رشید فلاحی مرد

مسئله تنها بر سر خود تحویل دادن و تواب شدن نیست، بلکه بر سر همکاری فعال با رژیم است. خیلیهای دیگر خود را تحویل دادند، اما شرافتمندانه زندگی کردند و زیر بار همکاری با رژیم علیه مردم و پیشمرگان نرفتند. اما رشید با رژیم همکاری فعال داشت.
در مورد صحت توضیحات درست رفیق بهروز شادیمقدم و حامد و خالد می خواهم بگویم که رشید فلاحی بعد از تحویل دادن خودش به رژیم جمهوری اسلامی و تواب شدنش در صفوف نیروهای سرکوبگر گردانهای ضربت رژیم فعالیت داشت.
رشید بعد از فاصله کوتاهی که همسرش توسط رژیم اسلامی دستگیر شد دچار تزلزل شد و می خواست صف ما را ترک کند و خود را تسلیم رژیم کند. او قبل از رفتنش با من صحبت کرد و گفت به به منطقه برمی گردد تا خبری از همسرش پیدا کند. از آنجا که ما می دانستیم خودش را تحویل رژیم می دهد و همچنین از آنجا که سیاست آندوره ما این بود که پیشمرک شدن داوطلبانه است و مانع آن نمی شدیم که کسی نرود، اما مفصل براش توضیح دادم که رژیم وی را برای همکاری تحت فشار می گزارد و بهتر است که به ایران برنگردد و بجای آن در عراق بماند و همچنین دوستانه و اما با لحنی حاوی هشدار به وی گفتم که با رژیم علیه مردم منطقه و پیشمرگان کومه له و دمکرات همکاری نکند. رشید آنموقع قبول کرد و گفت برای امنیتم اسلحه را با خود می برم که من در جواب گفتم مانعی ندارد.
اما رشید بعد از فاصله بسیار کوتاهی بعد از تحویل دادن خودش به رژیم در سطح وسیع و فعالی وارد همکاری با رژم اسلامی شد و از آنجا که مسئولیت نظامی (په ل) داشت و از مخفی کردن قسمتهای از اسلحه و مهمات به غنیمت گرفته شده هنگام تصرف پایگاههای نظامی رژیم توسط پیشمرگان گردان کاوه اطلاع داشت همه آنها را همراه گروههای ضربت رژیم کشف کرد و تحویل داد و همچنین مردم زیادی که قبلان به پیشمرگان و خودش کمک کرده بودند به رژیم معرفی کرد و باعث دستگیری و شکنجه و ازیت و آزار آنها شد که این قسمتش یعنی گزارش دادن از مردم شریف منطقه از نظر ما بزرگترین جرم و خطای رشید بود. خوشبختانه به دلیل اینکه رشید در بخش نظامی کومه له کار می کرد افراد تشکیلاتی را نمی شناخت والا تراژدی برپا می کرد.
رشید همچنین در گروههای ضربت نظامی رژیم فعالیت داشت و در عملیاتهای زیادی شرکت کرد و برای نمونه خودم شاهدم که در تابستان ۱۳۶۷ پیشاپیش نیروهای مسلح مزدور رژیم به ما نیروی پیشمرگ کومه له گردان کاوه در ناحیه دیواندره در کوههای چهل چشمه حمله کردند که با مقاومت و تعرض نظامی متقابل ما روبرو شدند و بد جوری پا به فرار گذاشتند. از آنجا که من یکی از مسئولین تشکیلاتی ناحیه دیواندره بودم بعد از آن ماجرا با رشید فلاحی تماس گرفتم و به وی هشدار دادم که وی در جواب هشدار ما گفته بود که وی را با زور آورده بودند. اما بعدا همکاریهایش با رژیم ادامه داشت.
گرامی داشت مرگ اشخاصی مثل رشید توسط سازمان زحمتکشان و سایت بروسکه و حمید بهرامی فقط و فقط دهنکجی به مردم مبارز منطقه دیواندره و پیشمرگان کومه له گردان کاوه آندوره و پیشمرگان جانباخته آندوره است. بگذار رشید بی سرو صدا بمیرد و فراموش شود. آنچه می ماند و فراموش نمی شود زندگی شرافتمندانه و مبارز بودن است.
رئوف افسایی

توضیحی بر خبر درگذشت رشید فلاحی (ره شی کووتک) …
رفیقی بعد از درج خبر در گذشت رشید فلاحی ( ره شی کووتک ) ، مرا مطلع کرد که رشید فلاحی بعد از خود تحویل دادنش به رژیم به نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ملحق شده و با آنها تا زمان مرگش همکاری داشته است و من از این جریان خبر نداشتم .خبر مرگ او را از یک صفحه فیسبوکی گرفتم . رشید فلاحی را زمانی که در ناحیۀ دیواندره ( سال ۱۳۶۰) بودم با همان خصوصیاتی که از او آورده ام ، میشناختم و اکنون از این توضیحات متاسفم که مبارزی سرنوشتش با دشمن رقم خورد و از اطلاعات این رفیق هم سپاسگزارم .
بهروز

حامد:
کاک رئوف گیان سلامت لی بی، کاکه گیان نه زرت له سه ر ئه م نوسراوه یه چیه؟
رشید کوتک کاتی خویی تسلیم کرد ته واوی اسلحه و مهمات کومه له له منطقه دیواندره دا به تحویل رژیم وخه لکی زوری دا به گرتن و خویشی له ته ک گروه زه ربه ت رژِیم چه ندین جار ته ک پیش مرگه شه ری کرد جاریکیان له گه ل گردان شوان له ئاوایی ده ره گاوان ده رگیر بوین که رشید کوتک مه سئولی واحدیکی رژِیم بو وبانکی ئه کرد و جنیوی ئه دا که ئیمه تسلیم بین و گر نه همومان ده کوژیت. به بروای ئیوه عزیزان که سی وا جیگه ی ریز گرتنه ؟
سایتی بروسکه و سازمانی زه حمتکیشانی کومه له بوچی و به چه مه نزوریک ریز له مه رگی کسی وا ده گریت ؟ قفط بو اویه کونه پیشمرگه و خلکی دیواندره س ؟؟؟؟؟

حامد بسیار عزیز با درود،
من با حرفهای تو کاملا موافقم و در کامنتی برای رقیق بهروز شادیمقدم حرفهای نوشته ام خیلی شبیه این پیام و سئول شماست.سازمان زحمتکشان و سایت بروسکه مثل یه کیه تی و پارتی به مزدوران سابق برخورد می کنند و تنها قصدشان بزرگتر کردن خودشان است حتی به قیمت پایمال کردن جانباختگان برای جذب مزدوران و جنایتکاران سابق رژیم هم.