” سازمان همکاری اسلامی ” و ” ایران تریبونال”!

” سازمان همکاری اسلامی، دستور دهد تا یک کمیسیون دائمی و مستقلی را ایجاد نماید که به تعیین این مورد نقض موضوع حقوق بشر اولیه پرداخته و به مطالعه و پژوهش آن بپردازد”!.

این بند شماره ۳ از پنج بند پیشنهادی ” دیوان ایران تریبونال ” است که در گزارش آقای ” بهرام رحمانی” ، عمداً و یا سهواً دچار سانسور خبری شد!

حالا ” سازمان همکاری اسلامی ” چه صیغه ایست؟ هر چه فکر کردیم نتوانستیم پاسخی برای این سوال بیابیم. اما با خواندن متن پیشنهادی ، می‌توان به پاسخ این سوال نزدیک شد.” سازمان همکاری اسلامی” ، قدرتی‌ اجرایی دارد. زیرا قرار است که ” دستور ” انجام این کار را بدهد! تاسیس یک نهاد دائمی و تامین بودجه برای آن ، از عهده یک نهاد خصوصی بر نمی‌‌آید. پس نهادی ” خصوصی و حقوق بشری ” نیست. ” سازمان همکاری اسلامی ” ، دولتی هم نیست. زیرا در این صورت ، باید اسم یک دولت مشخص ، در اینجا عنوان می‌‌شد! ” سازمان همکاری اسلامی ” ، باید سازمانی فرا دولتی باشد. یا بهتر است بگوییم نهادی است ، ” بین دولتی “! نکند این ” سازمان همکاری اسلامی ، ” همان ” سازمان کشورهای اسلامی ” باشد؟! قربون انسان چیز فهم! اما معلوم نشد ، که چرا این همه مترجم ایرانی‌ ، و این همه انسان‌های فرهیخته، مبارز و دانشمند که در ” ایران تریبونال ” هستند ، این عبارت را ” سازمان همکاری اسلامی ” ترجمه کردند؟ از قدیم گفته اند که ، ” معمّا چون حل شود آسان شود”!

” سازمان همکاری اسلامی ” ، چه ربطی‌ به حقوق بشر دارد؟ این سوال برای هر ذهن کنجکاوی ، به وجود می‌‌آید! اینجا در ذهن نگارنده این سطور ، عبارت ” خر مرد رند ” تراوش کرد. نمی‌‌دانم چرا این عبارت با ” پیام اخوان ” جور در می‌‌آید! ” خر مرد رند ” ما ، ابتدا در مصاحبه با ” شهروند” ، کلی‌ از مزایای حقوق بشر حرف زد. سپس گفت که اگر ” غرب ” در مورد ” حقوق بشر” ، برخوردی دو گانه دارد ، در عوض ما باید به فکر منافع خودمان باشیم. ( نقل به مضمون ). حتی در این مورد خاص ، ( منظور برخورد دو گانه است)، ” عربستان سعودی ” را مثال زد. حالا در گزارش دیوان ، از همان ” امثال کشور‌هایی‌ مانند عربستان ” می‌خواهد، که بودجه‌ای تنظیم کنند و بر روند نقض حقوق بشر در ایران نظارت کنند! کشور‌هایی‌ که خودشان ، همانند جمهوری اسلامی در کشتار مخالفین و نقض حقوق بشر، با جمهوری اسلامی مسابقه دارند! عجبا که قرار است این ” کمیسیون هم “دائمی” باشد و هم ” مستقل “!

اما چرا این دیوان ، ” سازمان همکاری اسلامی ” را کاندید این موضوع می‌‌کند؟ بهتر است پاسخ این پرسش را دیگرانی بدهند که سر رشته دارند. نگارنده این سطور ، سواد کافی‌ برای تحلیل و آنالیز این موضوع مشخص را ندارم. اما بر این باور هستم که این انتخاب، یک انتخاب ” سیاسی ” است و ربطی‌ به حقوق بشر ندارد! این را هر ذهن ساده‌ای می‌‌تواند فهم کند، الا ” دوستان سابق ” ما! این ” دوستان سابق ” به جای اردنگی که الحقّ لیاقت تیم دیوان را داشته، با سلام و سلوات و خواندن ” سرود‌های انقلابی ” از اینان استقبال می‌‌کنند!

و این شرم آور ترین قسمت این مراسم بود. چقدر اعتبار ” شهدای خلق ” را ارزان فروختند! آن هم به چه کسانی‌. به ” شیخ مفتخور و مرتجع”! جریانات ” استعماری ” کم بودند، با مرتجعین نیز ” نرد عشق ” باختند! دو قورت و نیمشان هم باقیست. انتظار هم دارند که از آنها مانند قهرمانان تجلیل شود!

می‌ گفتند که ما ۱۲۰ نفر ” چپ انقلابی ” هستیم با دو سه‌ تا نو محافظه کار! بهتر است بگوییم ” دو سه‌ تا خر مرد رند! چاق و چلّه ” ، ۱۲۰ تا ” چپ انقلابی ساده اندیش ” را بلعیدند! رویش هم “کوکا کلا ” نوش جان کردند! حالا دوستان سابق ما در شیپور کهنه میدمند و ندا سر میدهند که ” من آنم که یابو بود اسب رام “! و به میمنت و مبارکی این امر فرخنده مطلب پشت مطلب می‌‌نویسند و ندای‌ حل من مبارز سر میدهند!

اعتبار ” شهدای خلق ” چقدر آسان و ارزان ” هزینه شد!

زیاده عرضی نیست، جز احساس شرم!

با امید به رنگونی رژیم فاشیستی حاکم بر ایران بدست مردم و لا غیر!

و با آرزوی تحقق‌ استقلال، آزادی، عدالت اجتمایی‌ و برقراری جمهوری مردمی در ایران!

با احترام سعید صارمی ۲۰۱۲۱۱۰۶