بمناسبت بیست و یکمین سال تشکیل حزب کمونیست کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران مبشر و نماینده سنت و مشی سیاسی ـ کارگری عمیقی است که از بدو تولد حزب تا کنون، سنت اعتراض کارگری را نمایندگی کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران در کردستان حزبی آشنا، محبوب و با سابقه بویژه در میان کارگران و فعالین اول ماه مه و فستیواک کودکان، زنان و جوانان، دارای پیشینه درخشانی است. حزب می کوشد تا همچنان بطور قاطع در صحنه سیاسی جامعه ایران و در کردستان در جدال سیاسی با ناسیونالیسم کرد، جریانات مذهبی و اپوزیسیون راست پرو غرب ظاهر شود. تلاش و فعالیتهای تاکنونی این حزب بر سرنوشت سیاسی ما و فعالین کمونیست و چپ تاثیر بسزایی داشته است. حزب کمونیست کارگری ایران مبشر و نماینده سنت و مشی سیاسی ـ کارگری عمیقی است که از بدو تولد حزب تا کنون، سنت اعتراض کارگری را نمایندگی کرده است.

سنت اعتراض کارگری، تلاش برای متشکل کردن و بهم نزدیک شدن کارگران و ایجاد تشکل و ابراز وجود سیاسی از سنتهای کمونیسم کارگری است که سابقه و قوام بسیار طولانی تر از تولد بیست ساله حزب کمونیست کارگری دارد.
با ایجاد حزب کمونیست ایران این سنت ـ سنت اعتراض کارگری، ابراز وجود قدرتمند و با شکوهی را در درون طبقه کارگر به نمایش گذاشت. این ابراز وجود در مراسمهای اول ماه مه و جنبش برابری زنان، روز جهانی زن و فستیوال کودکان بود.

سازماندهى گرایش کمونیسم کارگری با انسجام بخشیدن و سازمان دادن به طیف کارگران کمونیست در عرصه مبارزه طبقاتى ـ سیاسی شروع و سازماندهى حزبى این طیف حاصل عملى پیشروى در این پروسه بود و اهمیت رهبران عملی و امر گسترش تحزب کمونیستی از سنتهایی است که کمونیسم کارگری در درون جنبش کارگری بعنوان یک جز ارگانیک، تفکر و سنت منسجم پیش برده و در ساختن و بجلو صحنه راندن سخنگویان علنی، شناخته شده و سخنگویان جنبش کارگری امروز بازتاب معین داشته و بوفور ما در صحنه سیاسی و جنبش کارگری شاهد ابراز وجود ابژکتیو شخصیتهایی هستیم که مورد اعتماد جامعه و جنبش کارگری هستند. رهبران و سخنگویانی که در سطح محلی و بین المللی شناخته شده و مورد حمایت قرار میگیرند. متعیین شدن رهبران و سخنگویان کارگری حاصل جدل و فعالیتهای تئوریک و رفع موانع چپ سنتی است که خشت به خشت این سنت توسط منصور حکمت با سمینار و کارهای فشرده، بیان شفاف عملی و پراتیکی پیدا کرده و از سنت کمونیسم کارگری و سنت اعتراض و ابراز وجود طبقه کارگر است.
اگر سایه حاکمیت جنایتکارانه و سرکوب جمهوری اسلامی وجود نداشت، همین امروز صدها نفر از کسانیکه میتوانند پرچم کمونیسم و رهایی بشر از کار مزدی را به مطالبه و خواست تعیین تکلیف سیاسی در جامعه تبدیل کنند، بجلو صحنه میامدند و اولین گردانهای آزادی ـ برابری ـ حکومت کارگری را پایه ریزی میکنند.

حزب کمونیست کارگری میراث منصور حکمت و از دستاوردهای کمونیسم در ایران است. ما مدعی قدرت سیاسی و مدعی ماگزیمالیستی ترین مطالبات برای تغییر زندگی کارگران و جامعه هستیم.

حزب کمونیست کارگری توانایی و قدرت ایجاد فضای سیاسی و پلمیک با چپ و کمونیستها در صحنه سیاسی مبارزات انقلابی را دارد. میتواند محمل قدرتمندی کمونیسم و کمونیستهایی که به قدرت سیاسی فکر میکنند باشد. برجسته کردن این ترند در بیستمین سالروز تشکیل حزب کمونیست کارگری به این دلیل ضروری است که امروز ما میشنویم و می بینیم که چپ و کمونیسم به نیروی قابل دسترس و قدرتمندی نیاز دارد که بتواند در مقابل سناریوی ناتویی و جریانات ناسیونالیست و راست بایستد.

حمایت و پشتیبانی و پیوستن به حزب کمونیست کارگری ایران امروز در شرایطی که پرچم جریانات اپوزیسیون راست و ناسیونالیسم بقصد خزیدن به قدرت در سایه مانور نظامی ناتو و سنتهای ارتجاعی برای آینده سیاسی مردم در ایران و کردستان خیز برداشته اند، بیش از هر دوره ای ضروری شده است.
۱۰ دسامبر ۲۰۱۲