با تشکر از حمایتها و پشتیبانیهای تاکنونی از منصور اسانلو , مختصر در مورد شرکت واحد و منصور اسانلو

قبلا در دو نوشته ی کوتاه مواضعم در مورد اطلاعیه سندیکای شرکت واحد در مورد عزل اسانلو بیان کرده بودم. من یکی از منتقدین آن اطلاعیه سندیکای شرکت واحد در عزل منصور اسانلو بودم. اعتراض مشخص من به اطلاعیه سندیکای شرکت واحد کماکان بقوت خود باقی است، و هنوز هم معتقدم که عزل منصور اسانلو بعنوان رئیس سندیکای شرکت واحد مورد اعتراض نیست و این مسئله امر داخلی خود سندیکای شرکت واحد و مربوط به اعضای آن سندیکا است. اعتراض اصلی به «نکنیدهای» اطلاعیه سندیکای شرکت واحد بود که هنوز هم آنرا نادرست میدانم. 
اما نقد و اعتراض به آن تصمیم سندیکای شرکت واحد، بمعنای مرزبندی و عدم دفاع از مبارزات سندیکای شرکت واحد نبود و نیست، همچنانکه اعتراض به آن اطلاعیه سندیکای شرکت واحد در اعتراض به شکل و نحوه آن عزل و دفاع از مبارزات تاآنموقع که منصور اسانلو در سنیدکای شرکت واحد بود، مجوز ابدی و جاودانی برای استمرار دفاع از منصور اسانلو در اینده نیست. دفاع از آینده منصور اسانلو منوط به مواضع، جهت گیریها و حایگاه سیاسی و طبقاتی خود منصور اسانلو است.
تازگیها منصور اسانلو اولین مصاحبه ی تلویزیونی خود با تلویزیون رها انجام داده که در آن مصاحبه خبرنگار ملحق شدن رسمی منصور اسانلو به موج سبز را اعلام میکند. علاقه مندان میتوانند با مراجعه به لینک زیر متن آن برنامه را مشاهده نماید:
http://www.youtube.com/watch?v=nTsJvXUxbT0
انتقاد از نحوه برخورد سندیکای شرکت واحد در آن اطلاعیه بقوت خود باقی است. دفاع از مبارزات سندیکایی منصور اسانلو هم درست بود. اما از حالا بعد، یعنی از موقعیکه منصور اسانلو با تلویزون رها، بعنوان فعال منبعد موج سبز در بین فعالین کارگری معرفی میشود، مواضع نسبت به منصور اسانلو همان نخواهد بود که قبلا بوده است. دفعاعیاتی که بارها از مبارزات منصور اسانلو شده است، تا اینجا آمده است . اصلاح طلبان حکومتی و امواج سبز زائده هایی از خود جمهوری اسلامی هستند..
علیرغم اینکه از نظر سیاسی معلوم بود که منصور اسانلو( درست آنموقع که از او دفاع میکردیم و او در زندان بود) از لحاظ سیاسی متعلق به کدام گرایشی است، اما هیچگاه تعلق سیاسی گرایشی او را بعنوان دلیل یا بهانه ای برای عدم دفاع ازمبارزات او قرار نداده ام.حال نیز دفاعیات گذشته ام از منصور اسانلو را درست و قابل دفاع میدانم ، بدون اینکه آینده ی او به موج سبز اعلام شده مورد دفاع قرار گیرد.

(به نقل از نشریه مبارزه طبقاتی شماره ۱۱)