چه کسی گناهکار است،دانشجویان یا مراجع تقلید رژیم؟

استفاده ازکلمه”گناه”توسط آخوندها و مبلغین مذهبی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی بمنظور ایجاد ترس و وحشت از عواقب این پدیده مذهبی در جامعه ما از هرکلمه دیگری بیشتر است. اما علی رغم همه تهدید ها و اعمال خشونت ها توسط مأمورین امر به معروف و نهی از منکر، تفسیر و ترویج مراجع دینی از این کلمه در استناد به آیاتی از قرآن، مرتکبین به”گناه”در میان اکثریتی از مردم عادی بدون ترس از”آتش دوزخ”و تهدید های مراجع دینی بمنظور پرهیز از محتوای این واژه، معنا و مفهوم”گناه”و گرفتار شدن به عواقب آن در”دنیا و آخرت” پس از مرگ را به تمسخر می گیرند. 
مجازات مرتکبین به”گناه”در نظام کنونی حاکم بر ایران حد و مرز نمی شناسد. مأمورین حکومتی به دستورحاکمان شرع زنان را به”جرم”بدحجابی دستگیر، زندانی و شلاق می زنند، دست انسان های بیکار و گرسنه را به جرم دزدی قطع می کنند تا مطابق با شرع و قوانین اسلام دراستناد به ماده”٢٠١ قانون مجازات اسلامی و آیه ۳۸ از سوره مائده”آنها را به سزای”گناهانشان”برسانند و متعاقبآ به کسانی که یک شبه هزاران میلیارد تومان از دسترنج مردم ستمدید یا به گفته آخوندها”بیت المال”مردم زحمتکش جامعه را سرمیکشند پست های مهم حکومتی اعطا خواهند کرد و سپس مسئولین رژیم با این پولهای باد آورده جامعه را بیشتر به فساد کشانده و مخالفین سیاسی خود را به عنوان محاربه با خدا و پیامبرخدا زندانی و زیر شکنجه به قتل می رسانند تا با توسل به خشونت قانون ارتجاعی این سوره از قرآن را اجرا و جواز عبوربه “بهشت”موعود و وعده”حوری بهشتی”را از رهبر جمهوری اسلامی دریافت دارند.
از منظرحاکمان دینی کودکان، نوجوانان، جوانان و در میان آنها زنان و دختران بیشتر از مردان و پسران”گناهکار” و “مجرم”محسوب خواهند شد. آنها از کودکان پیش دبستانی که هنوز تفاوت جنسی در میان آنها دیده نمی شود طرح تفکیک جنسیتی را بمنظور جلوگیری از ارتکاب به”گناه”را به اجرا در خواهند آورد بدون اینکه این کودکان کوچکترین آگاهی از معنا و مفهوم”گناه”داشته باشند در ادامه دانش آموزان دختر را از همکلاسی های پسر خود تحت نام تفکیک جنسیتی از هم جدا کرده و با پیچیدن تکه پارچه ای به دور سر آنها مقدمات حجاب اجباری را با توسل به زور و ترس از”آتش دوزخ”به آنها تحمیل میکنند، سپس در انطباق با قوانین شرعی و بمنظور جلوگیری ازارتکاب به”گناه”کبیره دختران ١٣ سال و کمتر از آن را به عقد مردان بالاتر از ۵٠ سال در خواهند آورند تا با پرهیز از”گناه به عذاب الهی و آتش جهنم”گرفتار نشوند!؟
با گذشت زمان توسل به زور، ارعاب و فریب این حضرات کارائی لازم جهت پیشگیری ازمقوله”گناه”را از دست داده و خواهند داد، اما مسئولین رژیم اسلامی برای بقای خود و جبران بخشی ازشکست سیاست اسلامی کردن مراکز آموزشی به طرح مجدد آن در سطح دانشگاه ها توسط مأمورین و مبلغین خود ازجمله آخوند محسن قرائتی رئیس نماز جماعت در بخشی از دانشگاه های ایران پرداخته که نظراتش فکاهی و در عین حال شنیدنی است.
به گزارش مهر، قرائتی در دانشگاه بهشتی و در جلسه ای با حضور وزیر علوم رژیم اسلامی و نمایندگان دانشجویان مسلمان ضمن اقرار به شکست سیاست اسلامی کردن دانشگاه گفت: “قرآن تازه وارد دانشگاه های ما شده است، در دانشگاه ها اصلآ به بحث نماز پرداخته نمی شود، بایستی دردانشگاه ها فضائی ایجادکنیدکه دخترها و پسرها از هم جدا شوند با این جدا سازی چندین میلیون گناه کم می شود.”
