چرا من از فراخوان مینا احدی حمایت می کنم؟

آه، اسفندیار مغموم!
تو را آن به که چشم
فروپوشیده باشی!

ما در بین ایرانیان خارج کشور دو نوع اپوزیسیون چپ داریم. یکی اپوزیسیونی است که در حرف چپ است. یعنی کتاب نویسندگان چپ و کمونیست را می خوانند، عضو محافلی است که در اسم احزاب و سازمانهایشان حتما کلمه “سوسیالیسم”، “کمونیسم”، “کارگر” و غیره دیده می شود، و یا تاریخی چپ داشته اند. آن یکی هم چپی است که کارهایی می کند که جامعه و تاریخ آنها را بعنوان اقدامات چپ می شناسد. مبارزه و تلاش عملی ـ نه در حرف و فیسبوک ـ می کند که در زندگی بخش فقیرتر جامعه تغییراتی رفاهی ایجاد شود. اینها بعضا حتی کلماتی مثل “کارگر”، “کمونیسم” و “سوسیالسیم” و “چپ” هم در عناوین احزاب و محافلشان دیده نمی شود.
در ایران بیشترین قربانیان مذهب کارگران و خانواده های کارگری هستند. بیشترین اعدامی ها را کارگران و خانواده های کارگری متحمل می شوند. کم درآمدترین قشر جامعه کارگران هستند. بیشترین ضرر و آسیب از آزار جنسی را احاد خانواده کارگران متحمل می شوند. بیشتر ضربه را کارگران و قشر آسیب پذیرتر جامعه، مثل کودکان و زنان و کارگران از سر پا ماندن جمهوری اسلامی متحمل می شوند. بیشتر ضرر و آسیب را کودکان خانواده های کارگری از تحمیق مذهبی متحمل می شوند. و موارد زیاد یگر اینگونه.
من کسانی را می خواهم که کارگران، زنان و جوانان و کودکان را از جمهوری اسلامی برهاند. من از کسی حمایت می کنم که برای متشکل شدن کارگران بیشترین تلاش را کرده است. من از کسی حمایت می کنم که از اقدام برای رهایی مثل مارکس و لنین دفاع و تلاش می کند. من از کسی دفاع می کنم که می گوید مذاهب و از جمله اسلام در تباه کردن زندگی انسانها بیشترین ضربه را به انسان این دوره و زمانه زده است. من از کسی مثل مینا احدی حمایت می کنم که جمهوری اسلامی را شبانه روز زیر ضربه گرفته، افشا می کند و کسان و دولتهایی را که زیر بغل آن را گرفته اند رسوا می کند. من از کسانی مثل مینا احدی و حزب کمونیست کارگری دفاع می کنم که پیشگام بستن دکان تروریسم اسلامی تحت عنوان “سفارتخانه” هستند. من از مینا احدی به این خاطر هم دفاع می کنم که وقتی کسی زیر توپخانه “نظم نوین” جهانی به کمونیسم و سوسیالیسم و قدرت کارگر شک کرده است و با دیدن مینا احدی و رفقایش در حزب کمونیست کارگری به شک خود مشکوک و مردد می شود. این آن کمونیسمی است، آن چپی است که جامعه و طبقه کارگر و زنان و انسانهای مثله شده در زیر چکمه های ریگان و سارکوزی و تاچر مدیونش هستند. من از مینا احدی حمایت می کنم و همه انسانهای منصف دیگر را هم به حمایت از ایشان فرامی خوانم.

٢٠ آبان ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/