بازی با برگ فرقه مجاهد و رویاهای حکومت امریکا

در حاشیه اعلام “خروج فرقه مجاهد از لیست تروریزم توسط خانم کلینتن”

مقدمه:

در خبرها آمده که خانم هیلاری کبینتن، وزیر خارجه اوباما اعلام کرده که فرقه مجاهد را قرار است از لیست “تروریزم” بیرون بیاورند.(۲و ۳). البته وعده داده اند این تصمیم به تاریخ اول اکتبر یعنی بیش از یک هفته دیگر با تصمیم رسمی کنگره امریکا رسمی شود.

فرقه مجاهد را حکومت امریکا از سال ۱۹۹۷ یعنی نزدیک به ۱۵ سال پیش، سر یکی از پیچهای دیگر توافق با رژیم اسلامی، قرار داده بود در “لیست” و چون ظاهرا این روزها توافق بر سر ماجرای اتمی ندارند، از انبان کارتهایش، حکومت امریکا این فرقه منهدم شده را بیرون کشیده تا بعنوان کارت فشار دوباره بگذارد روی میز تا قیمت خودش را در مذاکرات بعدی بالا ببرد. البنته این طرف در فیسبوک، هواداران این فرقه سناریوی سیاهی چه دست و پائی که می شکنند و چه تبریکات آبداریست که نثار هم می کنند! واقعا مشمئز کننده است! دوران قاجار ، سیاستمداران با وزنشان در سفارتهای دولتهای “فخیمه” اندازه گرفته می شد و اینها با همان پرنسیب شاید باد به غبغب انداخته اند که “ارباب جهان” آنها را پذیرفته و لابد در خوابهای خود فکر می کنند که دوباره “راهشان به تهران باز است”!

چند قدمی آنطرف تر ، گزارشات حاکی است که قرارگاه اشرف را بستند و ابوابجمعی لشگر شکست خرده رجوی را فرستادند “قرارگاه لیبرتی” در حومه بغداد(۴). متاسفانه این گول خورده های گوشت دم توپ را سرگردان تاریخ کرده بودند حالا سرگردان جغرافی هم شدند. اینها دست گلی است که رهبری این فرقه دهه هاست به گردن هواداران خود انداخته است. سرگردانی در جغرافی و تاریخ و البته در سیاست. ابزاری برای معامله “بزرگترها” و خود فریبی تهوع آوری که کمتر کسی را قانع می کند.

اجازه می خواهم مقداری بیشتر کانتکس “تصمیم حکومت امریکا” را باز کنم از دید خودم:

(۱)تلاش برای تشکیل حکومت در تبعید از سوی حکومت امریکا بعنوان سناریوی آلترناتیو

متعاقب عروج انقلابهای خاورمیانه که ابتدا حکومت امریکا و غرب را واقعا شوکه کردند، طرح جهانی “شراکت در انقلاب” در زمان لازمه روی میز اینها قرار گرفت.حکومتهای غرب و حکومت امریکا چون زورشان نمی رسید و نمی رسد که مثل دورانهای قدیم “یکه بزن” منطقه باشند و پشم و پیلیشان بدجوری ریخته، قرار دارند “بدست خود مردم” سرشان سوار شوند.

طرحی که در لیبی و مصر دقیقا اجرا کردند و الان در سوریه خوابش را می بینند اینست که تا آخرین لحظه کنار حکومتهای موجود بمانند و وقتی که فاز جنگ توده ای شروع شد، از بالا به “حمایت” بپردازند و در تشکیل “دولت در تبعید” سهیم شوند و سهم خواهیشانرا با جلو کشیدن اون دولتهای پاستوریزه و قسم خورده پیش ببرند.

مرحله ساخته شدن “دولت در تبعید” در ایران مدتی است شروع شده. دولتی که سه رکن اصلی دارد:

۱-رضا پهلوی و سلطنت چی ها

۲-فرقه مجاهدیها

۳-جریانات ناسیونالیست که الان ستون فقراتشان احزاب کرد هستند اما چتر بزرگتر “کنگره ملیتهای ایران فدرال” قرار است سازمانهای خلع الساعه دیگری را در بربگیرد.

اینها همان ارکان سه گانه ارتجاع راست بودند که منصور حکمت سالها پیش ، پیش بینی کرده بود، زمانی بر علیه انقلاب مردم عمل خواهند کرد و الان دارد پیش بینیش قدم به قدم متحقق می شود. اما این” دولت در تبعید” در مناسبات با رژیم اسلامی چه نقشی دارد؟

(۲) نقش کارت “دولت در تبعید” در مناسبات با رژیم اسلامی

دو کاربرد بسیار متفاوت این سازماندهی دولت در تبعید قرار است ایفا کند:

اولا: تا زمانی که مردم ایران جنگ توده ای را با رژیم اسلامی شروع نکرده اند، این “دولت” ابزار فشار باشد و کارتی برای چانه زنی با این حکومت

دوما: در زمانی که جنگ توده ای مردم با رژیم شروع شد و ناقوس مرک رژیم به صدا در آمد، این “دولت در تبعید” با هواپیمای امریکائیها به ایران اجلاس نموده و همان مضحکه لیبی و مصر را و احتمالا سوریه را سر مردم ایران پیاده کنند.

