دید گاه های معلم باز نشسته ساکن ایران، و “مراد شیخی” در ارتباط با نقش شخصیت های دینی و تاثیر منفی آن در زندگی مردم ( قضاوت با خوانندگان)

مراد شیخی:
یک توضیح خارج از بحث: بعد از خواندن این نوشته در فیسبوک امیر ثابت مقدم لینک چند مقاله از شخصیت دیگر “حضرت علی” را برای جناب امیر ثابت قدم شر نمودم، و ایشان پس از فقط چند ثانیه از دیدن تیتر مقالات در جواب بنده نوشتند که : زحمت کشیدید. متاسفم که دکان شما مشتری ندارد. و ادامه بحث. ( غلط های لغوی نوشته خودم را اصلاح کردم که در واقع تغیری در توضیحات ایجاد نکرده است ).
امیر ثابت قدم: سوال ۱۳۰ :
معنی این سخن امیر المومنین ع چیست ؟

( ای دنیا! غیر مرا بفریب آیا به من رو کردی و به من تمایل یافتی .هرگز ! هرگز ! با سه بار طلاق از تو فاصله گرفتم و هرگز بازگشتی به تو نیست . )

( مناقب آل أبی طالب : ج ۱ ص ۳۷۰ ، ذخائر العقبى : ص ۱۰۰).

ایا معنی ان است که علی ع دنیا را مانند طلاق عادی ، طلاق داد یعنی ان را ترک کرد سپس به سمت آن بازگشت ، سپس آن را طلاق داد

جواب : به نام خداوند بخشاینده مهربان

و سپاس و ستایش شایسته خداست که پروردگار جهانیان است
و درود خدا بر محمد(ص) و الش از ائمه و مهدیین باد .

این معنی ای که ذکر کردی ، یعنی پس از ترک دنیا دوباره به ان تمایل یافت درست نیست بلکه علی ع دنیا را در طفولیت و جوانی و پیری ترک نمود .خدای متعال فرمود :

﴿اعَْلمُوا َأنَّمَا اْلحَیَاُه الدُّنْیَا َلعبٌ وََلهْوٌ وَ زینَهٌ وَتَفَاخُرٌبَیْنَکمْ وَتَکَاُثرٌ فی اْلَأمْوَا ِل وَاْلَأوْلاد َ کمََثل َ غیْثٍ َأعْجَبَ الْکفَّارَ نَبَاتُهُ ُثمَّ یَهِیجُ َفتَرَاهُ مُصَْفرًا ُثمَّ یَکُون حُطامًا وَفی الْآخرَه عَذَابٌ شَدیدٌ وَ مَغْفرَهٌ منَ اللَّه وَرِضْوَانٌ وَمَا اْلحَیَاُه الدُّنْیَا ِإلَّا مَتَاعُ الْغُرُور﴾ (حدید ۲۰ )

بدانید که زندگی دنیا جز سرگرمی ، بازیچه ، زینت ، اسباب فخر فروشی و محل زیاد کردن مال و فرزند نیست . مانند بارانی که گیاهان ناشی از آن کافران را به حیرت می افکند سپس همه این گیاهان زرد میشوند و سپس میخشکند و در اخرت عذاب شدید و بخشایش و رضوان خداست و زندگی دنیا جز اسباب فریب نیست .

آری علی ع در طفولیت به اسلام گروید و در کودکی مشغول بازی نشد بلکه در همان کودکی به تلاش و کوشش برای دفاع از محمد ص و اسلام پرداخت .سپس چون به جوانی رسید ، در راه خدا عرق فراوان ریخت و از فرط کار خون بسته زیر پوستش جمع شد .پس از این معرکه به ان معرکه میرفت تا جایی که حتی جراحتهایش بهبود نمییافت
سپس در پیری هرگز غم مسایل دنیا چه مسایل بزرگ و چه مسایل کوچک را نخورد .

آری این علی است که در کودکی به بازی و سرگرمی مشغول نشد در جوانیش به دنبال زیور و زینت و ظاهر نبود و در کهنسالی چیزی از میراث دنیا نیندوخت . او دنیا را سه بار رها کرد ، همانگونه که خودش فرمود .

و نیز در تعبیری دیگر علی ع دنیا را سه بار رها کرد :

۱-یک باربا وجود جسمانیش در زمین

۲- یک بار با وجود ملکوتیش در اسمان ششم

۳- یک بار با وجود عقلانیش در اسمان هفتم .

