چرا سلطنت طلب ها ومجاهدین شانس حکومت در ایران را ندارند؟

چرا سلطنت طلب ها ومجاهدین شانس حکومت در ایران را ندارند؟

رضا پهلوی و شرکا در پاریس کنفرانسی به نام شورای ملی تشکیل داده اند وگویا رای گیری انجام داده اند و رضا پهلوی به عنوان دبیر شورای ملی برگزیده شده است. البته رضا پهلوی نمی خواهد از رقابت در صف اپوزیسیون سازی غرب از شرکای عراقی و مصری و تونسی و لیبیایی و سوری عقب بیفتد می خواهد قبل از سرنگونی نفر اولی باشد که زنبیلش را در صف گوادلوپ و برلین و … میگذارد و شورای ازادیخواهان مدل ایرانی را بسازد. البته مجاهدین هم باز کردن دفتری در واشنیگتن را در همین مسیر برای خود جشن گرفته اند و انرا گامی برای پرش به سوی صندلی الترناتیو شدن غرب می دانند.
قبل از هر چیز جدا از هر تحلیل چپ و راستی باید هم به رضا پهلوی و هم به مسعود رجوی گفت به چند دلیل ساده شما هزار نوع ادکلن بزنید و به هزار زبان و گفتمان مورد دلخواه اتحادیه اروپا حرف بزنید هیچگاه گزینه غرب نخواهید بود:
۱- در مورد رضا پهلوی باید به ایشان یاد اور شد که محمد رضا پهلوی توسط همین غرب در اجلاس گوادلوپ به کنار رفت و الترناتیوش را ژنرال ایزنهاور با ساعت شنی ۲۴ ساعته به سعد اباد اورد. امریکا و اروپا ۴ دهه پیش مدل حکومتی پدر شما را مدلی تاریخ مصرف گذشته برای دیپلماسی سیاسی در خاورمیانه دانستند و از ان روز تا بحال در سطح سیاست بین الملل اسمی از شاه و سلطنت و پهلوی برده نمی شود.
۲-یک نگاه به روزنامه های ۲ سال پیش تا به حال نشان میدهد که مدل ناسیونالیستی سکولار با رفتن مبارک و بن علی در دنیا به پایان رسید. یعنی در روز مشخصی این الترناتیو توسط سازمان سیا و کاخ سفید جمع اوری و بایگانی شد. این اتفاق برای مدل مورد نظر شما چهاردهه پیش افتاد.امروز به هیچ وجه این مدل حکومتی سیاسی جوابگوی نیازهای امریکا و غرب نیست و تامین کننده منافعشان نخواهد بود؟ لطفا رضا پهلوی از اسب دون کیشوت پیاده شوید و به واقعیات دنیای معاصر نگاه کنید.
پس رویکرد امریکا و غرب برای انتخاب الترناتیو جمهوری اسلامی صد البته شما نخواهید بود چرا که جمهوری اسلامی هزینه ایست که غرب برای تعویض مدل حکومتی مطلوب خاندان شما داد و دوباره این هزینه را نخواهد داد.

در رابطه با جناب برادر مسعود رجوی هم باید بگویم سازمان مجاهدین خلق و شورای قلابی خودگمارده اش بخشی از جمهوری اسلامی هستند که طی یک دعوای حکومتی خارج نشین شده اند.خب بخش های دیگری از حکومت اسلامی مثل مشاور میرحسین و مشاور کروبی و سازگارا و گنچی هم خارج نشین هستند. اولا که امریکا و اروپا خیلی سخت بتواند جمهوری اسلامی را جانشین جمهوری اسلامی بکند. اگر هم قرار باشد این اتفاق بیفتد صد البته هزار گزینه بهتر از مجاهد وجود دارد.مجاهد تنها کارت سوختی است که برای رفتن رژیم باید بسوزد و اگر امروز وزارت امور خارجه امریکا خوش و بشی با شما می کند دلیل بر مقبولیت شما در چشم غرب نیست اگر قرار بود شما الترناتیو غرب باشد صد البته سال ۵۷ غرب به جای خمینی مسعود رجوی را می برد گوادلوپ.اگر قرار به الگوی اسلامی باشد دو خردادی ها بهترین گزینه برای غرب هستند. مجاهد به صد فرسخی سالن الترناتیو سازی هم نخواهد رسید یعنی راهش نخواهند داد.

در رابطه با چپ های سابقی هم که فکر می کنند با تکرار شعارهای مورد علاقه غرب می توانند وارد حکومت بشوند باید پشاپیش بگویم چپی که بخواهد شعار راست بدهد مثل ماشین تصادفی است خریداری ندارد از فرخ نگهدار کثیفتر وجود ندارد اما هنوز که هنوز است سابقه چریک فدایی را مثل چماق بر سرش می زنند. پس در الترناتیو سازی امریکا و اروپا چپی که بخواهد کمونیسم و انقلابی گریش را ببوسد بچه زن باباست و خواهانی ندارد. در اخر باید بگویم این سیرک مسخره الترناتیو سازی ها اوج حقارت و زبونی و شکست طلبی اپوزیسیون راست ایران در شرایطی است که نه به دار است نه به بار است اما هر چه که نشد سطحی نگری و بی الترناتیو بودن و بی ظرفیت بودن این اپوزیسیون برای مردم ایران روشن شد و ابروی نداشته شان بیشتر رفت.
رضا ایرانی