ماجرای “بیرون کشیدن فرقه مجاهد از لیست ترور” را باید کنار سایر تلاشهای راست سیاسی ایران در واشنگتن دی سی و اروپا فهمید و فهماند! بوی الرحمان رژیم که بلند شده، لاشخورها را دارند به صف می کنند و فرقه مجاهد ، جناح طالبانی و خونخوار و نظامی این “دولت در تبعید” است که قرار است “آنچه سازمان سی آی آی” نمی تواند، در ایران انجام دهد!همین “جناح فقط در ویترین حکومتهای غربی کم بود” که حالا قرارش دادند در جای خودش! کارنوال آماده جرکت!

(۳) آیا سازماندهی”دولت در تبعید” غربیها به معنی آغاز مرحله جدیدی است؟

می شود پذیرفت که این فعالیتها دارد شتاب می گیرد و نشان از آمادگی ضد انقلاب جهانیست بر علیه مهمترین انقلاب تاریخ معاصر که در ایران اتفاق خواهد افتاد. اما آیا براستی بیش از یک آمادگی برای سازماندهی آلترناتیو ،چیزی بیشتر است؟

من فکر می کنم که حرف آخر را اینها نمی زنند. هزاران توافق پشت پرده اینها بدون دخالت گری مردم ایران، ثمره ای ندارد. معادله ایران بسیار پیچیده تر است حتی از سوریه، توان چپ در ایران بسیار بالاتر است و اگر تا همینجا هم دست بکار دولت سازی نزده اند، همین تردیدشانست که بتوانند روی اوضاع بعد از رژیم با چند تا مجاهد و سلطنت چی و قوم پرست، به سر جامعه ای آگاهتر و چپ تر حاکم شوند.

اینست که ممکنست این دوره “از لیست بیرون آوردن” با دوره های بعدی در لیست گذاشتن، جا عوض کند! یادمان باشد که این لیستها بساط کاسبی سیاسی است و خالی از هرگونه واقعیتی! مدعی شده اند که فرقه مجاهد از سال ۲۰۰۳ عملیات “تروریستی” نداشته پس تروریست نیست! این مهملات را کی قرار است باور کند؟!

تصمیم گیریهای حکومت امریکا و حکومتهای غرب ، تنها چیزی که درش نیست، اصولیت و پرنسیب است. یکسره اینها تاجرند و فرصت طلب. با همه کارتها به شرطی که در ید منافعشان باشد، بازی کرده اند و خواهند کرد. فرقه مجاهد امروز همانست که “اخوان المسلمین” و طالبان در مصر و سوریه و افغانستان!

از دید من “مرحله جدیدی” در دینامیک بین حکومت آمریکا و رژیم اسلامی شروع نشده، اما امریکا و غربیها دارند با کارتهای “دولت در تبعید” اینبار بازی می کنند و چه رژیم رامتر شود و چه رام نشود، مادامی که مردم نقش مستقل خودشانرا ایفا نکنند و در وضعیت دفاعی بمانند، همیشه راه برای “صلح” بین این حکومتها باز است و فرقه مجاهد و قوم پرستان و پهلوی چی ها فقط ابزارهای دم دست برای اینها!

(۴) وظیفه چپ جامعه در این بازار چیست؟

چپ جامعه باید این بازیها را جدی بگیرد. چه غرب و حکومت امریکا با رژیم بسازند و چه این مهره های سناریوی سیاهی را به بازی بگیرند و چه بطور مقطعی کنار بگذارد، عاقبت رویاروئی انقلاب ایران، با همین سه رکن اصلیست. رژیم اسلامی هر قدر ضعیف تر شود، سروگله پهلوی چی ها و فرقه مجاهدین و قوم پرستان بیشتر پیدا می شود. پشتشان هم حتما غربیها و حکومت امریکا خواهد ایستاد.

اگر جامعه و چپ نجنبند، اینها قرار است انقلاب ایران را ملاخور کنند.باید هشیار بود و تمامی اینها و نیات پلیدشانرا افشا کرد. نباید گذاشت طرح های سرمایه جهانی یکبار دیگر انقلاب ایران را به شکست بنشاند. سازماندهی چپ جامعه پاسخ دندان شکنیست به همه این بازیها!

منابع دیگر:

(۱)گزارشات در موضوع بیرون آوردن فرقه مجاهد از لیست تروریزم توسط حکومت امریکا

http://www.iranian.com/main/2012/sep/u-s-remove-mojahedin-terror-list

(۲)«آمریکا سازمان مجاهدین خلق را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج می‌کند»

http://tipf.info/mojahedin,v,list.htm

(۳)سعید صالحی نیا: در حاشیه داغ شدن مجدد “کمپین” برای بیرون آوردن فرقه مجاهد از “لیست تروریستها”

http://rowzane.com/index.php/articles-archiev/80-saeed-salehi/7653-1390-05-28-19-51-14

(۴)قرارگاه اشرف در آستانۀ تخلیۀ کامل

http://tipf.info/ashe,liberti.htm

(۵)پلاتفرم همکاری یا پلاتفرمی برای جنگ در میان مردم؟

http://www.azadi-b.com/J/2012/09/post_397.html

(۶)سعید صالحی نیا: خطر پیشبرد سناریوهای دولت سازی و وظایف چپ در سال ۲۰۱۲

http://rowzane.com/index.php/articles-archiev/80-saeed-salehi/9022————–2012-