جعل منصور حکمت ممنوع

در زیر آدرس ” خروج دین از جامعه” مطلبی به نام منصور حکمت فرستاده شده برای یکی از پر مخاطب ترین سایت چپ عربی به نام “الحوار المتمدن ” با اسم مطلب “استئصآل الدین من المجتمع / منصور حکمت”.

http://www.ahewar.org/debat/show.art.asp?aid=45495

در زیر این مطلب نوشته شده ترجمه عصام شکری” عضو دفترسیاسی حزب کمونیست کارگری ایران”، در ابتدا به جستجو زیادی پرداختم و سوال کردم که آیا منصور حکمت چنین بحثی داشته است، اما من در هیچ جای این بحث را پیدا نکردم،مخصوصا در سایت منصور حکمت:

http://hekmat.public-archive.net/

  ، ولی هر کسی که میداند که این بحث متعلق به منصور حکمت میباشد ممنون میشوم که برایمان بفرستد، یا اینکه در مورد آن توضیحی ارائه دهد.

موضوع اصلی بحث تشکیل شده از انتخاب قستهای از بحثهای مختلف منصور حکمت در مورد مسئله دین ،  که آن را کنار هم گذاشته اند و همچنین قسمتی از دنیای بهتر را نیز به آن اضافه کرده اند.

در قسمتی از بحث آمده “صناعه الدینِ الدولیهِ – الماکنه الدینیه للإسلامِ والأدیانِ الرئیسیهِ الأخرى مثل المسیحیهِ، الیهودیه، وهندوسیه – لَیستْ مجتمعاً من المثقّفین الذی یُؤمنونُ ببَعْض الأفکارِ والمعتقاداتِ. انهم بالأحرى مؤسساتَ سیاسیهَ ومالیهَ هائلهَ، والتی لم یسبق أَنْ خُضِعتْ للسیطرهَ ولم تحاسب على افعالها. سیتخذ الحزب الشیوعی العمالی الیساری الإجراءاتَ التالیهَ:”

یعنی حزب کمونیست کارگری چپ فعالیت میکند… . حزب کمونیست کارگری چپ متعلق به چه دورانی میباشد. آیا در دوره منصور حکمت کمونیسم کارگری چپ و راست داشتیم؟ این اصطلاح حمید تقوایی میباشد که بعد از انشعاب سال ۲۰۰۴ پدید آورد و وارد قاموس کمونیسم کارگری نمود.

جای توجه میباشد که اگر فرضا هر قسمت از این بحثها مربوط به منصور حکمت هم باشد، نمیتوان آنها را به عنوان یک بحث سر هم بندی کرد و برای آن آدرس درست کرد. این حق هیچ کسی نیست که بدون اجازه نویسنده مطلب یا اگر در قید حیات نباشد،مطالبش دستکاری گردد.

جعل کردن مباحث منصور حکمت از طرف حزب حمید تقوایی، عملی ضد منصور حکمت به حساب میاید و ازسنت جنبش کمونیسم کارگری دور میباشد.میتوانید به اسم خودتان یا حزبتان هرگفته یا عملکردی را انجام دهید اما حق جعل کردن واقعیتها یا جعل کردن منصور حکمت را ندارید. این اقدام که باعث برهم زد اصل تزهای منصور حکمت میباشد را باید از طرف دوستداران منصور حکمت  مسکوت نگذاشت و در برابر آن ایستاد و میبایست حزب حمید تقوایی و عضو دفتر سیاسی آنها ،به خاطر این اقدامی که علنا به اسم منصور حکمت جعل کرده اند ، رسما معذرت خواهی کنند.

رعد سلیم

ترجمه  فارسی: وریا نقشبندی