در جواب به ایرج اذرین

جلال برخوردار
مقاله اقای ایرج اذرین " روزگار سپری شدۀ چپ کاغذی , پاسخی به جنجال تازۀ احزاب کمونیست کارگری" در سایت ازادی بیان به تاریخ ۲۵ مه  اتبات این واقعیت است که این حرکت پلیسی کار ایشان بوده و حتی به طور غیرمستقیم  از ان دفاع می کند. اما اصل قضیه چپیست ؟

 واقعی ترین و غیرواقعی ترین نظرات سیاسی بیان تعلق و قرار گرفتن در صف بندیهای سیاسی و طبقاتیست. حرکت پلیسی اقای اذرین نه به این شکل زمخت و پلیسی قابل انتظار بود. این را حکمتیستها از چند سال پیش پیش بینی کرده بودند.
این حرکت پلیسی بخشی از صفبندیهای سیاسی جدید دراینده سیاسی جامعه ایران است که از یکی دو سال پیش شروع شده و باید منتظرمعلق زدنهای میمونی بیشتری بود. به دنیای صفبندیهای جدید خوش امدید. همه داریم می بینیم که چطور یک مدعی سوسیالیسم به موفعیت اطلاعاتی تنزل می کند. این شغل شریف ؟ را به اقایان باید تبریک گفت.
اما ان چیزی که اقای اذرین را به چنین موقعیت پایینی و فرودستی کشانده و یا بهتر است بگویم صندلی زیرشان را داغ کرده این جمله اخر مقالشان است. " که همۀ شعباتش با حزب حکمتیست در مبانی "حزب و قدرت سیاسی" اشتراک دارند" توضیح و اتبات این که این فصل مشترک احزاب  کمونیست کارگریست را باید به محفل منزوی ایشان سپرد. اما این بخشی از مقاومت و تلاش چپ سنتی ایران در برابر تنوری حزب و قدرت سیاسی منصور حکمت و قابل انتظار بود و یکی از اصول تمایز ما با دیگران تبدیل شده و کاملا مایه افتخار همگی حکمتیستهاست. ده هزارچه عرض کنم اگر با پنج نفر هم بتوانیم قدرت را خواهیم گرفت. تمام محتوای تجربه کردستان مبتنی بر تجربه حزب و قدرت سیاسی منصور حکمت است و این بزرگترین مایه افتخار شخصی و سیاسی رفقای حکمتیست است.
 فضای جوابیه اقای اذرین موقعیت یک برنده نیست بلکه عکس ان است. اگر فضای دروغین و فرصت طلبانه و ظاهرانه پیروزمند ایشان را قبول کنیم در ان صورت چرا دست به اعمال پلبیسی زد پس فضا کاملا عکس جوابیه ایشان است.  اما نکته اخر
ان توازن قوایی که از محمود صالحی گرفته تا اسانلو و  شیت امانی و رهبران جنبش ازادی و برابری ووووو را از زندان بیرون اورد انها را هم حفظ خواهد کرد.
جلال برخوردار              مه ۲۰۰۸