نامه سرگشاده به حمید تقوایی و فراخوان تاریخسازش

رفیق حمید فیلم سمینار اتحاد و نزدیکی نیروهای کمونیسم کارگری را در سایت ازادی بیان دیدم. واقعا لذت بردم.مسلما هدف این سمینارو نکات سیاسی اش را دراطلاعیه وزارت اطلاعات و هشدار و وحشتش از اتحاد اپوزیسیون که یک روز بعد از این سخنرانی در سایتها چاپ شد میشد دید.مسلما اتحاد یک چپ کارگری و مارکسیست هی دو اتشه برای هیچ حکومت سرکوبگری خوشایند نیست. این رژیم از روز به سر کار امدنش برای مبارزه با چپ جنگ تئوریک نکرد بلکه ضربه تشکیلاتی زد. چپ بدون تشکل ارزشی ندارد. اما اینکه این درجه از مدرنیسم و تیز بینی سیاسی را در این دوره از خود نشان دادی روزنه امید را باز می کند.راستش نه در حزب کمونیست کارگری بلکه در حزب کمونیست روسیه هم این اتفاق افتاد. بعد از انشعابات متعدد در مقطع انقلاب با فرخوان لنین تمام بخشهای جداشده دریک پیکره واحد بر علیه ضد انقلاب سفید جنگیدند.این تکرار تاریخ در شرایطی هولناک تر ست. تو درست می گویی محور اتحاد ضرورت سیاسی روزاست . 

اما واکنشها به این فراخوان چیست؟ این یک فراخوان ناب انقلابی است که دو انتخاب روبروی کمونیستهای واقعی می گذارد:۱- کمونیستها واقعی و دلسوزطبقه کارگر با درک شرایط موجود و ضرورت سیاسی روز برای معماری یک انقلاب کارگری به این پیشنهاد جواب مثبت می دهند . کمونیستهایی که شعارشان کارگران جهان متحد شوید است اگر نتوانند متحد شوند قادر به رعایت ابتدایی ترین اصول نخواهند بود
۲- عده ای با همان بهانه هایی که گفتی و اشاره کردی در سمینار مسائل سیاسی را به مسائل شخصی تقلیل میدهند و در اینصورت این نوع پاسخ در تاریخ ثبت نخواهد شد. انچه که در تاریخ ماندنی است این است که یک روز ابری حمید تقوایی کمونیست امد فراخوان اتحاد داد برای سرنگونی رژیم هار اسلامی برای یک انقلاب کارگری. انهایی که بیایند در این حرکت تاریخساز شرکت کنند تیرشان را به قلب دشمن نشانه رفته اند انهایی که به هر دلیلی نیایند از دور مبارزه تاریخی سیاسی طبقاتی پرت خواهند شد.همه میگویند خودخواهی های شخصی شا برایشان بیشتر اهمیت داشت تا یک تغییر سیاسی به نفع انسانها.

راستش رفیق دستت درد نکند. چپ و کمونیست کارگری اصیل به این فراخوان جواب خواهد داد

با درودهای سرخ و انقلابی

مازیار رادپور