==
باتشکر از : سلمان فاطمی .
*********************
مراد شیخی: علی در نهج البلاغه می گوید: زنان دارای عقل و ایمان ناقصند – بخش نخست
نقد زندگی تاریخی حضرت علی / ۷ همسر / ۳۶ فرزند
علی: آیا کسی که همیشه با شمشیر دو لبه اش گردن می زده است می تواند انسان خوبی باشد، و مدعی عدالت؟ و ی
آدم سوزاندن علی
حضرت علی’ دروغی بنام نمادعدل ومساوات’و یا حقیقتی بنام تروروجنایت ؟!
سیمای زن در نهج البلاغه ( گفته های علی )
قسمتی از کارنامه درخشان زندگی امام علی
*********************
شروع بحث:
امیر ثابت قدم: زحمت کشیدید . متاسفم که دکان شما مشتری ندارد.
مراد شیخی: دکان عقب ماندگی شما مشتری دارد؟
مراد شیخی: شما ها تا به چه تاریخی می خواهید هم سر خودتان را کلاه نادانی بگذارید و هم به فریب سنت های بر گرفته از تمدن و فرهنگ اعراب بیابانگرد برای ایرانیان مشغول باشید؟ این مطالب را زحمتش را بکش و بخوان و بعدن بیا اظهار نظر منطقی و عقلانی کن! و نه اینکه به محض دیدن تیتر مطلب جواب غیر منطقی می دهید!
امیر ثابت قدم: خوب حالاکه پدران شما پذیرفتند و قبول کردند و علی علی می گویند و جانشان فدای علی است و و بچه کوچک وقتی بزمین میخورد همان پدرومادر با و می گویندبگو یاعلی که حتما پدرومادرشما هم چنین اموزه هائی درمورد شما داشته اند.
مراد شیخی: خمینی و جمهوری اسلامی هیچ حرف جدید نگفته اند. آنها هیچ جنایتی را سر خود انجام نداده اند و بلکه تمامن برگرفته از سنت ها و رویداد های تاریخی صدر اسلام بود. از جمله سنگسار، شلاق، اعدام مخالفین، ممنوعیت ها، جنگ ستیزی، نابرابری میان زن و مرد. مرد سالاری، چند زن گرفتن مردان، صیغه ( فحشای شرعی که ژتون دارانش آخوند ها هستند) و بسیاری از ظلم و بیعدالتی های دیگر.
امیر ثابت قدم: بحث مولاعلی وحقیقت علی هیچگونه ارتباطی باخمینی وچمهوری اسلامی ندارد.
مراد شیخی: اما من با مطالعه راه پدران خودم را نرفتم. تکیه به عقل و دانش دارم. و معتقدم که تمام عقب ماندگی های تاریخی ایرانیان یکی از اصلی ترین دلایلش رجوع به سنت های عقب مانده فرهنگی بود که چیزی به غیر از بی حقوقی و نابرابری نداشت. معتقدم که برای پیشرفت باید ریشه تمام سنت های ارتجاعی را زد. و به مسئله اقتصاد توجه کرد. به مشکلات طبیعی مردم توجه کرد. کار دین بدرد این دنیا نمی خورد. برای داشتن زندگی بهتر در این دنیا باید به سراغ متخصصین امور رفت و نه به سراغ تعدادی شخصیت های مقدس کشورهای عربی ویا خواندن نذر ونیاز و دعا. مسائل اقتصادی با رابطه قرار دادن میان خود و خدا و هر شخصیت دینی دیگر درست نمی شود. این کار عین نادانی و فریب خود است. و دکان بازاری برای مداحان و دین فروشان که دسترنج بدبخت های و زحمتکشان جامعه را ببلعند. و کشور را همچنان در عقب ماندگی حفظ نمایند. لطفن بروید کمی مطالعه تاریخی نمائید و دلایل پیشرفت کشور های دیگر را بخوانید. و دست از این همه عقب ماندگی بردارید.
مراد شیخی: علی گردن اسرا را زد! خمینی هم حکم اعدام زندانیان را داد! علی دشمن حقوق برابر برای زنان بود! جمهوری اسلامی هم بر تکیه بر همان سنت های صدر اسلام به زنان ایرانی ظلم و نابرابری روا می دارد. راستی مرجع فکری خمینی و خامنه ای کجاست؟
مراد شیخی: لینک جنایت های خمینی و تعریف شخصیت علی توسط خمینی

