از سندیکاى شرکت واحد بخواهیم فراخوانش را رسما پس بگیرد

احتمالا تاکنون همه اطلاعیه سندیکای شرکت واحد را که بر روی وب سایت این سندیکا قرار دارد را دیده باشند که خبر از برکناری اسالو از هیئت مدیره این سندیکا میدهد .
تصمیم این سندیکا و یا هیئت مدیره برای برکناری عضوی از هیئت مدیره که نتوانسته است وظایف خود را به پیش ببرد امری عادی است و نه تنها اشکالی ندارد بلکه سنت خوب و به جایی است . اگر اکثر اعضای این سندیکا درست یا نادرست , واقعی یا ناواقعی تصمیم گرفته اند اسالو را از سمتش بر کنار کند , نمیتوان به تصمیم اعضا این سندیکا اعتراض کرد .اطلاعیه سندیکا تا اینجا که به برکناری اسالو میپردازد اشکالی نداشته و بسیار عادی است.

اما اشکال عمده این اطلاعیه در سطرهای بعد با فراخوانی شروع میشود که نباید مورد پشتیبانی قرار گیرد .اسالو به خاطر ناتوانی و یا هر چیز دیگری از هیئت مدیره این سندیکا کنار گذاشته میشود و ماجرا میبایست اینجا خاتمه می یافت . ولی فراخوان سندیکا برای ترد و ایزوله کردن و فراخوان دادن به نهادهای بین المللی برای حمایت نکردن از اسالو یک روش نادرست و بشدت غیر کارگری است که نباید به آسانی از کنارش گذشت .
اسالو علیرغم هر اشکالی و کمبود و ناتوانیی یکی از فعالین کارگری سرشناس ایران است که به خاطر فعالیتهایش سالها از عمرش را در زندان گذرانده است و حتی اگر امروز نخواهد راه دیروزش را ادامه دهد حقش ترد و ایزوله کردنش نمیباشد . فراخوان دادن یک تشکل کارگری برای ترد و ایزوله کردن یکی از فعالینش در مرحله اول تیر زدن به خود سندیکا و کار متشکل و تشکلات کارگری و حمایتهاى بین المللی است.این فراخوان اعتماد به کار جمعی و متشکل شدن را کم میکند و نباید چه در میان کارگران و چه در بین فعالین کارگری داخل و خارج مورد حمایت قرار گیرد.ادامه و رایج شدن چنین روشهایی بر سر هر چه که باشد به نفع جنبش کارگری نیست.
از سندیکای شرکت بخواهیم این فراخوان را رسما پس بگیرد

…………

از : سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

به : فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF)

موضوع : برکناری منصور اسالو از ریاست هیئت مدیره سندیکا

احتراما” سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام می دارد ؛
منصور اسالو را به علت انجام تخلفات متعدد و عدم پایبندی به تعهدات خود و نادیده گرفتن هشدارها و اعتراضات درونی سندیکا ، از ریاست هیئت مدیره برکنار کرده و از این تاریخ هیچگونه سمت و مسئولیتی در این سندیکا ندارد و از آن نهاد کارگری خواستار قطع همه ارتباطات ،همکاری ها و حمایتها از نامبرده می باشد.
یادآوری می شود سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هیچ نماینده وسخنگویی در خارج از کشور ندارد.
با امید به گسترش صلح ،عدالت و صداقت در همه جهان
سندیکای کارگران شرکت واحد
اتوبوسرانی تهران و حومه
دوم بهمن یک هزاروسیصد و نود و یک

رونوشت:
– سازمان جهانی کار (ILO)
– کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری (ITUC)
– کنفدراسیون کارگران فرانسه ( CGT)
– کلیه اتحادیه ها و نهاد های کارگری داخلی و بین المللی