یک فیلم ناتمام و فوران خشم و هزاران سوال!

یکشنبه تهران شاهد یک جنایت بود٬ درست تر بگویم یکشنبه تهران بزرگ با ۱۴ میلیون جمعیت صبح را با یک فاجعه عظیم و بزرگ آغاز کرد. 
دو جوان ۲۰ و ۲۴ ساله را همچون اسرای دوران قرون وسطی در حالیکه دستها و پاهایشان را بسته بودند٬ با ماشین سلاخی ٬ وابستگان به یک حکومت بیرحم و جنایت پیشه اسلامی به محل کشتارگاه آوردند٬ حکومت چنان وقیح است و میخواهد این وقاحت را به رخ بکشد که در پارک هنرمندان اینها را پیاده کرد و در مقابل چشم مردم کنجکاو و رنگ پریده و متحیر و در میان گریه و ضجه خواهران این اعدامیها٬ آیات قران را خواندند و یکبار دیگر رابطه مستقیم این آیه های وحشتناک با سبعیت و بیرحمی و خونریزی را در اذهان عموم مردم حک کردند٬ و سپس دو قربانی را به محل کشتن برده و صحنه را چنان آراستند که همه بتوانند ببینند آخرین لحظات زندگی یک نوجوان ۲۰و ۲۴ساله چگونه سپری میشود.

تهران سحرگاه روز یکشنبه یک صحنه دردناک و یک واقعه تکان دهنده را شاهد بود. یکی از قربانیان در نهایت ناباوری و استیصال و در حالیکه میخواست معجزه ای اتفاق بیفتد٬ کسی و یا اتفاقی این صحنه وحشتناک به قتل رساندن او را بهم بزند٬ سر بر شانه جلادش نهاد و جلاد از آنسو دست بر گردن او نهاد و در نهایت ” محبت” و ” عطوفت” او را پای چوبه دار برد.

این صحنه میتواند در یک فیلم از واقعه ای در قرون وسطی هزاران نفر را به گریه بیاندازد . در ایران و در تهران و در روز یکشنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۱٣ این صحنه نفرت انگیز را میبینیم که انزجار عمیق میلیونها نفر ساکنین این شهر و موجی از اعتراض و طوفانی از بحثها را دامن زد.
دیدن این صحنه باعث شد صدها جوان در سایتهای خود و در فیس بوک و چت روم های متعدد٬ بنویسند و بگریند و بگویند که کارد به استخوان این جامعه رسیده است. در سایت حکومتی بازتاب از این کامنتها زیاد بود:
سن اکثر مجرمین و محکومین به اعدام زیر ۳۰ سال است، و این بدین معنی‌ است که این جوانان (مجرمین) در همین سیستم و نظام رشد کردند. حالا سوال این است: مجرم اصلی‌ کیست؟ آیا نباید به این فاجعه اجتماعی و این فساد پنهان با دیدی علمی‌ و کارشناسانه نگاه کرد.آیا تمام این جوانان بزهکار که می‌توانستند سرمایه این کشور باشند ،مجرم به دنیا آمدند ؟ چه عاملی باعث شد که چنین شود که امروز ایران شاهد آن است؟ کجای کار اشتباست؟ و چه باید کرد؟ چه کسی‌ در این میان جرات گفتن واقعیت را دارد؟
————-
کسانی که برای حل معضلات اجتماعی-اقتصادی و پوشش بر عجز و ناپاکی خود مدام بر طبل اعدام و ایجاد رعب عمومی می کوبند، لازم نیست تاریخ چند صد ساله اخیر غرب را که ممکن است براشون بسیار ثقیل باشه مرور کنند. همین کارتون رابین هود رو یک بار با دقت تماشا کنند شاید عبرت بگیرند.
و یک نفر در بلوگ خود نوشت :
دو جوان تمام شدند و تماشاگران نفس راحتی کشیدند و به خانه¬هایشان رفتند و شاید هم در وسط راه نان سنگک برشته¬ای راهم خریدند تا صبحانه را همراه با خانواده میل کنند! همراه با چایی شیرین می¬چسبد! اما آیا کسی به چرایی مسئله فکر کرد؟ کسی فکر کرد که این جوانها چرا این راه را برای درآوردن پول انتخاب کرده بودند؟ کسی اندیشید یکی از آن جوانها برای عمل قلب مادرش نیاز به ۴ میلیون پول داشت؟ کسی فکر کرد چرا آنان ترک تحصیل کرده بودند؟ آیا قاضی دادگاه هنگام صدور حکم با خود خلوتی کرد؟ آیا قاضی دادگاه توانست ماجرا را فارغ از نمایش تصاویر آنها در تلویزیون و اینترنت ببیند؟ آیا هر روز در برای هر ۲۰ زورگیری که بنا به گفته فرماندهی ناجا تهران اتفاق می¬افتد حکم اعدام صادر می¬شود؟ آیا کسی فکر کرد چرا در کشورهایی مانند نروژ و دانمارک و سوئد و … که کسی اعدام نمی¬شود جنایت و دزدی کمتر از ایران است.
و از این نوع اظهار نظرها این روزها در رسانه های حکومتی و سایتها و فیس بوک و رسانه های اجتماعی فراوان است.
حکومتی که سران و سردمدارانش میلیاردی دزدی میکنند و حتی اسامی دزدان را اکثرا علنی اعلام نمیکند٬ دو جوان را که بنا به گفته خودشان برای انجام عمل جراحی والدین و مشکلاتی از این نوع دست به دزدی زده اند٬ فورا دستگیر کرد و قبل از دادگاه از قول سران و سردسته جلادان آملی لاریجانی اعلام کرد که اینها را خواهد کشت٬ و در نهایت در فاصله یک ماه همه کارها را راست و ریس کرد و جار زد که در تهران صبح یکشنبه این دو جوان را خواهد کشت تا عبرت عمومی شود. حکومت اما دید و می بیند که طوفان درو میکند …
اما این فیلم هنوز تمام نشده است٬ میلیونها نفر و میلیونها جوان این صحنه فجیع را دیدند و یکبار دیگر به حکومت به قوانین کذایی و قرون وسطایی آن و به اسلام و قران تف کردند و گفتند و نوشتند که برای پایان دادن به این کابوس بپا می خیزند و پایان فیلم را می نویسند. این پایان باید با سرنگون کردن این دستگاه خونریزی و پاسخ دادن به معضلاتی باشد که جامعه را به آستانه فروپاشی کامل کشانده است. مردم ایران و جوانان در ایران لایق زندگی دیگر و زندگی بهتری هستند و این میسر نمیشود مگر اینکه حکومت اسلامی سرنگون وشود و جلادان گورشان را گم کنند.
۲۲ ژانویه ۲۰۱۳