امیر ثابت قدم: خوب ..بفرمایید توجه بفرمایید . مشکلات اقتصادی مردم راحل کنید.
امیر ثابت قدم: بنده هیچ گونه نظری درمورد خمینی وخامنه ای ندارم .. انها افراد بشری هستند و معصوم نیستند. مولاعلی (ع) معصوم بود و بدون اشتباه و حکومت ۵ ساله او هم نمونه یک حکومت الهی بوده است.
مراد شیخی: اگر کشور بدست ما بیفتد مطمئن باشید که حل می کنیم. جدائی دین از حکومت و قانون تمام مناسبات اجتماعی را تصویب خواهیم کرد. ممنوعیت زندگی مفت خوری آخوند ها را قانونی می کنیم. هر کسی در جامعه باید برای سازندگی تلاش کند و حق ندارد بابت خرافه گفتن و فروش دنیای پس از مرگ زندگی مادی اش را تامین نماید. جامعه ای خواهیم ساخت که همه در آن کشور آزاد باشند. بی دین و با دین و هر تفکر دیگری. برابری میان زن و مرد. و همه با هم برای ساختن و داشتن دنیای بهتر همکاران خوبی باشند. انسان بودن معیار است و نه هیچ چیز دیگر.
مراد شیخی: “حضرت علی” هرچه که بوده مربوط به همون دوره تاریخی است. جنایتکار، و یا از نظر شما معصوم به زندگی زمینی من چه ربطی دارد؟ چه ربطی به اقتصاد و صد ها مشکل دنیا دارد؟ و این تفکر عقب مانده است که بلای زندگی ما ایرانیان شده است. مگر نمی توانید ببینید که چرا کشور های دیگر پیشرفت کرده اند؟ و چگونه نقش مخرب پدر روحانی ها و کلیسا ها را از سر قانون و جامعه پس زدند. شما هنوز بدنبال ۱۴۰۰ سال گذشته می گردید! و حل مشکلات زمینی تان را با رجوع به دل قبرستان های مکه و مدینه و تقدس های عربی جستجو می کنید؟
مراد شیخی: در دین اسلام و در دیگر ادیان انسان نقش گوسفند و حیوانات را دارد. عقل و شعور انسان نادیده گرفته میشود و در عوض آن به او ایمان و باورها را می دهند. چنین تفکری است که حکومت های دینی را با قدرت سرکوب چماق و اعدام صد ها جنایت دیگر زنده نگه می دارد. بشر امروز متکی به علوم انسانیست. راه کار بهتر زندگی کردن همین است. باور های دینی و هر باور شخصی در حوزه شخصی مردم اعتبار دارد. اما در ایران عقب مانده مردم را با تبلیغات فریبنده به گل مالی و عزاداری های بسیار واپس گرا وادار می کنند! آخوند می رود بالای منبر و بابت گریاندن مردم پول گذران زندگی مادی اش را می گیرد! مردم را فریب داده اند که برای حل مشکلات دنیوی و اخروی شان به داخل قبر امام زاده ها پول واریز کنند! اما پول این زحمتکشان فریب خورده به کجا سرازیر می شود؟ در ایران کنونی برای باز سازی دم و دستگاه سرکوب و اشاعه به خرافات و تبلیغات های فریبنده دیگر که این نان خانه دینی همچنان حفظ شود. میلیارد ها میلیارد پول مردم زحمتکش و هزار جور مشکل زندگی دار را صرف ساختن تعمیر و باز سازی های امکان مقدسه کشورهای عربی می کنند! جماعت مذهبی در ایران همه عمرشان یک سنگی روی بر سنگی دیگر نگذاشته اند. هیچ کار سازنده به غیر از مخالفت با علوم انسانی و پیشرفت های جوامع کنونی دنیا و حقوق مسلم مردم، و تبلیغ نابرابری ها نمی کنند! و البته منبع رجوع همه اینها برای بی حقوقی مردم قوانین مربوط به صدر اسلام است. رجوع به ۱۴۰۰ سال قبل برای عقب نگه داشته جامعه از پیشرفت و داشتن یک زندگی در خور شان انسان.
امیر ثابت قدم: اقای مرادشیخی . باهمه این حرفهائی که می زنید خوب ست مخالفان مولاعلی وامام حسین یک روز یک تظاهران راه بیاندازند درهرجاکه میخواهند حتی درعربستان و قطرو اروپا.. به ببینیم چه می گویند. ماکه دراین تاسوعا وعاشورا درتمام دنیا قدرت نمائی کردیم ودرزیررگیارمسلسلها وحملات انتحاری به خیابان های پاکستان وافغانستان امدیم ودرنیویورک هم قدرت نمائی کردیم . شما چه می فرمائید.؟ اگر ازلحاظ دموکراسی هم که شما ادعا می کنید بازهم ما جلوتر هستیم .
