواند به روند تشکیل یکانهای اردوی زحمتکشان (بدون وابستگی به دولت، گروههای سیاسی و احزاب) یاری رسانده و همۀ آنان را در پیوندی سازمانیافته با یکدیگر قرار دهد. بدین ترتیب، کارگران و زحمتکشان سرتاسر کشور از یکدیگر یاد می گیرند و تجارب خودشان را در اختیار همۀ یکانهای اردوی زحمتکشان و برای رزم متحد و یکپارچۀ صنفی-طبقاتی می گذارند. مهمترین کار فقط آغاز کردن چنین سایتی است. هر یکان صنفی-طبقاتی می تواند خواسته ها، تجربیات و درخوئاستهای خودش را بازتاب داده و از همۀ یکانهای دیگر، و همچنین از رفقای آغازگر سایت برای سازماندهی و … یاری بخواهد و یا دیگران را راهنمایی کند. در چنین سایتی همه با رعایت حقوق برابر دیگران و احترام به استقلال یکدیگر، به همکاری و برپایی جبهۀ زحمتکشان می پردازند.
مردمی می توانند به حقوق خود دست یابند، که در رزم طبقاتی به سنگربندی دست زده باشند. این سنگربندی، پیش از آنکه جنبۀ باریکادبندی در خیابانها را به خود بگیرد، می بایستی در نهادهای مدنی و صنفی، در اندیشۀ مردم و یکانهای رسته ای آنان پی ریزی و استوار شده باشد. آنگاه است، که هیچ دشمنی نخواهد توانست همۀ جامعه را یکجا و بسرعت و بآسانی شکست دهد. زیرا چنین جامعه ای در هر گوشه و کنار کشور، در هر یکان صنفی-طبقاتی، و در هر فردی از مردم باریکادبندی شده است و به مقاومت در برابر ارتجاع می پردازد.
همین سازماندهی، کار را برای یاری رسانی های گوناگون به زحمتکشان آسانتر نموده و نتایج خود را نیز بهتر نمایان می سازد.
درود بر همۀ کارگران، زحمتکشان و همۀ رفقایی، که به اردوی زحمتکشان یاری می رسانند.