نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و نشانه های ترس حکومت از سرنگونی !

از کدامین انتخابات سخن میگویید؟ از چه قانونی؟ در شرایطی که قدرت در نهاد دین و مظهرآن ولایت تمرکز یافته است . انتخابات دارای چه معنا و مفهومی است؟ مگر انتخابات به آن دلیل برگزار نمیشود که مردم بتوانند اراده ی خود را به منصه ی ظهور برسانند؟
مگر برگزیده ی مردم در انتخابات تبلور اراده ی ملت نیست؟ انتخابات از اراده ی آزاد و مستقل مردم بر میخیزد، از اراده ی انسان از آزادی گزینش، نه از اراده ای که از تسلیم و اطاعت بر خواسته است و یا از بندگی و عبودیت، انتخابات در نظام ولایت آلوده است به فریبکاری.
آنچه بارز است این است که شیرازه ی حکومت از هم گسسته است. نه با ادامه ی دستگیری های سیاسی و نه حتی با برگزاری یک انتخابات فرمایشی تحت هدایت بیت رهبری این شیرازه دوباره گره نخورده و به هم وصل نخواهد شد، نه ادامه ی دستگیری ها دلیل استواری حاکمیت است و نه انتخابات فرمایشی راه حل بحران عمومی جامعه و راه نجات حکومت به بست رسیده است. حکومتی که به این حربه ها متوسل میشود هم در داخل خود به شدت دچار ترس درونی و گرفتار رقابت است و هم در بیرون و از سقوط ناگهانی بیم دارد. فرض را بر این بگذاریم که در های زندان ها را هم باز نکردند و انتخاباتی فرمایشی را هم سرهم بندی کردند و یک نفر دیگر را به جای احمدی نژاد داخل ساختمان ریاست جمهوری کردند ،بسیار خوب ! با این جامعه ی منتظر شورش ، جامعه ی فقر زاده ،اقتصاد سقوط کرده، ثروت ملی…
با نزدیک شدن به انتخابات رفته رفته رژیم اسلامی تلاش میکند اینترنت و رسانه ها را محدود کند و از طریق رسانه های مسموم جمهوری اسلامی شروع به دروغ پردازی کند.
سانسور ، فیلتر ، پارازیت ،و دیگر روش های انسداد مسیر های اطلاع رسانی برای هیچ یک از شهروندان غریب نیست ، مواردی که بعد از کودتای انتخاباتی٨٨ ابزار جدی و عملیاتی جریان حاکم برای کنترل و حذف جریان اطلاع رسانی شد و به موازات قطع شبکه های اس ام اس و تلفن در کنار سرکوب ها ، کشتار ها ،بازداشت ها ، حصر ها و تهدیدها به کار گرفته شد ، و حالا در آستانه ی اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از کودتای ۴ سال گذشته اینبار همه ی ابزار ها با قدرت بیشتری به خدمت گرفته شده است.این در واقع نشان میدهد که وزارت اطلاعات خود را مهیای برخوردها در انتخابات بعدی کرده است. کاهش به عمد سرعت اینترنت از سوی نهادهای حکومتی طی روزها هفته های اخیر تا زمان انتخابات ریاست جمهوری طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شدت بیشتری خواهد یافت.
٢ماه پیش نیز با قطع کامل نرم افزار های ارتباطی اینترنتی و همچنین مسدود شدن وی پی ان ها در کشور ارتباط کاربران ایرانی با شبکه جهانی اینترنت با اختلالات اساسی و مشکلات گسترده رو به رو شد و کاربران با قطعی های مکرر و کندی شدید دسترسی به برخی پورت ها و پروتکل های امن مواجه شدند.

جمهوری اسلامی بعد از چین از نظر فیلترینگ در جهان رتبه ی دوم را دارد.به گفته خودشان حدود ۵ میلیون سایت فیلتر شده است.مگر قرار است در حکومت های سرکوب گر که از سایه ی خودشان هم وحشت دارند به جز این باشد؟آیا قرار است در اینگونه حکومت ها اطلاع برسانی آزاد صورت گیرد؟
اصل حفظ نظام، قدرت و حاکمیت است و نه آگاهی مردم چون این معقولات با هم در تضاد هستند.
