ادعای بی مایه , پاسخی به رعد سلیم

نوشته کوتاهی از رعد سلیم تحت عنوان “جعل منصور حکمت ممنوع” منتشر شده که در آن ایشان مدعی  شده است که مطلبی با عنوان “بیانیه برای مذهب زدائی از جامعه!” ( مصوب کنگره چهارم حزب کمونیست کارگری در دسامبر ۲۰۰۳) را حزب کمونیست کارگری بنام منصور حکمت “جعل” کرده است. برای اطلاع رعد سلیم و کسانیکه همچون او در بی بضاعتی از آوردن قافیه در رنج بسر می برند باید بگویم که نوشته های ترجمه شده دیگری از منصور حکمت درسایت “الحوار المتمدن”وجود دارد که اسامی کسانیکه این نوشته ها از منصور حکمت را به عربی ترجمه کرده اند قید شده است. کسیکه اندکی با حروف زبان فارسی، کردی و عربی آشنایی داشته باشد می تواند دریابد که در پائین این ترجمه به زبان عربی این توضیح آمده است:


مترجم من الفارسیهِ إلى الإنجلیزیهِ من قبل فاریبورز بویا. ترجمه الى العربیه عصام شکری. ان النص أعلاه هو مستند استئصآل الدین من المجتمع والتی تم اقرارهِ فی المؤتمر الرابع للحزب الشیوعی العمالی الایرانی فی دیسمبر/کانون الأول ۲۰۰۳٫

 

ترجمه فارسی متن فوق چنین است:

ترجمه از فارسی به انگلیسی از فریبرز پویا، ترجمه عربی عصام شکری. متن فوق”بیانیه برای مذهب زدائی از جامعه!” مصوب کنگره چهارم حزب کمونیست کارگری در دسامبر ۲۰۰۳ است.

رعد سلیم نمی خواهد و نخواسته است حقیقت را جویا شود بلکه با چشم بسته و با حمله به حزب کمونیست کارگری به قلم چرخانی علیه حککا پرداخته است. این “مدافعان” منصور حکمت حتی اندکی هم به خود زحمت نمی دهند که بجای ادعا و اتهام زنی لحظاتی وقت خود را در دست یابی به یک حقیقت ساده سپری کنند. بسیاری از کادرهای حزب ایشان در کنگره چهارم حککا در دسامبر ۲۰۰۳ حضور داشتند و به این مصوبه رای دادند. مشکل رعد سلیم و حزب ایشان نه منصور حکمت است و نه “جعل منصور حکمت ” چرا که سیاست و عملکرد حزب مطبوع او سالهاست که با خط جعلی و شکست خورده کورش مدرسی، کنگره آزادی عراق، پرچم سفید در مقابل پرزیدنت طالبانی و چشم امید به کارزارهای انتخاباتی تحت نام حکمت سرشان گرم است. جعلیات آنجایی است که با پز کمونیسم کارگری و منصور حکمت در عملکرد سیاسی نگران اعتقادات جریانات اسلامی در مناسبتهای انتخاباتی شوید. مشکل ایشان تنفر و انزجارش از حزب کمونیست کارگری ایران است که با نقد سیاست و عملکرد راست روانه حزب رعد سلیم مانع از افتادن حزب ایشان به گردونه جریانات و نیروهای ارتجاعی است. ایشان می گوید همه جا دنبال این مصوبه گشته  اما آنرا نیافته است. تقصیر از رعد سلیم نیست که قادر نشده این مصوبه و امضای آن و اسامی دو مترجم انگلیسی و عربی آن را با این همه امکانات تکنولوژی رسانه ای در اینترنت پیدا کند بلکه تقصیر از سیاستها و عملکردهای راست حزب ایشان است که سرگرم امر دیگری است و با مصوبه ای که خود به آن رای داده  بیگانه است. ایشان بجای گرد وخاک بپا کردن و ایجاد فضای جعلی در پوشاندن سیاست و عملکرد حزب مطبوعش در قبال انتخابات پیش رو، بهتر است برای تناقضی که در آن گیر کرده اند چاره جویی کند.

۲۹ سپتامبر ۲۰۱۲

 لینک فارسی بیانیه

 http://www.wpiran.org/asnsad-mosavab-wpi/kongare/231217-b%20k4-mazhab.html

لینک عربی بیانیه

http://www.ahewar.org/debat/show.art.asp?aid=45495