اسلام سیاسی ، حریم خصوصی و جمهوری اسلامی

برای شروع بهتر است ابتدا به بررسی معنی کلمه «اسلام» بپردازیم. معنی موجز و مختصر آن «تسلیم شدن» است!. و در صورت جستجوی معنی اسلام در لغت نامه ها به عباراتی چون «گردن نهادن» ، «چیزی به کسی سپردن» ، «کار به کسی سپردن» و … می رسیم که همه هم در معنا و هم در عمل ، مفهوم واگذاری اختیار انسان به اشکال گوناگون به یک مجموعه کثیف سازمان یافته به نام اسلام که توسط شخصی به نام «محمد» که تشنه قدرت و منافع شخصی بود شروع شد را می دهد. مسلّم است که هر انسانی که به حق ذاتی خود یعنی «آزادی» آگاه باشد زیر بار این ننگ برآمده از ناآگاهی بشر نمی رود. اسلامی که امروز دستاوردهای ذهن مغشوش و مشوش بنیانگذارش را که حاصل برداشت های انفرادی او از اجتماع آن روز اطرافش بود ، خون مردم فریب خورده ایران و تمام کشور های اسلام زده را در شیشه کرده است. آیا قوانین و سنت های ضد بشری ، نرینه سالار ، بدوی و محدود کننده شریعت اسلام پاسخ دهنده نیازهای جوامع پیشرفته امروزی هستند! آیا ذهن بیمار «محمد» که در آن زمان دچار نوعی مازوخیسم افراطی در سوء استفاده از زنان و صرف گسترش نفوذ وحشیانه اسلام در دنیا می شد امروز می تواند پاسخ گوی مطالبات جسمی و روحی انسان ها شود!؟ نتیجه بنیادگرایی اسلامی در کشور هایی چون ایران و دیگر کشور های عربی اجرای قوانین جاری کننده سنگسار ، اعدام و انواع قوانین ضد انسانی در مقیاس وسیع است.
در ذات اسلام افراط و تفریط شدیدی وجود دارد که عامل تعدیل کننده ای نیز برای آن در نظر گرفته نشده! برای نمونه اگر از تعدد بیمارگونه زوجات در زندگی شخصی «محمد» بگذریم ادامه چنین رفتاری را در آخوندها و آیت الله ها نیز می توان دید. که به خود اجازه در اختیار داشتن و در واقع سوء استفاده کردن از دختران و زنان جوان را به هر تعداد و شکلی می دهند. ( که مثال مستند آن در ویدئویی در یوتیوب پخش شد.) اما هر نوع دوستی و رابطه آزاد چه از دور چه از نزدیک مثل خاری در چشمانشان است. و فقط با مجوز و آگاهی آنها مجاز می شود! آیا این دخالت علنی در حریم خصوصی ترین جنبه های زندگی انسان نیست؟! آیا نحوه و مدت استفاده از اعضای بدن هر انسان باید توسط تنظیم یک قرارداد مدت دار با نام مسخره «صیغه» و پرداخت مبلغ مشخص در انحصار فردی باشد که با استناد به قوانین تحریف شده و پوسیده چهارده قرن پیش تعیین شود! نمی دانم با چه روند منطقی می توان این دخالت را توضیح داد؟
حکومت جمهوری اسلامی در طی سی و چهار سال به انواع و انحاء مختلف کنش خود را به ابعاد خصوصی زندگی مردم نشان داده از دخالت در دسترسی به رسانه های مورد استفاده مردم در محیط خانه شان گرفته تا دخالت پلیسی توسط گشت ارشاد به حریم خصوصی مردم. جمهوری اسلامی تا کنون ثابت کرده که استاد توحش و تحجر بوده و در عمل نشان داده که یک مثال واضح از حکومت های توتالیتر است. همچنین با قوانین جزایی عقب مانده و قرون وسطایی اش نشان داده که جزو ناکارآمدترین حکومت ها در زمینه قضایی و حقوق بشری است. شاخص های پیشرفت اجتماعی و وضع زندگی مردم این گفته ها را تائید می کند. و نیز شاخص های رفتاری حکومت با مردم نیز پرده از خصلت های ددمنشانه اش برمی دارد.
به امید برقراری جامعه ای انسانی ، آزاد و برابر.
سهیل شکری
Sohayl_agn@yahoo.com