بی انگیزەگی تحصیل درباز گشایش مراکز آموزشی !

در طی این سی و چند سال از حکومت ارتجاعی و دیکتاتوری جمهوری اسلامی کە میگذرد ، بی هیچ شک و شبهی میتوان نوشت و گفت : کە امسال دانش آموزان و دانشجویان و کلا بخش فرهنگی آموزش و پرورش در سخترین شرایط فراهم شدە توسط رژیم ارتجاعی و سرمایەداری حاکم بر کل معیشت وزندگی و امرار معاش قشر بسیار وسیع از تودهای مردم ایران کە رو بە مراکز آموزشی و علمی می نهند است . چون حکومت جمهوری اسلامی خود را در سخترین شرایط و لبە پرتگاە نابودی تاریخ میبیند . واین را ایادی و حلقە بگوشان سبزپوش و لیبرالها و ناسیونالیسمها میدانند و برای مهار آن بە میدان آمدەاند . برای رودر روی و شاید مهار طغیان مردم ستمدیدە جان بە لب آمدە ایران هر روز و هر روز حلقە فشارش را در اشکال و نامهای مختلف میآفزاید الخصوص بر طبقە گارگر و بخش فرهنگی و علمی در هر زمینە و هر سطحی تا شاید بتوانند کە در فردای انقلاب مردم و بر پیچاندن دیکتاتوری رژیم جمهوری اسلامی  چند صباحی دیگر دوام بیاورند .  فشارهای ناشی از تورم جهانی از سویی واز سویی دیگر بی ثباتی بازار ارز ، بیکاری و بی آیندگی ، تعطیلی کارگاهها و مراکز تولیدی ، افزایش ساعتی مایحتاج عمومی مردم ، اعتیاد و فحشا و تن فروشی بە زیر سنین ١٣ و ١۴ سالگی و رواج آن در سطح مدارس راهنمایی و… همە و همە ناشی از سیاستهای ارتجاعی و سرمایەداری جمهوری اسلامی است . و برای جبران و تثبیت این سیاستها و بە وسیلە و ابزارهای سرکوبگرش چون سپاە و بسیج و لباس شخصیها… فرمان در هرآنچە کە در توان برای سرکوبگری یا هر حرکتی و اعتراضی برخورد نمایند . طرح بشدت ارتجاعی و ضد انسانی تفکیک جنسیتی فعلا در مراکز آموزشی ، ممانعت از پذیرش دختران در ٧٧ رشتە و ٣۶ دانشگاە ، امارحدود ٣۵ درصدی از کودکان و نوجوانان خارج از چرخە تحصیل ، و آموزش و پرورش بشدت و بصورت کاملا ملموس آشکار در زیر لوای نامهای مدارس انتفاعی و غیرانتفاعی کاملا نمایان دنیای سرمایەداری و فاصلە بین فقر و  ثروت هر روز عمیقتر و عمیقتر میشود . با آغاز بازگشایی مراکز آموزشی از حدود ١٣ میلیون دانش آموز بیش از ٢ میلیون از کودکان کار برای تامین معیشت خود و خانوادە بە شرایط بسیار سخت در کارگاهها و کورە پزخانەها و یا خیابانها برای دست فروشی روی آوردەاند . جمهوری اسلامی با پیشینەای ارتجاعی و مذهبی کە ناشی از تاریخ مرتجعانە و ناانسانی و ضد بشری ١۴٠٠ سالە برمیخیزد.  برای نیل بە این اهداف مرتجعانە هر روز بە نوعی بە دستمزد و سفرە مردم بە افکار و عقاید آنها بە هر روزنە و بە هر نوع ممکن با نهایت قصاوت و وحشیگری روی میآورد . از طرز لباس پوشیدن و آرایش موی سروصورت گرفتە تا نام گذاری بر نوزادان تا جلد دفترچە و مداد و پاکن و مداد تراش … کە باید رنگ و شکل و نام و نوع اسلامی آن باشد . ترویج افکاری کاملا باطل و مرتجعانە . اگر روزی موسیقی را ممنوع و حرام دانستند و دگر روز دانشگاهها را بە گورستان و پادگان تبدیل کردند و اکنون گامی فراتر و بیشرمانە و ضد انسانی دیگر نهادە و طرح تفکیک جنسیتی و ممانعت دختران در رشتەها و دانشگاه ها ، کارگران را برای حق دریافت دستمزدهایشان بە زندان و شکنجە می کشانند، آزادیخواهان و کمونیستها را خفا و پنهان بە مسلخ گاە و اعدام میبرند . معلمین ، روزنامەنگاران ، شاعران و نویسندگان و… بە جرام واهی نوشتن ، مطالبە ، مطالعە … با پروندە سازیهای از قبل تعین شدە بە جرم     براندازی نظام جمهوری اسلامی یا بە بند یا بە جوغەهای اعدام میسپارند .
