ایران رتبه چهارم در میان١٨۵کشور جهان از نظر تورم!

صندوق بین المللی پول، که یک نهاد اقتصادی جهانی است ، گزارش سالانه خود در باره میزان تورم در کشورهای جهان را ارائه داد . بنا بر این گزارش ، با رده بندی ١٨۵ کشور جهان از نظر میزان تورم، بلاروس با تورم۶٠،١٨ درصدی در رتبه نخست و ایران با تورم ٢۵،٢ درصدی در رتبه چهارم قرار دارند.
کشور تازه تاسیس سودان جنوبی با نرخ تورم ۵۴.۸۳ درصدی در رتبه دوم و کشور سودان با تورم ٢٨،۶١ درصدی در رتبه سوم و ایران با میزان تورم ٢۵،٢درصد در رتبه چهارم قرار گرفته اند.

ونزوئلا با تورم ٢٣،٢۵ درصدی پس از ایران در رتبه پنجم و اتیوپی با ٢٢،٩۴ درصد، مالاوی با ١٧،٧١ درصد، تانزانیا با ١۵،۴۴ درصد، یمن با ١۴،٩۵ درصد و گینه با ١۴،۶٨ درصد به ترتیب در رتبه های ششم تا دهم قرار دارند.
آمار صندوق بین المللی پول نشان می دهد ۲۴ کشور با نرخ تورم ۲ رقمی در سال ۲۰۱۲ روبرو هستند.

بنا بر این گزارش ، کمترین نرخ تورم در این رده بندی به سوئیس مربوط می شود که در سال ۲۰۱۲ بالغ بر منفی٠،۵ درصد برآورد شده است. کشورهای اروپایی دیگر نیز که با بحران مالی روبرو هستند کاهش مصرف نرخ تورم پایینی در این سال دارند. نرخ تورم یونان ۰.۹۳۸ درصد، اسپانیا ۲.۴۴ درصد، سوئد ۱.۴۱ درصد، فرانسه ۱.۹۲ درصد، آلمان ۲.۱۵ درصد، ایتالیا ۳.۰۱ درصد و انگلیس ۲.۷۳ درصد اعلام شده است. نرخ تورم آمریکا نیز در این گزارش ۱.۹۶ درصد برآورد شده است.
قابل ذکر است که ایران به یمن حاکمیت سرکوبگرانه رژیم اسلامی و به دلیل ماجراجویی و سیاستهای بحران زایی حاکمان مستبد بر این کشور از جمله برنامه هستەای ، که با تحریمهای سازمان ملل و بویژه امریکا و اتحادیه اروپا روبرو شده است، هرچه بیشتر اقتصاد این کشور را با بحران فزاینده ،افزایش روزانه تورم و سوق دادن به لبه پرتگاه کشانده است. همچنین هزینه کردن و پرداخت سالانه میلیاردها دلار در حمایت از سازمانها و گروههای تروریست و مذهبی از قبیل حزب الله لبنان،جهاد اسلامی این کشور،حماس فلسطین، گروههای اسلامی شیعه در عراق،افغانستان و دیگر کشورها و نهادهای ارتجاعی و ضدمردمی در داخل کشور از جمله حوزهای “علمیه مذهبی”، اقتصاد ایران را در مرز فروپاشی قرار دادە است . طی سالهای اخیر و بویژه در دوران دولت “مستضعف پناه و مهرورز” احمدی نژاد، قیمت نیازمندیهای اساسی مردم سیر صعودی روزانه داشته و مردم ایران در نهایت فقر و گرسنگی ،توآم با سرکوب و بی حقوقی به سر میبرند.
امروز ایران تنها در عرصه نرخ تورم صدرنشین کشورهای جهان نیست . بلکه در عرصه سرکوب آزادیهای فردی و اجتماعی ، نقض روز افزون حقوق بشر،سرکوب و پایمال کردن حقوق زنان،اعدام و قصاص و زندان، منع فعالیتهای متشکل کارگران،زنان،جوانان،معلمین،دانشجویان،مدافعین حقوق بشر، طرفداران اقلیتهای ملی و مذهبی، و منع ایجاد تشکل های صنفی،طبقاتی و مبارزاتی این گروهها،نهادها و جمع ها ، درعرصه بالابودن تلفات جادەای(ترافیک)با بیش از ٢۵هزار کشته و دهها هزار مجروح در سال ، با ٢٠هزار کشته و مجروح کارگران در سوانح کار در طول سال ،با تحمیل بیش از ۴٠ درصد زندگی زیرخط فقر بر شهروندان این کشور ، با سرکوب مستمر دگراندیشان و تعطیلی مطبوعات و رسانەهای غیروابسته و دستگری و زندانی کردن روزنامەنویسان و وبلاگ نویسان آزاداندیش و غیرحکومتی که آخرین مورد آن قتل درندانه کارگر وبلاگ نویس معترض “ستار بهشتی”در زندان و تحت شکنجه بود و تنگ کردن و سرکوب دهها عرصه سیاسی،اجتماعی ، اقتصادی و مبارزاتی دیگر بر مردم ایران، صدر نشین کشورهای جهان است. امروز ایران به یمن حکومت استبداد مذهبی حاکم بر این کشور در بدیها، برترین و در خوبیها پایین ترین ردها را در سطح جهانی کسب میکند .
اگر چه تمام این آمار و گزارشهای مصیبت بار از سوی رژیم اسلامی برمردم ایران تحمیل شده است و چرخه این روند از ٣٣ سال قبل شروع و سال به سال شدیدترشده است و اگرچه حاکمان ،خانوادەهایشان و مزدوران ردە بالایی لشکری و کشوری و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از گزند چنین کمبودهای درآمان و در ناز و نعمت به سر میبرند، اما مصببین شرایط تحمیل شده بر مردم زجرکشیده ایران، جنایتکارانی هستند که در وحشت سرنوشت دیکتاتورهای سرنگون شده، امثال “صدام حسین، حسنی مبارک،زین العابدین بن علی،علی عبدالله صالح و قذافی” و دوست و یار در حال سرنگویشان “بشار اسد” به سر میبرند.
امروز با دیدن این آمار و ارقام و وضعیت فلاکت بار تحمیلی بر مردم ایران و به منظور جلوگیری از تباه شدن بیشتر زندگی تودەهای زجرکشیده این کشور، از هر زمان دیگر اشکارتر شده است که جمهوری اسلامی باید به همت همان مردمی که آنان را به سیه روزی و فقر و نابودی کشانده است ، به زباله دان تاریخ انداخته شود.
٢۴سپتامبر ٢٠١٢