اما ما در قرن بیست و یکم زندگی میکنیم و دیگر مرزی به نام فیلتر نمیتواند جلوی انسان را بگیرد اگر یه گشت کوچکی در وبسایت های ایرانی بزنیم میبینیم که پر فیلتر شکن برای گذاشتن از همین فیلترهاست و خوشبختانه جوانان باهوش ایرانی راه خود را پیدا میکنند.
در این میان آنچه مشخص است ترس شدید حاکمیت از حجم عظیم کاربران اینترنت و تاثیرآنها در انتشار جهانی اخبار و اطلاعات است. وبلاگ ها، وبسایت ها، و شبکه های اجتماعی مجازی مختلف با توجه به محدودیت های گسترده تا امروز نقشی عمده در سازماندهی اعتراضات پس از انتخابات ٨٨ و با گذر از آن مقطع در انعکاس صحیح رویدادهای داخلی ایفا کرده اند که حالا حاکمیت در صدد محدود سازی بیشتر آنها در آستانه انتخابات بر آمده است.
از سویی دیگر با پارازیت شبکه های ماهواره ی و رویارویی دوباره مردم و نظام رو به رو هستیم ، حمله ی نیروی انتظامی و لباس شخصی ها به خانه های مردم به بهانه ی جمع آوری دیش های ماهواره ای . نیروی انتظامی به کمک لباس شخصی ها ، حمله ی هماهنگ و همه جانبه ای در نقاط مختلف تهران به منازل مردم آغاز کرده و اقدام به جمع آوری گسترده ی دیش های ماهواره ای و ال ان بی کرده اند ،مدتی است طرح جمع آوری ماهواره با گذشته تفاوتهای مهمی دارد: بر خلاف گذشته علاوه بر نیروی انتظامی، لباس شخصی ها در جمع آوری تجهیزات ماهواره ای مشارکت دارند و حضورشان بسیار پر رنگ و مشهود است.
پرسیدن نام و نام خانوادگی تک تک ساکنین آپارتمان از یکی از ساکنین که در جمع آوری دیش ها حضور دارد برای سهولت پرونده سازی و فرستادن احضاریه به نام ساکن هر واحد ( نه برای مدیر ساختمان ) واخطار به هر واحد به منظور تحویل داوطلبانه ی ریسیور و در صورت برآورده نشدن خواسته شان صدور حکم ورود به منزل واحد مذکور و جمع آوری قهر آمیز ریسیور . در این روش سعی دارند با پرونده سازی و ایجاد رعب و وحشت خانواده ها را از جایگزینی دیش ماهواره منصرف کنند.
بر خلاف دفعات گذشته که طرح جمع آوری ماهواره ها با انتشار عکس های کماندویی و سرو صدای فراوان همراه
بود این بار به دلیل اینکه حکومت قصد استفاده از نیروی قهریه را دارد سعی دارد مردم را به این طرح حساس نکند و در سکوت خبری به سرکوب خانواده ها بپردازد.
با توجه به نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری این عزم جدی حکومت برای جمع آوری دیش های ماهواره ای به هر قیمت ممکن را نشان میدهد و این طرح در حال اجرا شدن است اما همانطور که میبینیم این تلاش نیروی انتظامی برای جمع آوری ماهواره همواره با شکست رو به رو است چون تا چند ساعت بعد مردم دیشهای جدید را جایگزین دیش های قبلی میکنند .
بدون شک در پس تمامی این اتفاقات دست های پلید ولایت فقیه نظام اسلامی قرار دارد . حاکمیت در این واپسین روزهای سرنگونی به شدت تلاش میکند هرگونه فریاد و یا باور مخالفی را سرکوب کند.