از قرار معلوم آخوند قرائتی مأمور آمار در رشته”گناه”بی شک بیشتر از دیگران به عواقب ناشی از دروغ و شکست سیاست اسلامی کردن دانشگاه ها باوردارد. به همین دلیل بعد از ٣۴ سال حاکمیت اربابانش با قبول این حقیقت که تا کنون”نماز و قرآن”به دانشگاه ها راه نیافته، خود را از شر شعله های”آتش دوزخ”رها کرده و برای زدودن میلیونها”گناه”باقی مانده درکلاس های مختلط دانشگاه ها و رهائی دانشجویان دختر و پسر از”آتش گداخته جهنم”خواستار تفکیک جنسیتی دردانشگاه ها شده است.
اظهارات قرائتی بی شک نشان از ضعف و درماندگی رژیمی است که طبق گفته های او در مصاحبه با خبرنگار مهر از وجود”۴٠٠ هزار دانشجو در دانشگاه های ایران خبر داد که پدر آنها در جنگ کشته شده اند یا جانباز هستند و همچنین خبر از وجود دانشجویانی دادکه پدر آنها روحانی هستند و می توان از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد”. اما با وجود این همه نیرو، خوشبختانه در بر همان پاشنه ٣۴ سال قبل می چرخد.
اعلام آمار این نیرو در دانشگاه ها با این مشخصات تنها به وارثان کشته شدگان جنگ ایران و عراق و حمله به شهر و روستاهای کردستان محدود نمی شود بلکه به گزارش مهر، کامران دانشجو وزیر علوم ضمن اظهار نگرانی از بی کفایتی اساتید و فرمانده هان بسیجی دست نشانده رژیم در دانشگاه ها اعلام کرد: “١١هزار استاد بسیجی در کشور داریم که به آن جمع گفتم که در مقابل مقالات متعدد و هجمه‌های شدید ‌علیه وزارت علوم چرا هیچ مقاله‌ای ننوشتید؛ از این ١١ هزار نفر اگر ١١٠٠ مقاله و حتی١١٠مقاله در دفاع از اقدامات ما در اسلامی کردن دانشگاه نوشته می‌شد، امروز شرایط بسیار بهتری داشتیم.” بعد از شنیدن سخنان این مهره رژیم جنایتکار اسلامی باید یادآور شد که علی رغم این همه نیرو ، هنوز قران و نماز در دانشگاه های ایران جواز دخول دریا فت نکرده است!؟ این گواهی است بر غیراسلامی بودن دانشگاهها و مراکز علمی ایران این نشان واقعی از خاموش نشدن شعل های آتش قیام بهمن ۵٧ در مراکز علمی است که اینبار حاکمیت رژیم اسلامی را همچون نظام فاسد سلطنتی به چالش کشیده است.
از صدر اسلام تا کنون هیچکدام از رژیم های اسلامی”نیروئی”به این فراوانی را در اختیار نداشته اند، “۴٠٠ هزار دانشجو” با مشخصاتی که قرائتی اعلام کرد همراه با”١١هزار استاد بسیجی” وزیر علوم در واقع تعداد این نیرو بیشتر از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که برآورد می‌شود حدود ۳۵۰۰۰۰ نفر پرسنل می باشد. اما به اعتراف مقامات رژیم با این همه نیرو هیچگونه تمایلی”به نوشتن یک مقاله در تأیید اسلامی کردن دانشگاه ها”در تقابل با اساتید سکولار که سالانه در دانشگاه ها قلع و قمع میشوند را ندارند.
تقابل و نافرمانی علنی دانشجویان مبارز، انقلابی و سکولار با طرح سیاست اسلامی کردن مراکز آموزشی و رودر روئی با نیروهای خیالی وزیر علوم و مبلغ او جناب قرائتی امام نماز جماعت هنوز سازمانیافته نیست.
این وضعیت نگران کننده و تقابل با آن تنها محدود به مبارزه دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اسا تید سکولار و سوسیالیست آنها در تقابل با فرهنگ ارتجاعی و مذهبی رژیم حاکم بر ایران در دانشگاه ها و مدارس نیست، بلکه مبارزه با عواقب ناشی از فقر، بیکاری، کودکان خیابانی و …. در همه عرصه های زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی طبقه کارگر و فرزندان آنها خارج از محدوده مراکز آموزشی نیز خواهد شد که قربانیان اصلی این معضل ذاتی نظام طبقاتی از مشقات نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی است.
