یکپارچه در حرکتی جهانی در دفاع از حق آزادی بیان آمینا بپا خیزیم!

یکپارچه در حرکتی جهانی در دفاع از حق آزادی بیان آمینا بپا خیزیم!

در حاشیه اعمال فشار جریانات اسلام سیاسی در تونس بر یک فعال جنبش زنان

از: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

۲۹ مارس ۲۰۱۳

آمینا دختر جوان ۱۹ ساله در تونس تصمیم گرفت در ادامه سنت گروه فمن در اوکرائین، در مقابل دوربین برهنه شد و اعلام کند که بدنش متعلق به خودش هست. می گویند تلاش کرده که سازمانی مشابه فمن در تونس بسازد. می گویند از زمانی که عکسهایش را در اینترنت منتشر کرده مورد خشم اسلامیها در تونس قرار گرفته بر علیه او فتوا ی شلاق و سنگسار صادر شده!

من در مقاله ای جداگانه (۱) متد مبارزه برهنگی را متدی متعلق به کمونیزم و برداشتش ندانستم اما این دعوا، دعوای مهمتریست.دعوای ارتجاع اسلامیست با حق آزادی بیان یک انسان . دعوای اسلام سیاسیست برای حفنه کردن قوانینش و زیر فشار قرار دادن زن. دعوائی است که بنا به تجربه ما در ایران، همیشه مفدمه سرکوب همه جامعه بوده. همیشه از زن شروع کرده اند و سرکوب زن پرچم سرکوب کارگر سرکوب آزادیخواهی و برابری طلبی بوده است.

می گویند آمینا از زمان اعلام فتوای آخوندهای اسلامی تونس ناپدید شده و دیگر فعالیت در اینترنت ندارد. می گویند به بهانه “بیماری روانی” به بیمارستان منتقل شده! می گویند یک جائی مخفی است! چرا باید این چنین باشد؟ چرا باید یک دختر جوان یک زن به هر بهانه نتواند هر جور که می خواهد نظرش را بیان کند؟

سرکوب آمینا سرکوب کلیت انسانیت است.سرکوب آزادی بیان است.سرکوب هویت انسانیست.نباید گذاشت اتفاق بیفتد.این امری کمونیستی است.امریست مربوط به چپ امریست مربوط به کارگر امریست مربوط به هر انسانی در هر نفطه ای از جهان! باید جدیش گرفت همانطور که اگر در ایران جدی گرفته می شد ، زمانی که به زن چادر و روسری تحمیل کردند، اگر در برابرش جامعه ایران و جهان می ایستاد ، روزگار بسیار متفاوتی داشتیم!

ستم به زن را باید از موضع دفاع از کلیت انسانیت جدی گرفت.باید نقض آزادی بیان انسانها را نقض تمامی ارزشهای انسانی دانست.دقیقا از این زاویه که آزادی بیان انسانها ربطی به توافق با آنها نیست.اکثر ادمهای دنیا  را نمی شود در یک ظرف فکری یا سیاسی جمع کرد اما می شود و باید همه آنها آزادی بیان داشته باشند تا هر جور خواستند نظراتشانرا ارائه دهند.

از این موضع است که دنیا هم اکنون شاهد تلاشی بسیار زیباست. تا همین لحظه بیش از ۱۰۳ هزار امضا از سراسر جهان در حمایت از آمینا جمع شده است(۲) و من از همه عزیزان خواننده این سطور می خواهم که پتیشن بین المللی را امضا کنند و آمینا را تنها نگذارند.

حزب کمونیست کارگری ایران مثل همیشه پیشقدم مبارزه با ارتجاع اسلامی و ضد زن، پا به پیش گذاشته اما نباید ما تنها بمانیم! از همه مبارزان راه آزادی می خواهیم یکصدا و به رغم تحلیلهاشان در موضوع درستی یا نادرستی حرکت فمن، بخاطر دفاع از حق بیان یک انسان به کارزار جهانی دفاع از آمینا بپیوندند.

دنیا زمانی روی پای خودش خواهد ایستاد و از این وارونگی نکبت بار بیرون می آید که انسانها بتوانند حرفشانرا بزنند.حرفشان هر چند با ما یکی نباشد.این دنیای زیبا  که باید ساخته شود مشروط است به تلاشهای روزمره ما.دستهامانرا به هم بدهیم. در کارزای که آمینا را و مالالای را (۴) بعنوان شهروندهای جهانی حمایت می کند شریک شویم.نگذاریم اسلامیها آمینا را منزوی کنند و در جوانی شادی و شادابی و امید را در او بخشکانند! مسئولیم ما!

روز ۴ آوریل روز جهانی حمایت از آمیناست.دهها سازمان در سطح جهان به جرکت در آمده اند.لحظاتی پرشکوه در انتظار جهانست.تلاش کنیم که صفحه جدیدی در تاریخ مبارزه برای انسانیت در این روز بسازیم!سازمانیافته در این روز به میدان بیائیم و صدای آمینا باشیم!

زنده باد حرکت جهانی برای حمایت از حق آزادی بیان  آمینا!

زنده باد آرزوی  جهانی آزاد و برابر و بدون مرز!

منابع دیگر:

(۱)سعید صالحی نیا: بازهم در نقد دفاع از فمینیزم از موضع کمونیزم کارگری

http://rowzane.com/articles-archiev/80-saeed-salehi/12693-1391-12-26-10-35-20.html

(۲)آدرس پتیشن در حمایت از امینه(بیش از ۱۰۳ هزار امضا از سراسر جهان تا تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۳)

http://www.change.org/petitions/petitioning-tunisian-government-amina-must-be-safe

(۳)۴ آوریل روز جهانی دفاع از آمینا تیلر, روز جهانی اعتراض به اسلام سیاسی و زن ستیزی عریان و وحشیانه اسلامی

http://rowzane.com/annonce-archiev/63-zanan/12773-1392-01-07-09-02-41.html

(۴)سعید صالحی نیا & سیمین آبادی: زنده باد مالالای ۱۴ ساله، قهرمان ایستادگی در مقابل طالبان! در حاشیه ترور دختری شجاع که یک تنه در مقابل فرقه طالبان ایستاد

http://rowzane.com/articles-archiev/80-saeed-salehi/11446-1391-08-05-17-32-16.html

(۵)مینا احدی – مریم نمازی: یک هفته به ۴ آوریل روز جهانی اعتراض به فتوای سنگسار آمینا مانده است

http://rowzane.com/annonce-archiev/63-zanan/12800-1392-01-09-19-26-50.html