عزت چریک پایدار- مواضع “فوق ضد امپریالیستی”

اخیرا  چریک فدایی ،عزت پایدار از پیشکسوتان چریکهای  فدایی خلق ایران(موتور کوچک) ،مطلبی بر علیه بهرام رحمانی وایران تریبونال نوشته که یک مواضع” فوق ضد امپریالیست ” رادر جنبش چپ نشان میدهد.

عزت چریک، رفیق رحمانی را محکوم میکند که چرا ایشان مواضع طوفان، راه کارگروچریکها را از هم تمییز نداده . اما خود جناب چریک عزت در این مقاله اش اختلاف ضد امپریالیست بودن گروه خود ودیگر ۲ گروه ضد امپریالیست را روشن نکرده که خواننده به نوع” ضد امپریالیست خالص” گروه ایشان پی ببرد.

عزت چریک نشان نداد که بالاخره ایشان مخالف اعدام در هر موردی است یا نیست. چون رفیق بهرام مدعی بود که چریکها وطوفان مخالف اعدام نیستند.

اما از مقاله ایشان کاملا مشخص بود که ایشان  حداقل هوادار  ” اعدام انقلابی ” هستند وبه گذشته های خیلی دورهم افتخار میکنند بخصوص در مورد اعدام انقلابی و جامعه را بهمان دوران موتور کوچکی حواله میدهند.

جناب عزت چریک معتقد است که همه کشورها ودولتها ضد خلق هستند وهرگونه مذاکره با سازمان ملل ودیگر کشورها ودولتها مخدوش کردن مواضع خلق وامپریالیست است. وچون ایران تریبونال بالاخره به سازمان ملل وافرادی از مقامات کشورهای امپریالیستی درش موجود بود پس کاملا آغشته به امپریالیست ومحکوم است وباید بعنوان یک مرجع امپریالیستی، تریبونال را محکوم کرد.

البته جناب عزت چریک ،بما نگفت که این خلق قهرمان بالاخره برای سرنگونی حکومت اسلامی چگونه باید از افکار عمومی جهان استفاده کند که نه آغشته به امپریالیست ، خالص وبدون دخالت دست امپریالیست باشد.

 مثلا اگر ما بگوییم که همه کشورها باید سفارتهای جمهوری اسلامی را ببندند(مانند آفریقای جنوبی)، ویا اگر بگوییم سازمان ملل باید ازجمهوری اسلامی خلع عضویت کند. این یک دسیسه امپریالیستی محسوب میشود. چون همه این کشورها به نحوی از انحاع امپریالیست ویا وابسته به امپریالیست هستند(نگاه کنید به مواضع ضد امپریالیست طوفان ،هییت اجرایی در مورد بستن سفارت ایران در کانادا).

اما در آخر عزت چریک یک پیام به خلق قهرمان ایران داده وگفته است که باید از نیروی خودتان وفقط بخودتان اتکاء کنید وچند فحش هم نصیب رحمانی، مصداقی ودیگر هوداران تریبونال وامپریالیست داده. ویک فحش هم به منصور حکمت.

 اما جناب چریک ضد امپریالیست بالاخره نگفت که این  تریبونال تمام خلقی وضد امپریالیستی  کی ، کجا وبا کدام نیروی خالص ضد امپریالیست تشکیل میگردد وتا کی این خلق قهرمان باید در خماری انقلاب تمام خلقی باقی بماند وبالاخره در چه زمانی این چریک همیشه فدای خلق ،موتور کوچکش را روشن میکند وهمه خلق ها را آزاد وامپریالیست را نابودمیکند.