مراد شیخی: جناب امبر گرامی، ظاهرا شما خودتان را به آن راه زده اید و واقعیت های زندگی و اعتراضات در کشورهای اسلامی را نمی بینید . یا نمی دانید. در کجای تاریخ اسلامی اجازه داده اند که مخالفین با ادیان تظاهرات راه بیندازند؟ هر کجا که صدای مخالفتی با خشونت و نابرابری صورت گرفته است به ضرب تهدید، زندان، اعدام و ده ها جنایت دیگر پاسخ داده اند. اما کشورهای غربی و پیشرفته آنقدر تحمل اندیشه ها را دارند که امثال شما و طرفداران بشدت مرتجع جامانده از تمدن و بشریت هم بیایند و مراسم های خودشان را داشته باشند. آیا شما به نیویورکی کافر هم اجازه می دهید که مراسم و سنت های خودشان را آزادانه در خیابان های کشور های عربی و ایران اسلام زده داشته باشند؟ امثال شما باید از این رفتار ها درس یاد بگیرید و نه اینکه بر عقب ماندگی خودتان افتخار کنید.
امیر ثابت قدم: درخارج که ازادند .. انچه ما می بینیم تظاهرات به نفع امام حسین (ع) است نه علیه ایشان ..ما چکار به ان اقای نیویورکی داریم مگر ما حکومت امریکا رادردست داریم ؟ خوب انها هم طبق دین خودشان وحکومت خودشان ازاد هستند و هر برنامه ای دارند انجام مید هند وتظاهرات می کنند و روزنامه ازاد دارندو رادیو وتلویزیون.
مراد شیخی: ظاهرا به نوشته من توجه نکردید و بدون دقت چیزی در جواب پاسخ دادید! من نوشتم که این کشورها انقدر فهم و شعور و احترام سیاسی و اجتماعی انسانی شان بالا رفته است که اجازه می دهند مخالفین باور هایشان هم مراسم های سنتی شان را آزادانه برگزار کنند. و از شما پرسیدم آیا اینها که در نظر مسلمانان به عنوان کافر شناخته شده اند هم چنین اجازه ای دارند که سنت های دینی شان را در کشورهای اسلامی و ایران اسلام زده داشته باشند؟
مراد شیخی: جدای از این بحث بشدت تاسف میخورم بحال روز دانش آموزان ایرانی که امثال شما با تفکرات سیاه و جا مانده از تاریخ انسانیت و آزاد منشی معلمان آنها بوده اید. امثال شما آخوند های لباس شخصی در مدارس بودید. فرق شما با آخوند های ایرانی این است که آنها برای دریافت پول و مایحتاج زندگی مادی شان بهشت و جهنم به مردم فریب خورده می فروشند وشما با ابزار تعلیم و تربیت نادرست باعث گمراهی کودکان و نسل جوان ایرانی شدید.. علی رغم اینکه برای شخصیتتان به عنوان یک انسان احترام قائل هستم اما برای طرز فکرتان عقب مانده تان بشدت متاسفم. اگر چه اینکه بیشتر از ۷۰ سال عمر کرده اید اما اطلاعات و سوادتان لاقل ۱۰۰۰ سال از تاریخ انسانیت و انسان دوستی جا مانده است.
امیر ثابت قدم: عرض کردم شما می توانید نظر خودتان راهم بگویید که می گویید . و اما این هم بضاعت بنده است .. این توانائی من سواد من . فکر من است . بقول حافظ .. گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را.
امیر ثابت قدم: بنده که حکومت اسلامی نیستم ولی می ببینم که مسیحیان ویهودیان درکمال ازادی مراسم دارند و درکلیسا وصومعه خودشان عبادت می کنند.
مراد شیخی: شما حکومت اسلامی نیستید! اما درست مثل آنها فکر می کنید. نکته بعدی اینکه یا خبر ندارید و یا خودتان را دانسته به بی خبری زده اید! در ایران فعالیت احزاب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، کارگری، دانشجوئی، زنان… ممنوع است مگر با نظارت و اعلام تائید از مقامات بالا. که در این ۳۴ سال گذشته مقامات بالای حکومت مستبدین اجازه نداده اند. در ایران بهائیان، یهودی ها، دراویش، سنی ها ( با محدودیت های زیادی روبرو هستند)، حق انجام هیچگونه مراسم علنی را ندارند. و مشخص تر اینکه مسیحیان در ایران حتی حق حمل و نگهداری کتاب انجیل را هم ندارند! ضمن اینکه قبلاً چند تن از کشیش های مسیحی در ایران به قتل رسیدند. و افراد مختلف را برای پذیرش دین مسیحی ( تغیر دین ) به زندان و احکام اعدام صادر کردند. و دراوریش و بهائیان که مرتبا دستگیر و زندانی می شوند.
