عضو عجیب حزب کمونیست کارگری

حزب کمونیست کارگری یک عضو عجیبی دارد به نام سعید صالحی نیا که می گوید برابری و نوعدوستی برای انسانها مضر است! ایشان “کلیپی در فیسبوک” درباره میمونها را بهانه کرده است که بگوید چون انسان همانند سگ و میمون است و مثل آنها رفتار می کند، پس در این کلیپ چون میمون خودخواه و نابرابری خواه است، انسان هم چنین است. ایشان اما نمی تواند این را هم برای ما توضیح بدهد که چرا تا بحال هیچ انسانی مثل سگی پای کس دیگری را گاز نگرفته است؟ 
برای کسانی که نوشته های سعید صالحی را نمی خوانند، به این پاراگراف توجه کنند: “ریچاد داوکین، و رفتارشناسان تکاملی دیگر بر این عقیده هستند گه دگر خواهی مطلق یا آلتریزم (نوع دوستی)، یک گرایش اقلیت است. اگر اکثریت بشود اساسا حیات به خطر می افتد. محاسبات کامپیوتری با استفاده از تئوری بازیها همین را تایید می کند. جامعه زیستی نمی تواند با اکثریت شدن گرایش آلتریزم ادامه یابد. برابری طلبی از نمونه های گرایش آلتریستی است. از دید من برابری طلبی، خصلتی است که در انسان دارد آنهم بتدریج گسترش می یابد. مفهومی است بسیار پیچیده و متداخل و از جهتی حرکت است در جهت مخالف حرکت قانون بقا در طبیعت. چرا که برابری اساسا در طبیعت هدف نیست و طبیعت بر اساس نابرابری و کشاگش برای انتخاب اصلح عمل می کند.” من واقعا تعجب می کنم کسی که به خود می گوید کمونیست و عضو حزب کمونیست کارگری هم باشد، نه حتی از برابری، بلکه از نوعدوستی وحشت داشته باشد! ایشان از آن “کمونیستهایی” است که منصور حکمت در جواب یک “کمونیست” دیگر گفته بود، همه با دیدن چنین “کمونیستی” انگشت به دهان خواهند ماند که کمونیستی پیدا شده که از نوعدوستی و برابری طلبی هراس دارد!
حزب کمونیست کارگری حداقل ٢ دهه است که برای نوع دوستی و برابری جنگیده و سنگرهای زیادی را تسخیر کرده است. سعید صالحی نیا واضح است که سخنگوی یک طبقه دیگری است که در این حزب جا خوش کرده است. اما به نظر من حزب کمونیست کارگری باید رو به جامعه جواب بدهد. این چه نوع کمونیستی است که در حزب کمونیست کارگری و از رسانه های آن حزب رو به جامعه تبلیغ فریدمن را می کند؟
سعید صالحی نیا کشف کرده است که میمون خودخواه است و به خود مدال می دهد: “طبعا این بحث مثل سایر بحثهای پایه ای من صرفا گشایشی است بر این مقوله و امیدوارم موضع بحثهای عمیقتر عزیزان خواننده قرار گیرد.” من هیچ انسانی را ندیده ام که در سایت “آزادی بیان” بنویسد و به اندازه این عضو حزب کمونیست کارگری به خود مدال بدهد. لطفا اجازه بدهید “عزیزان خواننده” این مدال را به سینه تان نصب کنند! من اینجا هر مدالی را که به حزب کمونیست کارگری داده ام، تا بودن تو در آن حزب، آن مدالها را پس می گیرم!

لینک نوشته سعید صالحی نیا:

آیا درک نابرابری و اعتراض بر علیه نابرابری در حیوانات هم هست؟(مقدمه ای بر شناخت برابری)


لینک بحث منصور حکمت:
http://hekmat.public-archive.net/fa/3845fa.html

٢۴ مهر ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/