گروگانگیری نان بازنشستگان توسط اداره تامین اجتماعی: یک نمونه زنده!

اداره تامین اجتماعی مسئول پرداخت حقوق بازنشستگان در ایران است. بعنوان مثال کارگر کارخانه ایران خودرو که بازنشست می شود باید با تکمیل پرونده به اداره تایمن اجتماعی برود تا حقوق بازنشستگی را بر اساس سنوات پرداختی دریافت کند. بر اساس قوانین تصویب شده در مجلس رژیم به سرکردگی لاریجانی که دیروز داستان لفت و لیس و دزدیش را احمدی نژاد با شدت گرفتن دعواهای رژیم مطرح کرد هر کارگر بازنشسته بعد از تشکیل پرونده در اداره تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی اش بعد از شش ماه وصل می شود و حقوق شش ماهی که تا وصل شدن حقوق بازنشستگی دریافت نکرده یکجا پرداخت می شود.روزی نیست که تازه بازنشستگان کارگر در اداره های تامین اجتماعی به این مسئله اعتراض نکنند: این شش ماه را چه کنیم؟ به بچه هایمان چه بدهیم بخورند؟ اجاره خانه را از کجا بیاوریم؟… و مسئولین هم سربالا جواب می دهند این قانون است. بله ما هم می گوییم قانون است اما قانون دزدی از سفره کارگری که ۴۰ سال کارکرده و امروز برای چیزی که یک دهم حقش هم نیست باید التماس کند.و زای کند و به فلاکت بیفتد.

۱-حقوق بازنشستگی بر اساس پرداخت بیمه توسط کارفرماست که از حقوق کارگر ماهیانه کسر می شود.کارفرما دو برابر حق بیمه می گیر و نصف انرا به تامین اجتماعی می دهد. تازه اگر بدهد. که در اکثر موارد کارگران ایران ۷۰ درصد نه بیمه سنوات دارند نه حقوق بازنشستگی. اولین مرحله دزدی از بازنشسگان اینجا توسط کارفرما رخ میدهد.
۲- بیمه تایمن اجتماعی پس از گرفتن حق بیمه از کارگر توسط کارفرما که سرمایه میلیاردی می شود دست به سرمایه گذاری سالیان سال می زند. یعنی حداقل سی سال با سرمایه اندوخته حق بیمه کارگران کار می کند. کیست که نداند تامین اجتماعی از سرمایه گذاری در مسکن تا بورس تا صدارات و واردات رسما دست دارد.۴۰ سال دزدی می کند و اسمش را قانون می گذارند.حالا بعد از چهل سال همان ته مانده ناچیز را که برای زنده ماندن باید به کارگر بدهند باز گرو گان می گیرند تا بیشتر با انکار کنند و از ان سود بکشند.و باز اسمش را قانون می گذارند. مثلا امروز ۶ ماه حقوق بازنشستگی کارگر می کند ۶ ضربدر ۸۰۰ هزار تومان می شود ۴۸۰۰ هزار تومان اینرا ضربدر حقوق هزار کارگر بکنیم میشود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان. اگر این مبلغ را در در هر سرمایه گذاری راه بیندازید در شش ماه حداقل در بانک هم بگذارید سودهای کلان می دهد بعد ۴۸۰۰ هزار تومان را بعد از ۶ ماه به کارگر می دهند و میگویند این حقت. بعنوان مثال کارگر اگر یخچال سامسونگ را ماه شهریور میخواست بخرد میتوانست با ۲ میلیون تومان بخرد اما الان باید ۵ میلیون تومان بدهد. یعنی ۳ میلیون تومان بیشتر.این یک نمونه کوچک از دزدی های میلیاردی رژیم است.
۳-قانون را دزدانی مانند لاریجانیها و خامنه های و احمدی نژادها مینویسند. اینها خود تبهکاران و مافیاهای اسلامی اقتصادی رژیک تبهکار جمهوری اسلامی هستند. به این قانون اتکایی نیست.
۴- این قانون باید از ریشه عوض شود و قانون بازنشستگی بر اساس یک زندگی مرفه و شرافت مند برای کارگی که ۴۰ سال کار کرده نوشته شود که دوره بازنشستگی را با ارامش سپری کند.
۵-برای عوض کردن قانون باید جمهوری اسلامی را سرنگون کرد و شوراها و تعاونی های بازنشستگی با دخالت مستقیم خود بازنشستگان تاسیس کرد.

پیش به سوی سازماندهی اعتراضات کارگری
مرگ بر رژیم دزد و سران دزدش
مازیار رادپور