جمهوری اسلامی ایران در دومین دادگاه ایران تریبونال به جنایت علیه بشریت محکوم شد!

ما اعلام می کنیم که:
– دولت جمهوری اسلامی ایران، مسئول جرایم فاحش خود بر علیه شهروندان است و دولت ایران مرتکب جنایت بر علیه بشریت شده است.
با اعلام این پیام دیوان٬ موجی از شادی و شعف شرکت کنندگان در دادگاه ایران تریبونال را فراگرفت. در حالیکه حاضرین عکس عزیزان اعدام شده خود را در دست گرفته بودند٬ علامت پیروزی نشان داده٬ همدیگر را در آغوش گرفته و اشک میریختند. این یک گوشه کوچک از شادی و شعف بزرگی است که نصیب مردم ایران بعد از سرنگون کردن حکومت اسلامی و محاکمه سران این حکومت خواهد شد.
دادگاه دوم ایران تریبونال در روزهای ۲۵ تا ۲۷ اکتبر در شهر لاهه در هلند برگزار شد. اولین دادگاه در جولای ۲۰۱۲ در لندن برگزار شده بود.
سه روز تمام ٬ انسانهای نازنینی که سالها در سیاه چالهای حکومت اسلامی بسر برده و شکنجه شده بودند٬ کسانی که عزیزترین افراد خانواده اشان را از دست داده بودند ٬ فرزندانی که مادر و پدرانشان را به دست جلادان حکومت اسلامی اعدام شده و یا کسانی که شاهد اعدام دوستان و رفقای خود بوده اند٬ در این دادگاه حرف زدند. بارها سکوت سالن با صدای هق هق گریه حاضرین در هم شکسته میشد و بارها دهها نفر در سکوت اشک ریخته و مجذوب صحبتهایی میشدند که هریک گوشه و زاویه ای از جنایات یک حکومت فاشیست اسلامی را افشا میکرد.
روشن کردن زوایای پنهان نوع شکنجه هایی که اعمال میشد٬ جایگاه اعمال فشار به زندانیان برای تهی کردن آنها از انسانیت و مقابله با هر درجه از نزدیکی و کمک و مساعدت زندانیان به همدیگر٬ اعمال مجازاتهای اسلامی و بکار بردن روش های ضد انسانی و غیر قابل تصوراعمال فشار به زندانیان نظیر مجبور کردن زندانیان به نخوابیدن در طول چندین روز ویا مجبورکردن زندانی به چند ماه زندگی در یک تابوت٬ و … همه و همه گوشه هایی از رفتار وحشیانه مشتی جلاد و سادیست اسلامی با زندانیان بود.
در این دادگاه از قتل عام دسته جمعی زندانیان در سالهای شصت و شصت و هفت حرف زده شد. از صدای کامیونهایی که اجساد را حمل میکردند٬ از صدای تک تیرهای شلیک شده بر سر زندانیان و از وادار کردن زندانیان و یا کودکان و نوجوانان زندانی به حضور در صحنه اعدام و از اعدام کودکان زندانی به دست پاسداران جنایت پیشه اسلامی .
در این دادگاه از گورهای دسته جمعی بی نام و نشان٬ از تهدید خانواده های اعدام شدگان٬ از گرفتن پول گلوله از آنها و از ندادن اجازه گریه کردن به مادران و پدران اعدام شدگان ٬ از عدم امکان برگزاری مراسم و یا حتی عدم امنیت سنگ قبرها در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی صحبت شد.
تصویر صحنه هایی که به مادران و پدران خبر قتل عام دسته جمعی فرزندان آنها در زندانها را میدادند٬ و تصویر صحنه هایی که مادران در خاوران با کندن زمین با ناخن هایشان و با بو کشیدن زمین دنبال پیکر فرزندان خود میگشتند٬ همه و همه اسناد مهمی از افشاگری علیه یک حکومت جنایت و وقاحت اسلامی بود که در تاریخ ثبت خواهد شد.
این دادگاه در مقابل چشم جهانیان ٬ تصویر حکومتی بیرحم و جنایتکار را نشان داد که کلمات از وصف آنچه این جنایتکاران با زندانیان و با زنان و مردان معترض و انقلابی کرده اند٬ قاصر است. در عین حال روشن تر شدن ابعاد جنایات حکومت اسلامی علیه مردم آزاده ایران٬ به عیان نقش دولتهای اروپایی و نهادهای بین المللی را در مماشات و سکوت در مقابل این همه جنایت و وقاحت اسلامی را عریان تر کرد.
