اتحاد سوسیالیستی کارگری و معالجه “بدون قید و شرط”، ولی در زندان!

رضا شهابی کارگر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران  و حومه و عضو هئیت مدیره(حسابدار) سندیکای کارگران این شرکت را از حدود دو سال و نیم  قبل، رژیم ضد کارگر جمهوری اسلامی حامی سرمایه و سرمایه داران  به جرم دفاع از حقوق و مطالبات طبقاتی  خود بعنوان یک کارگر وسایر همطبقه ای هایش به دلائل واحی ربوده، شکنجه و به ۶سال زندان  و ۵ سال محرومیت از فعالیت  های سندیکائی و کارگری و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده است. این را شما می توانید در اطلاعیه شماره  ۲۶ کمیتۀ دفاع از رضا شهابی در این لینک : 
http://www.cpiran.org/10/rezza.htm
بخوانید .
این کارگر مبارز و تسلیم نشدنی و باورمند به حقانیت  خواست ها و مطالبات انسانی و کارگری خویش و طبقه اش بر اثر شکنجه هائی که در زندان بوسیله دژخیمان زندانبان شده است، دچار مریضی های زیادی شده و از آن جمله ستون فقراتش از ناحیه گردن  صدمه جدی دیده است که حرکات پا و دست های او را تقریبن مختل کرده است و در این رابطه  پزشکان معالج چندین بار رضا شهابی را مورد درمان و عمل جراحی قرار داده  و خواستار آزادی او از زندان، برای داشتن محیط امن و راحت شده اند و ده روز قبل هم، باز اعلام کرده اند که رضا شهابی باید از زندان آزاد شده و در محیط امنی استراحت  کند تا برای عمل بعدی آمادگی داشته باشد.
و اما، مأمورین  همراه رضا  شهابی به جای پذیرش اینکه رضا باید درخارج از زندان ودر بیمارستان بستری گردد با توهین و تحقیر و بی حرمتی کردن نسبت به این کارگر مبارز و حقطلب او را به زندان منتقل می کنند. رضا برای اعتراض به عدم آزادی اش و بی احترامی و توهین های وارده نسبت بخود و سایر زندانیان که در نامه اش از زندان موقوم نموده است، دست به اعتصاب غذا زده و حتی از خوردن داروهای لازمه  تا کنون خود داری  نموده است. اکنون بر طبق اطلاعیه شماره ۴۵ کمیته دفاع از رضا شهابی وضعیت جسمانی رضا شهابی بی نهایت وخیم است، چون رضا حتی از وصل نمودن سرم به بدنش نیز ممانعت می کند. شما  می توانید اطلاعیه ۴۵ و نامه رضا شهابی را از جمله در وبلاگ کمیتۀ دفاع از رضا شهابی بخونید.
http://k-d-shahabi.blogspot.se/
کمیته های فعالان کارگری، سازمانها، احزاب و نهادهای مدافع کارگران و سوسیالیست  در سطح کشوری و بین المللی  در این رابطه اعتراضات وسیعی را شروع  نموده و از جمله با دادن اطلاعیه و بیانیه های اعتراضی رژیم جمهوری اسلامی را محکوم و خواستار آزادی بدون قید و شرط رضا شهابی و در مان او در بیرون از زندان ونیز سایر کارگران زندانی و همچنین سایر زندانیان سیاسی  شده و هستند. برای آزادی رضا شهابی تعدادی از جوانان سوسیالیست و سایر مدافعان جنبش طبقه کارگر طومارهائی بیرون داده و خواستار مبارزه جدی  و عملی علیه رژیم سرکوبگر کارگران  در ایران شده اند که باید از این رفقا و همه آنهائی که خواستار مبارزه همه جانبه مانند نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- خارج کشور هستند، با تمام نیرو پشتیبانی کرد.  در این رابطه اما، اتحاد سوسیالیستی کارگری نیز اطلاعیه  ای داده است که در نوع خود ( لیبرالی و بی مایه  بودن) واقعن جالب است. در این اطلاعیه اسک بدون یک کلمه در رابطه با آزادی بدون قید و شرط  و معالجه رضا شهابی در بیرون از زندان، به سبک همه لیبرالهای بورژوا لطف نموده و خواستار”رضا شهابی باید بدون قید و شرط معالجه شود و مسئولیت هر گونه صدمه به رضا شهابی تماما با رژیم اسلامی است.”  گردیده است.  اسک در اینجا بطور ضمنی با آنکه می نویسد ” رضا شهابی کارگری که تنها به دلیل فعالیت در سندیکای رانندگان تهران و حومه  چند سال است در زندان به سر می برد،…”  زندانی بودن رضا شهابی را می پذیرد و خواستار این می شود که او را درمان نمایند. این درست در زمانی نوشته می شود که حتی سندیکاهای کارگری فرانسه نیز خواستار آزادی بدون قید و شرط رضا شهابی از زندان می باشند. باید رژیم جمهوری اسلامی سرمایه داری  را در رابطه با برخوردهای ضد انسانی وکارگرکشانه (ستار بهشتی و جمیل سویدی و …) و زندانی کردن کارگران که جرمشان و نه “دلیل” جز دفاع از مطالبات خویش بعنوان طبقه کارگر، طبقه تولید کننده نعم مادی جامعه، ولی  خود ازمحرومترین اقشار نیست، افشاء و رسوا نمود و مبارزه ای را سازمان داد که رضا شهابی و دیگر کارگران زندانی فوران و بدون قید و شرط همراه سایر زندانیان سیاسی را آزاد نمود و نه اینکه فقط به سبک سایت های اصلاح طلبانه  و لیبرال های سرمایه دوست، در زندان ماندن رضا ها را القاء نموده و تنها خواستار معالجه اش شد. این نوع برخوردهای “نه سیخ بسوزد و نه کبابی”  را به باورمن،  فقط سازمانهای حقوق بشری و خانه کارگری جمهوری اسلامی  و سایت هائی مثل کلمه و…می توانند داشته باشند و نه سازمانی که خود را سوسیالیست کارگری نامیده است.
این اطلاعیه را می توانید در سایت اسک، در این آدرس بخوانید:
http://www.wsu-iran.org/
حمید قربانی
۲۷ دسامبر ۲۰۱۲