راه کارگر ومواضع “دفاع از فلسطین”

راه کارگر اخیرا بیانیه ای انتشار داده که جنگ بر علیه فلسطین را محکوم میکند.
در این بیانه فقط دولت اسراییل محکوم شده وصحبتی ازجنایات حماس نیست. یعنی تکرار همان مواضع”ضد امپریالیستی وضد صهونیستی” چپ سنتی.
راه کارگر معتقد است که موشکهای پرتاب شده از طرف حماس به مردم اسرائیل هیچ ارزش نظامی ندارد.اگر ارزش نظامی ندارد پس چرا جمهوری اسلامی هزاران موشک به حماس وحزب الله وجهاد اسلامی هدیه میدهد.
مگر همین موشکها در روز اول به مناطق مسکونی در اسراییل اصابت نکرد وحداقل ۳ کشته ودهها مجروح بجای نگذاشت.؟ شاید از نظر راه کارگر جان ۳ اسراییلی بی ارزش است. مگر این هزاران موشک به حماس وباندهای اسلامی داده نشده که شهرهای اسراییل را هدف قرار دهند. اگر نمیتوانند هدف اصلی خود یعنی مردم بی دفاع اسراییل را هزار هزار قتل عام کنند واز نظر نظامی به آن درجه از تکنولوژی نرسیدند که مانند دولت اسراییل به هدف (یعنی مردم اسراییل) بزنند واسراییل این موشکهای حماس را در هوا خنثی میکند. آیا نبایست دولت حماس را مانند دولت اسراییل محکوم کرد؟ فقط چون از نظر تکنولوزی به پای دولت اسراییل نمیرسند. آیا از نظر جنایت وشقاوت وآدمکشی چیزی کمتر از دولت اسراییل دارند.؟
حماس در حقیقت یک جریان اسلامی است که بدست خود موساد ودولت اسراییل ساخته شد. در آن زمان که هنوز چپ ها ونیروهای سکولار ومترقی در جنبش فلسطین دست بالا داشتند. دولت اسراییل با همراهی دولت مرتجع عرب این جنبش مترقی فلسطینی را نابود کرد ویک سازمان دست ساز اسراییل بنام حماس بوجود آوردند که راحت بتوانند این جنبش را به انحراف بکشانند وکشاندند.
وبعد منطقه نوار غزه را به این جانیان اسلامی سپردند که مردم را سرکوب وبیحقوق اسلامی کنند.
همانطور که دولت آمریکا طالبان والقاعده را بنیانگذارد تا جنبش چپ ومردمی را در منطقه سرکوب کند والان این نیروها به ضد ارباب خود عمل میکنند. جنبش حماس هم امروز با دولت اسراییل در افتاده وخواهان سهم بیشتری است.
دولت اسراییل وحماس هردو از یک قماشند وبهم نان قرض میدهند. بدون جنایت کور حماس برای اسراییل مشکل است که هزاران نفر را در غزه قتل عام کند. وبدون جنایات دولت اسراییل حماس نمیتواند خودرا طرفدار مردم محروم فلسطین جا بزند. این دوجنایتکاران لازم و ملزوم یکدیگرند وباید محکوم شوند.
دشمن اصلی مردم غزه قبل از هر چیز خود حماس ونیروهای جنایتکار اسلامی هوادار حماس هستند که باید سرنگون شوند. مردم فلسطین واسراییل دشمن هم نیستند. دشمن اصلی مردم اسراییل خود دولت اسراییل است که احتیاج به یک دشمن جنایتکار مانند حماس دارد تا بتواند هم مردم فلسطین وهم مردم اسراییل را برای مبارزه با دشمن خارجی قتل عام کند.
راه کارگر خوب میداند که حماس حزب برادر اخوان المسلمین در مصر است که امروز رهبرش مرسی کارگزار دولت آمریکا است.نمیتوان حماس،دولت اسراییل وآمریکا ودولت مصر ودیگر نیروهای مرتجع اسلامی در منطقه را با هم محکوم نکرد. نمیتوان بدلیل تکنولوژی قوی آمریکا واسراییل فعلا حماس وجمهوری اسلامی را هدف قرار نداد.
هدف حماس قتل عام وبیحقوقی مردم فلسطین است وبرای این منظوربه دشمن خارجی چون مردم اسراییل نیاز دارد.