هرسال محتوای کتب درسی و مدارس پوچ و پوچ تر و بی مضمون تر میگردد . از مطالب و کتبهای آموزشی و علمی میزنند و افکار مرتجعانە و قرون وسطایی اسلامی را در کتابهای بشدت بی محتوا بنام کتب تعلیمات دینی بە خورد کودکان و نوجوانان در مدارس میدهند . واز سری بنام معارف دینی در سطوح و رشتەهای  بالاتر میدهند . اگر امروز جمهوری اسلامی این قدرت و توان را در خود میدید تمامی دانشگاهها و تعطیل مدارس را برمیچید بی تردید تمامی زنان را از تمامی عرصەهای کار و تولید و آنها را خانە نشین میکرد . چنانچە هراز گاهی نقل سخنانی از خمینی جلاد و دیکتاتور در مورد حجاب بانوان و شکستن قلمها … و خامنەای و دیگر سران ریز و درشت متحجر و مرتجع کنونی کە هردم در کرنا و شیپور میدمند و در بارە حرام بودن موزیک و دروس شیطانی و… دیگر خزابلات حضرات و آیات ! مفتخور نباشیم . ولی خود خوب میدانند کە سپاە و بسیج و لباس شخصی و دیگر مزدورانشان آخرین تیرهای ترکش آنها برای سرکوب است . و کفاف سرکوب مردمی کە روز بە روز و دم بە دم آگاهانەتر و انقلابی تر بە صف مبارزین علیە جنایات جمهوری اسلامی می پیوندند ، بیشتر وبیشتر و قدرتمندتر میشوند و برایشان و فسانە گویی بهشت و جهنم آخوندها و خرافات گوییشان کم رنگ تر مینمایید . امروز پیام رهبران کارگری ، کارگران ، دانشجویان ومبارزین دیگر درهای پولادین و دیوارهای بتون آرمە زندانهای اوین و قزل حصار ..در هم میشکند و چون موجی از امید و زنداگی بە شریان زندگی مردم میدمد . و وحشت و مرگ و خفت را بر دیکتاتوران و حاکمان رژیم ایران نقش مینماید . و این مردم در طی این چندین سالە حکومت جمهوری اسلامی درخاوران ، کهریزک ، با کوچ مردم مریوان ، در عسلویە و پتروشیمی و هفت تپە و کوی دانشگاە و جشن آدم برفی و آب بازی ووو …با همە اینها بە نبردی بی امان درمصاف این رژیم مرتجع و سرمایەداری رفتەاند کانالیزە تر ، منسجمتر شدەاند . جنبشهای کارگری و اعتراضات و اعتصابات آنها نوید رهایی از اسارت و آمدن صبح آزادی و دنیای سوسیالیسم را در تبلور این مبارزات میتوان دید کە بنیاد دیکتاتوری جمهوری اسلامی را و ماشین سرکوب آن را در هم میشکند . و با ایجاد شوراهای مردمی و کارگری برابری و جامعە بی طبقە را بە ارمغان این جهان در بند سرمایەداری خواهد آورد . و  ما معلمین ، دانسجویان و دیگر قشرهای مردم باید بە هم آمیختە و بە پشتیبانی از جنبش و مبارزات کارگری بە این مصاف برخیزیم .
نباید اجازە داد کە جمهوری اسلامی افکار پوسیدە و ارتجاعیش را بر جامعە دیکتە نمایید و هر وقت کە خواست بگوید نقطە ، دیکتە تمام وقلمها بالا ، نباید اجازە داد کە این حال و هوا و شوق گشایش مدارس را سوت کور وساکت آن گونە کە رژیم میخواهد برپا داریم . با ید با شور و شوقی انقلابی مدارس و دانشگاهها را مرکز آموزش دروس علمی آموزشی تبدیل نماییم و هرچە کتب دینی و خرافی است با جمهوری اسلامی در سیاه چال تاریخ دفن نماییم.
زندە باد سوسیالیسم .
ابراهیم حیدری .  ٢٣/٠٩/٢٠١٢