امیر ثابت قدم: آنچه درمیان حکومت پرستان و شاه پرستان ورجوی پرستان مشترک است استفاده ازسلاح تهمت است. وقتی منطق نباشد تهمت شاید کارسازباشد . و مولاعلی وامام حسین هم مورد همین تهمت ها بود ه اند یعنی دنیا پرستان چاره ای جز ایراد تهمت به این که انها شورشی وفتنه گرهستند نداشتند .. اما انچه درمورد عدم رعایت حقوق انسانها می فرمائید درهرنوع حکومتی وبنام هرچه باشد چه به نام دموکراسی وچه به نام اسلام محکوم است .
مراد شیخی: حالا این وسط چه کسی شاه پرست، رجوی پرست و حکومت پرست است؟ و چه کسی به شما تهمت زد؟ بهتر است به عوض پرداختن به این مسائل فرعی رجوعی به اندیشه های عقب مانده تان بفرمائید. و بدون هیچ گونه عصبانیتی بروید و بیشتر مطالعه کنید. کتاب های در نقد دین و دلایل عقب ماندگی ایران را هم بخوانید. داستان تفکر شما بدرد زندگی بشر امروزی نمی خورد. امثال شما یک عمر توانستید که به یمن معلم بودن دانش آموزانتان را فریب بدهید و سنتاً آنها را در عقب ماندگی های حفظشان کنید. از تفکر امثال شما ها بود که مردم ایران “خمینی” عقب مانده ائی را در ماه می بینند! ولایت فقیه تشکیل میشود که به بردگی مردم رای دهد! باور هایتان هرگز بدرد بخور نبود. همانطوری که باور های مسیحی ها برای اداره امور کشور بدرد نمی خورد. و ضمن اینکه در تاریخ خودشان هم مردم ناراضی بودند. عمر را کشتند. علی را همچنین. عثمان نیز مثل او. فرهنگ و تاریخ اعراب بیانگردی چادر نشین قوم پرست چیز جدیدی برای دنیا نداشته است. مگر تکیه بر بی حقوقی مردم. تفکر امثال شما، خمینی، خامنه ائی، حکام اسلامی، کشورهای عربی، رجوی پرستان، پادشاه طلبان… چیزی به غیر از رعیت پروری، بله قربان گوئی، زندگی حیوانی گوسفندی، و در نهایت بردگی نیست.
جواب های بنده تماما بر پایه عقل، منطق، علم، دانش و علوم انسانیست، و نه بر اساس ایمان، روضه خوانی، زیارت، چاه جمکران، دعا نویسی، و باور های خرافاتی و یا رجوع به تاریخ عهد باستان و ۱۴۰۰ سال قبل و دیگر عقب ماندگی ها. اگر به انسانیت اعتقادی دارید، به حقوق برابر میان زن و مرد معتقدید، به حکومت مردمی بر اساس رای مردم و فرای باورهای دینیشان اعتقاد دارید، از دریچه شخصیت های عربی، و یا شخصیت های تاریخ باستان ایران بدست نمی آید. این کارها خود فربی و دوام داشتن عقب ماندگی در جامعه است. از دریچه منطق، آزادی بی قید و شرط بیان، باور به فهم و شعور انسان و توانا ئی هایش در اداره امور جامعه و بر اساس پیشرفت و علوم انسانی است که می توانیم دنیائی بهتر و انسانی تر و خوشبخت تر داشته باشیم. در یک همچنین وضعیتی است که مردم می توانند خصوصی باورهایشان را هم داشته باشند و برای دنیای بعد مرگشان خانه بخرند و یا بسازند و بعد مرگ بروند هزار تا هزار تا با حوری های بهشتی در آمیزند و لذتش را هم ببرند. ما که مخالف لذت بردنشان نیستیم! اما خواهشاً می خواهیم که در سیاست، و دیگر مسائل شخصی عمومی مردم دخالت نکنند. فضولی ننمایند. احکام به قتل، شلاق، نابرابری میان زن و مرد، صیغه ( فحشای شرعی) سنگسار، و صد ها ظلم دیگر را صادر نفرمائید! بروید در خلوت خانه هایتان، مراکز خصوصی اینقدر علی و حسن و حسین بگین که از حال بروید! این همه خواست ماست.
… و قضاوت با خوانندگان…
“مراد شیخی”
muradsheixi@yahoo.com
یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱
۰۹ – ۱۲ – ۲۰۱۲