با حمایت مردم توطئه جمهوری اسلامی و انترپول ناکام میماند

پیام دبیر کمیته کردستان حزب حکمتیست

به کارگران و مردم آزادیخواه کردستان!

 

عکس العمل تاکنونی و اعلام نگرانیهای شما نسبت به انتشار اسامی و پوستر دوازده نفر از مبارزین شناخته شده اپوزیسیون ایران و همرزمان  آشنای سه دهه مبارزه رادیکال  شما علیه جمهوری اسلامی، در سایت پلیس بین الملل (انترپول) بسیار طبیعی و قابل انتظار بود.

ما واقفیم بر اینکه تحت حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی و به ویژه در شرایط تشدید سرکوبگریهای کنونی بسیاری از شما مردم که علاقمندید، ارتباط بگیرید، اعلام حمایت کنید و جویای اقدامات ما بشوید، این امکان را ندارید. اما تا این لحظه تماسهای برقرار شده با ما منعکس کننده نگرانیهای بر حق شما نسبت به عواقب این توطئه تروریستی جمهوری اسلامی و انترپول علیه ما است و همزمان عمق دلسوزی، حق شناسی و همبستگی شما مردم مبارز را نسبت به سرنوشت همسنگران و مبارزین شناخته شده سه دهه مبارزه قاطع خود علیه جمهوری اسلامی و هرنوع ستم و تبعیض و نابرابری، کسانی چون علی عبدالی، عبدالله دارابی، سلام زیجی، اسد گلچینی، کورش مدرسی، خالد حاج محمدی، رحمت فاتحی، صالح سرداری، مظفر محمدی،توفیق پیرخضری،رحمان حسین زاده و رسول بناوند، را نشان میدهد. همین اقدام شما مایه دلگرمی ما و قوت قلب ما در تداوم مبارزه ای است که بردوش داریم.

 

در میان نگرانیها و  سئوالات و پیشنهادات دوستانی که ارتباط گرفته اند، دو مورد برجسته تر و مشترک است. مایلم همین جا به این دو مورد اشاره کنم.

می پرسید ، آیا مسئله را به اندازه کافی جدی گرفته اید؟ و چه اقداماتی در دستور گذاشته اید؟

ما مسئله را بسیار جدی گرفته ایم. به نظرم چون اولین بار است در خاورمیانه و شاید به اعتباری در سطح دنیا یک دولت شناخته شده مستبد و تروریستی، رژیمی که افکار عمومی دنیا، سازمانها مدافع حقوق انسان، جریانات مترقی و حتی اکثریت همین دولتهای بزرگ و کوچک دنیا که در نهادی مثل سازمان ملل جمع شده اند، و همه کم و بیش به عنوان اولین حامی "تروریسم بین المللی" به آن نگاه میکنند، توانسته باشد فراتر از مرزهای خود، در سطح بین المللی چهره های شناخته شده اپوزیسیون سیاسی خود را به عنوان "تروریست" معرفی کند. درهمین نیم قرن اخیر و در جریان مبارزات آزادیخواهانه، حتی رژیمهای کمتر از جمهوری اسلامی تروریست و حتی بیشتر مورد حمایت غرب که قاعدتا میبایست نفوذ کلامشان نزد نهادهای بین المللی ذیربط بیشتر باشد، علیرغم تلاشهایشان نتوانستند، اپوزیسیون خود و فعالین آن را به عنوان "تروریست" معرفی کنند. تنها به عنوان چند مثال، رژیم تبعیض نژادی آفریقای جنوبی طی چند دهه کشمکش نتوانست نلسون ماندلا و کنگره آفریقای جنوبی را به عنوان "تروریست" به افکار عمومی دنیا معرفی کند. همین طور رژیم سرکوبگر باتیستا درکوبا نتوانست چه گوارا و کاسترو و جنبش مسلحانه آنها را با این نام در جایی به ثبت برساند. همانطور که رژیم شاه ایران هم با وجود تلاشهایش نتوانست وقت خودش اپوزیسیون خود و جریان مسلح  "سازمان چریکهای فدایی خلق ایران" را با این نام در یک نهاد به اصطلاح بین المللی ثبت کند.

حال این اتفاق در بطن حکمرانی از هر زمان گستاخانه تر ضد حقیقت بر دنیا، در دنیای وارونه تر از هر زمان همین نظم ضد انسانی سرمایه داری و استانداردهای آن، و در فضای چراغ سبزنشان دادنهای جناب اوباما و کشورهای غربی برای جمهوری اسلامی وسازش با آن و به احتمال قوی به دلیل بند و بستهای فیمابین پلیس جمهوری اسلامی و انترپول  ما دوازده نفر از مبارزین پیگیرو شناخته شده حقوق کارگران، مردم تحت ستم، جنبش رهایی و  برابری زنان ، مدافعین حقوق جوانان و کودکان و آزادیهای بی قید و شرط سیاسی و حقوق انسان، چهره های شناخته شده مبارزات سیاسی و اجتماعی رادیکال  که همدوش و همگام خود شما مردم بوده ایم، در لیست مشترک جمهوری اسلامی و انترپول قرار گرفته ایم. آیا این  واقعه هم بار دیگر ضدیت دولتها و پلیس بین الملل آنها را با ما مردم و صف حقیقت نشان نمیدهد؟

به یمن فضای مورد اشاره بالا و دست بالا پیدا کردن تروریسم دولتها به نظرم جمهوری اسلامی موفق شده است عرصه جدیدی را نه تنها علیه ما، بلکه علیه کل اپوزیسیون ایران وفعالین آن بگشاید. در نتیجه نمیتوان مسئله را جدی نگرفت. به نظر ما با جدیت و با مبارزه ای قاطع باید دست جمهوری اسلامی را علیه اپوزیسیون کوتاه کرد و بار دیگر جمهوری اسلامی را بر صندلی اول تروریسم جهانی نشاند  و خواستار محاکمه سران آن شد. در این رابطه یک فشار سیاسی و اعتراضی جدی علیه بند و بست انتر پول  و جمهوری اسلامی لازم است. باید کاری کرد در کوتاه مدت انترپول را وادار به عقب نشینی کرد و اسامی و پوسترها ی این دوازده نفر را از روی مدیا و سایت خود بردارد. درسی به انترپول داد که به آسانی نتواند اسامی فعالین شناخته شده اپوزیسیون را از دولتها بگیرد و به عنوان متهم به "تروریسم و مجرم جنایی" در سایت خود معرفی کند. اتفاقا در این رابطه جمهوری اسلامی مرتکب جرم جدیدی شده و اپوزیسیون سی سال مبارزه کرده خود را به "تروریسم و مجرم جنایی" متهم کرده و به آسانی انترپول را شریک جرم خود کرده است. هم جمهوری اسلامی و هم شریک جرم آن باید تاوان این جرم جدید خود را بپردازند. 

در این رابطه ما اقدامات جدی را شروع کرده ایم و هنوز در آغاز کاریم . بیانیه ها و مصاحبه ها و کمپینهای اعلام شده ابعاد مختلف این اقدامات را نشان میدهد. تا همین جا قضیه به ضرر جمهوری اسلامی و حتی انترپول در رسانه های مشهور جهانی در آمریکا و اروپا منعکس شده است.برخی نهادها و احزاب چپ و مدافع حقوق انسان در اروپا حمایت خود را از ما اعلام کرده اند. با ارسال نامه های اعتراضی   به امنستی و سازمان ملل هشدار خود را