در آستانه هشتم مارس ، روز جهانی زن !

به روز جهانی زن نزدیک میشویم ، اشاره ای مختصر به شرایط و اوضاع جهانی سرمایه داری و موقعیت مردم تحت ستم و در بطن آن موقعیت زنان در این سیستم نا برابر که همه چیزرا در سودآوری خلاصه کرده و جایگاهی برای این نیمه دیگر که زنان هستند ، قائل نیست و اگر هم براثر فشارو مبارزه و توازن قوا و شرایط آگاهی رسانی در جامعه عقب نشینی هائی صورت میگیرد که شایان اهمیت و باید در کنار این دستاوردها اتحاد و یکپارچگی زنان آزاده و برابری خواه را ستود که بازو به بازوی مردان آزاده و رادیکال و برابری طلب برای فراهم نمودن شرایطی برابر و انسانی شبانروزی تلاش و مبارزه سازمان داده و بورژوازی را به عقب میرانند . 
امروزه اگر در جوامع اروپائی و آمریکا موقعیت زنان در فاز دیگریست ، بر اثر مبارزات پیگیر و واقعی در مراحلی تا حدی قابل تحمل تر است اما بازهم سنتهای طبقاتی مرد سالار در جامعه علی العموم موقعیت اجتماعی و سیاسی نازلتری به زنان تحمیل نموده که ناشی از سودجوئی سرمایه و حتی قشری از زنان را با خود همراه کرده و این دلایل ماست برای نظامی طبقاتی و نابرابر و غیر انسانی که موقعیتی میافریند که زنان در پله ای پائینتر جای میگیرند ، این در شرایط و موقعیتی فراهم میگردد که طبقه کارگر متشکل و متحد پابمیدان مبارزه ای جدی ومصمم گذاشته برای رسیدن به سوسیالیسم . زنان و مردان کارگر آگاه در حزب طبقاتی خودشان برای آن دنیای انسانی و آزاد و برابر گام بردارند ، آنروز زنان و مردان از زیر یوغ بردگی و ستم و استثمار و ناعدالتی رها خواهند شد ، که تلاش واقعی همه انساتهای رادیکال و سوسیالیست را میطلبد . امروزه کشورهائی چون ایران تحت حاکمیت ومذهبی وقوانین قرون وسطائی و عهد حجری زنان را در موقعیتی بینهایت پائینتر از کشورهای پیشرفته تر نگه داشته و این خود تلاشی صد چندان برای آگاهگری و رد شدن از آن در چارچوبی گسترده و شبانروزی از جانب زنان و مردان برابری خواه و رادیکال و سوسیالیست میطلبد .
اگر رژیم جمهوری اسلامی ایران با قوانین عقب افتاده ودست و پاگیر مذهبی و شرعی برای حفظ نظام سرمایه داری از هیچ ترفندی فروگزار نیست تا زنان را در خانه زندان کند و یا در جهت جداسازی آنها در محیط مدرسه و دانشگاه و اماکن عمومی و اتوبوس و قطار برآید و با اجازه والدین و همسر از منزل خارج شود و….. تا بتواند به امیال غیر انسانی و قرون وسطائی خود دست یابد ؛ زهی خیال باطل !
زنان آزاده همیشه در تمام حرکات اعتراضی توده ای ، کارگری ، دانشجوئی و…. پیشتاز و پیشقدم و در صف اول با جسارت و توانائی واز خودگذشتگی حضور داشته و دارند واین حضور همیشگی را در کنار مردان به نیروئی واقعی برای رسیدن به اهداف واقع و حقوق واقعی خود نشان میدهند.
زنان آزاده و آگاه در مقابل قوانین مذهبی عقب افتاده و ستم جنسی و طبقاتی و جداسازیها و بیکارسازیها با توان ایستادگی میکنند و این نیرو را در جهت آگاهی رسانی و اتحاد و یکپارچگی با طبقه کارگر و مردم تحت ستم گره میزنند برای رسیدن به دنیائی عاری از ستم و نابرابری و استثمار انسان از انسان ودنیائی که جایگاه واقعی انسان است .
بار دیگر در آستانه هشت مارس روزجهانی زن ، گرامی بداریم تلاش و مبارزه تمام انسانهای آزاده و برابری طلب ، چه زن و چه مرد را که در این راستا و ارج نهیم تمام دستاوردهای مبارزاتی را تا کنون وبرای به پیش بردن آن از هیچ تلاشی دریغ نورزیم .
زنده باد ۸ مارس روز جهانی زن !
زنده باد سوسیالیسم !
زنده باد آزادی ، برابری ، حکومت کارگری !
مرگ بر سرمایه !

اردشیر نصراله بیگی
مارس ۲۰۱۳ میلادی