کارگران زندانی اول مه را آزاد کنیم

رضا رشیدى
 
اول مه امسال درحالی برگزار گردید که رژیم سرمایه داری حاکم بر ایران از مدتها قبل خود را برای مقابله و رودررویی با برگزاری مراسم های کارگری در این روز آماده کرده بود. از ایجاد فضای وحشت و اعدام در معابر عمومی گرفته تا دستگیری فعالین زنان و دانشجویان که بتواند جامعه و در راس آن فعالین کارگری را مرعوب کند. قبل از برگزاری مراسم اول مه کارگران را شلاق زد.

شیث امانی را دستگیر کرد و در جریان برگزاری مراسم مستقل کارگری از طرف فعالین کارگری از جمله اتحادیه آزاد کارگران ایران٬ چندین نفر را دستگیر نمود. و هم کنون ٣ نفر از اعضای اصلی اتحادیه آزاد کارگران ایران به نامهای جوانمیر مرادی٬ طه آزادی و حمید اطهاری در زندان هستند.  حمایت از این کارگران از دو جنبه مهم است
 ١- اولا این کارگران برای برگزاری اول ماه مه مستقل در روز کارگر دستگیر شدند
٢- اینها رهبران یک تشکل مستقل کارگری هستند که همچنان همانند شما دوستان تلاش خود را برای برگزاری مراسم مستقل اول مه داشته اند.
 
دوستان کارگر٬ فعالین کارگری٬ محمود عزیز٬ تشکل های مستقل کارگری٬ تشکل های دانشجویی:
 
اگر امروز کارگران ایران توانسته اند از امکانات ایجاد تشکلهای کارگری مستقل بهر ه مند شوند٬ اگر محمود صالحی از زندان آزاد شده است و نیز هزاران دستاورد دیگر جنبش کارگری حاصل زحمات انسانهای شریفی است که اکنون چند تن از آنان در زندان هستند. 
رفقای کارگر! باید مهر سکوت را شکست. باید از حد اطلاعیه فراتر رفت. و باید و صد باید کمپینی قدرتمند برای آزادی این عزیزان در دستور کار فوری خود گذاشت. دست در دست همدیگر از دستگیر شدگان اول مه و سایر زندانیان هم طبقه ای هایمان و زندانیان سیاسی با قدرت و جدیت بیشتری حمایت کرد. دیروز محمود را از زندان نجات دادیم. امروز باید با بهره گیری از آزاد شدن محمود صالحی که بتوانمان نیرو افزوده است٬ از کارگران زندانی دفاع کنیم. هنوز اسانلو هم در زندان است.
دوستان کارگر! باید به سازمان های بین المللی نامه نوشت . با خانواده دستگیر شدگان تماس گرفت و آنها را مورد حمایت قرار داد.
باید از کارگران در کارخانجات مختلف که هم اکنون در حال اعتراض هستند٬ خواست که آزادی کارگران زندانی اول مه را جزو خواسته های امروز خود قرار دهند.
امروز طبقه کارگر بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و یکدلی است. باید یکی شد. باید متحد شد و باید خواهان آزادی کلیه زندانیان سیاسی شویم.
 
زنده باد اتحاد و همبستگی طبقه کارگر
رضا رشیدی عضو کمیته پیگیری
١٨ اردیبهشت ١٣٧٨- ٧ مه ٢٠٠٨