عواقب ناگوار ناشی از بیکاری، اعتراض جمعی از مراجع تقلید شیعه در ایران را نیز با هدف برأت از رژیم اسلامی و بقای آنرا به همراه داشته است. تا جائیکه استثمار و فساد ناشی از فقر در جامعه را به”اختلاط”دختر و پسر در دانشگاه ها نسبت میدهند. خبرگزاری مهر به نقل از آخوند صبحانی یکی از مراجع تقلید رژیم اسلامی میگوید”گرانی در جامعه غوغا میکند، عده زیادی از مردم به ما مراجعه و عنوان می‌کنند که با وجود پرداخت یارانه‌ها اما هزینه‌های زندگی و گرانی بیش از این میزان است، هم اکنون استفتاء‌هایی که از مردم برای ما آورده می شود بیشتر در خصوص قتل، طلاق و نزاع های ملکی است تا مسائل شرعی که این مسئله به معنای افت اخلاقی در جامعه است”در ادامه نامبرده به خبرنگار مهر می گوید:”اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها موجب فساد خواهد شد.”
نگرانی اصلی این مرجع تقلید هیچ ربطی به”غوغای گرانی، قتل، طلاق، عدم موفقیت طرح یارانه ها و ….” ندارد.
آمار رفتار های غیر انسانی(جرم، جنایت، قتل و …..) در جوامع مذهبی نسبت به سایر جوامع دیگر بیشتر است که بی شک یکی از دلایل آن وجود استبداد دینی است. اما آنچه که بیشتر مایه نگرانی این آخوند شده”استفتاء‌هایی”است از مردم ناراضی به وضع موجود که خوشبختانه هیچ ربطی به مسائل شرعی ندارد. اعتراف این مرجع دینی و وزیر علوم رژیم به شکست اسلامی کردن مراکز آموزشی و تفکیک جنسیتی در سطح دانشگاه ها یکی از دست آوردهای مهم دانشجویان مبارز و آزادیخواهی است که علی رغم همه محدودیت ها و جو خفقان پلیسی حاکم بر دانشگاه های ایران با مبارزه و از خود گذشتگی طی بیش از سه دهه در پیشبرد طرح ایده فرهنگ سکولار و انقلابی در دانشگاه ها و جامعه نقش موثری داشتند.
تثبیت و اجرای فرهنگ سکولار و انقلابی در نظامی که درب ورودی دانشجویان دختر را از همکلاسی های پسر آنها جدا میکنند کاری دشوار و پر تلفات است. اما ایده فرهنگ سکولار و سوسیالیستی در جامعه ما به امری واقع و تعطیل ناپذیر از مبارزه و مقاومت جوانان، دانش آموزان، و اساتید مترقی و انساندوست آنها تبدیل شده است، این فرهنگ هیچگونه ربطی به مذهب و قوانین ارتجاعی آن ندارد.
دستیابی و تثنیت فرهنگ سکولار، مترقی و سوسیالیست در مراکز آموزشی که یکی از ارکان اساسی حاکمیت مردمی است تنها با سرنگونی رژیم سرمایه داری حاکم بر ایران امکان پذیر است. وظیفه اصلی رهبران پیشرو و آگاه سوسیالیست طبقه کارگر در راه رسیدن به جامعه ای سوسیالیستی در گرو هماهنگی، سازماندهی و متشکل کردن اقشار ناراضی علیه تمامیت رژیم اسلامی حاکم بر ایران است.
مسبب اصلی”گناه”و ایجاد بحرانهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، همراه با گسترش روز افزون بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق، خودکشی، کودکان خیابانی و…… هیچگونه ربطی به اختلاط داشجویان انقلابی و مبارز در دانشگاه ها ندارد، بلکه عامل اصلی تمام این نابسامانی ها ناشی از خصلت طبقاتی و عملکرد نظام سرمایەداری جمهوری اسلامی حاکم بر ایران است که میتوان آنان را با قیام آگاهانه، نقشەمند و با درس گرفتن از نقاط ضعف و قوت قیام ۵٧ به گورستان تاریخ سپرد.
چهار شنبه ١٩ مهر ١٣٩١