جواب بحثهای من را بدهید، با جایگاه تشکیلاتی من چکار دارید؟

یکی از خوانندگان گرامی مطالبم به نام آسو فتوحی، طی مطلبی به من گفته است: “”رشید شباهنگام” که معلوم نیست کدام یک از رهبران حزب کمونیست کارگری ایران پشت این امضا است”. برای آرامش خاطر دوست عزیز آسو فتوحی بگویم که اگر هنوز مشکل امنیتی نداشتم حتما نوشته هایم را با عکس خودم منتشر می کردم. من به بحث منصور حکمت درباره شخصیت شدن کمونیستها عمیقا باور دارم. در نتیجه من حتی اگر اسمم “رشید شباهنگام” نباشد، نه تنها عضو رهبری حزب کمونیست کارگری و هیچ حزب دیگری نیستم، بلکه فعلا حتی عضو ساده هیچ حزبی هم نیستم. فکر می کنید که چون بلدم بنویسم، حتما باید عضو رهبری یک حزب باشم. برای اطلاع شما، هر کسی که کتاب خوانده باشد، به طرز نوشتن کتاب و دیگر مطالبی که می خواند هم دقت می کند و از آن یاد می گیرد. کسی که مدرسه رفته باشد، انشاء می نویسد و اگر فرموله ننویسد، از نمره اش کم می کنند. حتما شما هم انشاء “بهار را تعریف کنید” نوشته اید. اگر دانشگاه رفته باشد، باید مطالب تحقیقی بنویسد که نمره اش پایین نیاید. من اگر بلدم بنویسم، همه اینها را دارم. حال شما مختارید هر جور دیگری که دوست دارید فکر کنید.
اما دوست عزیز، شما در بحث سیاسی چه کار به موقعیت تشکیلاتی فرد دارید؟ در آن مطلب مورد نقد شما، من گفته بودم که حزب طرفداران کورش مدرسی که تلاش برای انحلال نهادهای کارگری موجود در ایران به هویتش تبدیل شده است، انگار کسی شعور ندارد که اینبار این حزب محترم آمده و درباره اتحادیه آزاد کارگران ایران سخنسرائی کرده که به‌به چه اعتراض خوبی سازمان داده است. گفته بودم: “اسد گلچینی و مظفر محمدی که از شخصیتهای اصلی این جریان هستند، از هر دو مطلبشان یکی اختصاص دارد به تئوریزه کردن دلایل انحلال تشکلهای کارگری.” فکر نمی کنید که بجای کارآگاه بازی در آوردن و Double O Seven شدن که چه کسی پشت این اسم “رشید شباهنگام” قایم شده، جواب این بحث را می دادید؟ فکر نمی کنید بجای دستور دادن به کسان دیگر، شاید بهتر بود یکی از این دو نفر می آمد و در جواب مطلب من چیزی می گفت؟
دوست عزیز،به نظر من هم دفاع از کار خوب مثل نامه اعتراضی ٢٠ هزار کارگر شایسته دفاع است، اما فکر نمی کنید همچنانکه من تعجب کردم، دیگران هم تعجب می کنند که چی شد؟ اینها که می گفتند اتحادیه آزاد کارگران منحل شود. خواب‌نما شده اند؟ من که عمیقا بر این باورم عقب نشینی در برابر اعتراضات در ایران نه تنها حزب شما، که حتی مصباح یزدی را هم عقب خواهد راند. این کار تاریخ است. همیشه اینجوری بوده. می گویند محمدرضا پهلوی هم در بحبوحه انقلاب ایران به مردم گفته بود که من صدای انقلاب شما را شنیدم. شما هم بیایید همین را بگویید، سنگین تر خواهد بود. پرخاشگری به منتقد خود و پیش آقا معلم چغلى کردن، مشکل شما را حل نخواهد کرد.

لینک نوشته آسو فتوحی:
http://www.azadi-b.com/J/2012/10/post_83.html

لینک نوشته مورد نقد آسو فتوحی:
http://rashidxan.wordpress.com/2012/09/27

١۶ مهر ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/