جمهوری سینما سوزان اسلامی

ویکی پدیا درباره فرج الله سلحشور می گوید که “بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان ایرانی” است. “فعالیت هنری” او هم با فیلمی از محسن مخملباف شروع شده است. این چیز زیادی درباره فرج الله سلحشور نمی گوید. در پائین چند نکته درباره ایشان خواهم گفت که هم درباره ایشان و هم درباره محسن مخملباف به اندازه کافی خواهد گفت و هم پرده از ایدئولوژی اسلامی این دو برخواهد داشت.
این روزها سالروز انقلاب ١٣۵٧ ایران است. این انقلاب ادامه اعتراضات مهم و یک انقلاب شکوهمند میلیونی بود که یکی از هارترین دیکتاتورهای زمانه را سرنگون کرد. یکی از اتفاقات تلخی که در حول و حوش این انقلاب رخ داد، به آتش کشیدن سینما رکس آبادان بود که روز ٢٨ مرداد ١٣۵٧ و در حین نمایش فیلم گوزن‌ها به آتش کشیده شد و قریب به اتفاق حاضران در سینما که گفته می شود بیش از ٧٣٠ نفر بودند، جان خود را در این آتش سوزی از دست دادند. چه کسی این کار را کرده است، برای بسیاری هنوز نامعلوم مانده است. شاه در این باره چیزه گفته، خمینی و دیگر مقامات جمهوری اسلامی هم چیزهای دیگری. اما “بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان” جمهوری اسلامی، فرج الله سلحشور چیز بهتر و مهمتری گفته است. خبرگزاری حکومتی فارس روز ٢٣ بهمن از مشهد خبر داد: “فرج‌الله سلحشور صبح امروز در اختتامیه جشنواره شعر و سرود انقلاب در فرهنگسرای انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی ماهیت سینما برای مردم روشن بود و خانواده‌های مذهبی با سینما و تلویزیون هیچ کاری نداشتند و ما به خوبی می‌دانستیم که سینما کانال ورود فرهنگ بیگانه به کشور ما است. … من جزء کسانی بودم که قبل از انقلاب سینما آتش زدم و متاسفانه بعد از انقلاب برای همان سینماها موزه درست شد و هنوز هم از آنها حمایت می‌شود.” این جانی که همراه کسانی مثل محسن مخملباف سینما آتش می زد و کرور کرور آدمی که می خواستند لحظاتی شاد باشند و فیلمی را تماشا کنند، برای ارزشهای کثیف شرقی و اسلامی در آتش سوزاندند و با خاکستر یکسان کردند. می خواستند که “ارزشهای غربی” را اینچنین از جامعه بزدایند و مردم را وادار کنند که فیلمهای اسلامی و شرق زده از جنس “گاو” نوشته غلامحسین ساعدی تماشا کنند و پای منبر شجریان بنشینند و به اصطلاح موسیقی گوشت بدهند، که از بخش بدشان هیچ وقت نگرفت.
این جامعه در حال انفجار است و می خواهد حساب کسانی مثل فرج الله سلحشور را کف دستش بگذارد و به دادگاه بکشد تا دنیا بداند او با چه کسان دیگری در همین حکومت اسلامی شان دست به توطئه برای آتش سوزی سینما و کتابخانه و کتابفروشی زدند. این جامعه از ارزشهای شرقی و اسلامی، و شخصیتهای اسلام زده و شرق زده اش بیزار است.

لینک خبرگزاری فارس درباره فرج الله سلحشور:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911123000526

لینک ویکی پدیا درباره آتش سوزی سینما رکس آبادان:
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%AA%D8%B4%E2%80%8C%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7_%D8%B1%DA%A9%D8%B3_%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86

٢۴ بهمن ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/