من در مورد این دادگاه بیش از اینها خواهم نوشت فقط در این یادداشت کوتاه میحواهم بگویم که اعلام رای هییت شش نفره قضات٬ یک واقعه مهم این دادگاه است. در این اعلام رای رسما و علنا حکومت اسلامی به جنایت علیه بشریت متهم شد در رای قضات آمده است:
دیوان از کمیته حقیق یاب، فعالین و دست اندرکاران تریبونال ایران و هم چنین حضار تشکر می کند.
دیوان از جمهوری اسلامی از طریق سفارتش در لاهه دعوت کرده بود که در این دادگاه شرکت کند و جوابگو باشد اما جواب ما را ندادند.
دیوان تحت تاثیر مطالبی قرار گرفته که محکم و مستند هستند. دیوان در روند تلاش های چندین ساله به این نتیجه رسیده است. این دیوان بر اساس قوانین بین الملل و مستقل و بی طرف تشکیل شده و هر کدام از قضات مستقل هستند. کمیته حقیقت یاب قبلا سخنان ۷۵ شاهد را به ما داده بود و این جا نیز ۱۹ شهود را شنیدیم. تمامی این ادله موجود است و ضمیمه های تکمیلی نیز گزارش است. کمیسیون یک گزارش ۶۵ صفحه ای را همراه با مطلب تکمیلی تدوین کرده است ادله لازم برای محکومیت جمهوری اسلامی در آن وجود دارد. همه اسناد نشان می دهند که جمهوری اسلامی، مجموعه از جرایم را علیه زندانیان اعمال کرده است و نمایانگر این حقیقت غیرقابل انکار است که در جمهوری اسلامی ایران، شکنجه و اعدام، تجاوزات جنسی، ناپدید شدن در جریان بوده است. بنابراین، جمهوری اسلامی مرتکب قتل و جنایت شده است. هم چنین در یک شب شصت جنازه به یک گورکن تحویل داده که گورکن در فیلم آن ها را بیان می کند و قبرها را نشان می دهد. مامورین ایرانی، سنگ قبر زندانیان را می شکنند. به بسیاری از اعدامیان پس از اعدام تیر خلاص زده اند. برخی موارد کودکان زندانی را وادار کرده اند که به زندانیان تیر خلاص بزنند.
علاوه بر این ها، خانواده های زندانیان تحت آزارهای شدید قرار گرفته اند. از آن ها پول تیر گرفته اند. مصطفی سلطانی موقعی که رفته بود جنازه برادرش را زا یندان تبریز بگیرد به او آن قدر گلوله زده بودند که تمامی ارگان های درونی بدنش بیرون ریخته بود.
شکنجه و کشتار در تمانی زندان های جمهوری اسلامی صورت گرفته است. شهود نشان دادند که اعدام های فراقضایی هم در سراسر ایران صورت گرفته است. این جنایات براساس دستگاه مرکزی حکومتی صورت گرفته و جمهوری اسلامی مسئول همه این جنایات است.
اکنون عمال ایران، باید مسئولیت قضایی این جنایات خود را به عهده بگیرند و جواب گو باشند. هر کدام از مقامات جمهوری اسلامی هم مسئول هستند.
ما اعلام می کنیم که:
– دولت جمهوری اسلامی ایران، مسئول جرایم فاحش خود بر علیه شهروندان است و دولت ایران مرتکب جنایت بر علیه بشریت شده است.
پیشنهاد دیوان:
جوامع بین المللی، باید در باره این جنایت گسترده علیه بشریت تحقیق کنند.
کمیسیونی تشکیل شود برای پیگیری این جنایات
کمیسییون دایمی تشکیل شود تا درباره جنایات جهموری اسلامی تحقیق کند.
دولت ها طبق قوانین بین المللی باید پیگرد مقامات ایرانی شوند که مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند.
دیوان یک بار دیگر از شهود و فراد حاضرر در این جا تشکر می کند که این فرایند را به این جا رساندند. ختم جلسه را اعلام می کنم. دیوان از همه تشکر می کند.

از نظر من این یک واقعه مهم است و باید برای عملی کردن این خواستها٬ برای ادامه دادن به این حرکت مهم٬ همه قربانیان جنایات جمهوری اسلامی٬ و همه مردم آزاده ایران ٬ متحدانه تلاش کنند.
مینا احدی ۲۷ اکتبر ۲۰۱۲
Mina Ahadi
International Committee against Execution
International Committee against Stoning
minnaahadi@gmail.com
Tel: 0049 (0) 1775692413
http://notonemoreexecution.org
http://stopstonningnow.com/wpress/