جنبش سرخ زنان سرخ پوش

موجودی که در مرداب گیر کرده باشد با هر حرکت و جست و خیزی بیشتر در اعماق گرداب فرو میرود. در جامعه ای که آزادیخواهی و برابری طلبی به یک جنبش دیرینه و نهادینه شده و توده ای بدل شده باشد هر اقدام تحقیر آمیز و تبعیض آمیزی، شعله های این جنبش را گسترده تر و رادیکالیسم این جنبش را عمیق تر و تیزتر میکند.
جمهوری اسلامی با نمایش سیرک تحقیر زن به چالش عظیم و گسترده و توده ایی مواجه شده است. جمهوری اسلامی صحنه و میدان نبرد خود را این بار به گودترین بخش استخر جدال سیاسی مردم با جمهوری اسلامی کشانده است. این سیرک تهوع آور جمهوری اسلامی، نه تنها کوچکترین عقب نشینی به جنبش برابری طلبی تحمیل نکرده بلکه برعکس منجر به اروج مجدد جنبش سرخ دیرینه پای برابری طلبی گریده است.
با این نمایش خواستند زنان را تحقیر کنند. خواستند قوانین و سنت های ارتجاعی و تحقیر آمیز و تبعیض آمیزشان را آنهم در یکی از مهمترین پایگاههای جنبش و فعالیت کمونیستی در ایران، در خیابانها به معرض دید و نمایش بگذارند. اما آسمان بالای سر جمهوری اسلامی و قوانین و سنت ها و اقدامات زن ستیز و تبعیض آمیزش سرخ شد. از در و دیوار از هر سواراخ و منفذی از هر روزنه ای که حیات اجتماعی جریان دارد، جنبش سرخ برابری طلبی قد علم کرد. اکنون جمهوری اسلامی نه تنها در کردستان که در سراسر دنیا در هر جایی که شعله های سرخ جنبش برابری طلبی زبانه میکشد زیر فشار و منگنه قرار گرفته است.
جنبش برابری طلبی نه تضعیف شد و نه مرعوب. با قامتی جدید و در ابعادی گسترده بپا خواسته و دستهای قوی خود را بر گردن جمهوری اسلامی و هر نوع تفکر و اندیشه و گرایش و جنبشی که تبعیض و نابرابری را در کنه خود دارد، قرار داده است.
این جنبش سرخ نه تنها در مقابل زن ستیزی و تحقیر و تبعیض جنسی جمهوری اسلامی، که علیه هرگونه فرهنگ و جنبشی که با هر مقوله ای انسان و حقوق انسان را شکلات پیچی میکند، در افتاده است. بر تن جنبش سرخ زنان سرخ نمیتوان لباس ناسیونالیسم قومی، لباس مذهب، لباس فمنیسم یا مردسالاری تن کرد. پرچم این جنبش سرخ است. سرخ به معنی رادیکالترین جنبش دفاع از تمام حقوق و ارزشهای انسانی.