آقاى رضا رخشان! دفاع از احمدى نژاد و دفاع از موج سبز هر دو ضد کارگرى است

اخیرا نوشته ای از آقای رضا رخشان در نقد و افشا اسانلو به دلیل همراهی اسانلو با موج سبز منتشر شده است. علاوه بر لحن و ادبیات سطح پایین این نوشته رضا رخشان خودش را کارگری معرفی کرده است که بوسیله عباس عبدی دو خردادی به دلیل رای دادن به احمدی نژاد  تحقیر شده است. گویا اسانلو تازگی عضوی از اصلاح طلبان شده است که مورد غضب این “فعال کارگری” مدافع احمدی نژاد قرار گرفته است. 

رضا رخشان نوشته است: “آقای اسانلو ضمن تبریک مقام حضرت عالی ،خواستم یاد آور شوم که شما در گذشته خیلی بلند پرواز تر بودید. چه اتفاقی افتاده که حالا پادوی سبزها شده اید. سبزهایی که هیچ وقت ما کارگران برایشان مهم نبوده ایم. و اتفاقا آنها خود را نماینده بخش متمول وتحصیل کرده و طبقه متوسط جامعه می دانستند. هنوز گفته عباس عبدی از یادم نرفته است که ،اگر رای واقعی ما همان سیزده ملیون باشد ولی کیفت رای ما از ۲۴میلیون احمدی نژاد بیشتر است. چرا که در میزان رای ما، مملو از دکتر و نویسنده و کارگردان و نخبه است .درین  گفته  یک تضاد و یک تحقیر بزرگ نهفته است. تضاد از این لحاظ که، حتی برخلاف ادعای ریاکارانه اصلاح طلبان، یعنی اعتقاد به همان دموکراسی بورژوازی ( چرا که از اصول پایه ای دموکراسی (لیبرالی) پذیرش اصل هر نفریک رای می باشد. جدا از شغل ودارایی وپایگاه طبقاتی افراد). واما تحقیر بزرگ اینکه عدم اعتقاد به پذیرش اصل هر نفر یک رای ، یعنی توهین وتحقیر نسبت به طبقات فرودست (بخوانید کارگران).یعنی اشرافیت فئودالی. برای انها بسیار دردناک بود که مشتی پابرهنه و پاپیتی برایشان رئیس جمهور انتخاب نمایند.
آقای اسانلو دعوای جنبش سبز از اساس فقط همین بود. آن وقت تو به این جماعت پناه برده ای. ای کاش در ایران می ماندی. حتی اگر هیچ کاری نمیکردی و حداقل در حافظۀ کارگران بعنوان یک قهرمان میماندی. نه این چنین آمال وارزوهای این طبقه را به مفت نمی فروختی. راستی اقای اسانلو خود را چقدر فروختی؟”

آقای رضا رخشان اولا کسی که فکر میکند کارگران به احمدی نژاد رای داده و رئیس جمهورش کرده اند٬ دارد حرفهای سپاه پاسداران و خامنه ای را تکرار میکند. دوما لطف کنید و این منابع خبری بکر را به ما مردم ایران هم معرفی کنید. از کجا متوجه شدید که کارگران به احمدی نژاد رای دادند و آن” ۲۴ میلیون” رای را از کدام صندوقها بیرون آوردند؟ آیا مردم ایران اشتباه کردند که همیشه انتخاباتهای جمهوری اسلامی را نمایشی مضحک از انتخابات نام نهاده و سال ۸۸ همین جمهوری اسلامی را به بهانه و دلیل مهندسی انتحابات به چالش طلبیدند ؟

آقای رضا رخشان آیا تازه متوجه شدید که اسانلو یک اصلاح طلب بوده است. اکنون خیلی جای تعجب دارد که علنی همراه موج سبز شده است؟ باور بفرمایید اسانلو همیشه یک اصلاح طلب و دوم خردادی بوده است. چه آن وقتی که زبانش را بریدند و چه آن هنگام که به کارگران آموزش سندیکایی میداد و چه در زندان و چه امروز که علنا همراه موج سبز شده است. او همیشه یکی از مدافعین خط توده ایستی بوده است. اسانلو هیچ وقت منتقد ریشه ای سیستم و مناسبات تولیدی سرمایه داری نبوده است. او همیشه میخواست اصلاحاتی در رژیم و مناسبات کار و سرمایه ایجاد کند. من هیچ وقت حرفی و سیاستی خلاف اینرا از اسانلو نشنیده ام. امروز هم همان است. اسانلو تغییر ماهیت نداده است.

آقای رضا رخشان! اگر کسی تغییر کرده باشد شما هستید. زیرا شما یک فعال سندیکایی مانند اسانلو بودید٬ اما حدود یک سال است که از یک فعال کارگری سندیکالیست به مدافع احمدی نژاد تغییر جایگاه داده اید. اگر تلفات فعالین کارگری را بخواهیم حساب کنیم متاسفانه شما یکی از تلف شدگان هستید. اسانلو اصالت خط توده ایستی خود را همچنان حفظ کرده است. او همیشه مدافع دوم خردادیها و اکنون هم یکی از اصلاح طلبان مدافع تغییر رژیم اسلامی شده است. همچنانکه که یک بخش از همان اصلاحطلبان اکنون سرنگونی طلب شده اند. اختلاف شما با اسانلو اختلاف یک فعال کارگری سوسیالیست با یک اصلاح طلب نیست. اختلاف شما دو نفر اختلاف اصلاح طلب و اصولگرا در چهار چوب اختلافات جناحهای همین رژیم است.

محمد آسنگران ٣ مارس ۲۰۱٣

لینک مصاحبه منصور اسانلو

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nTsJvXUxbT0&noredirect=1

لینک مقاله رضا رخشان

http://www.azadi-b.com/J/2013/03/post_441.html