حاج محمدی – پاسیفیست عقب افتاده برعلیه کمونیست کارگری

مقدمه :
خالد حاج محمدی از نظریه پردازان فرقه حکمتیست –شاخه اندیشه مدرسی اخیرا مقاله ای بر علیه حمید تقوایی وحزب کمونیست کارگری انتشار داده که به زعم خودش خواسته همه انقلابیون وکمونیستها را انگشت به دهن حیران نماید. دوستانی که هنوز این مقاله را نخوانده اند هیچ احتیاجی ندارند که بخوانند. زیرا مقاله ای نسبتا طولانی ومطالب تکراری . کل این مقاله خلاصه میشود به اینکه:
۱-انقلابات در خاورمیانه هیچکدامشان انقلاب نبود. فقط انقلاب در مصر وتونس انقلاب بود چون کارگر در آنجا نقش وحضور داشت.
۲- خط و مواضع سیاسی حمید تقوایی وحزب کمونیست کارگری منطبق است با خط سیاسی امپریالیست آمریکا وناتو
۳- دیروز در لیبی، امروز در سوریه حمید تقوایی برای نیروهای امپریالیستی وارتجاع عربستان واسلام سیاسی پرو غرب هورا میکشد و در نظر دارد بعنوان پادوی امپریالیست آمریکا فردا به ایران حمله کند ویک حکومت آمریکایی در ایران برقرار کند.
۴-خط حمید تقوایی ومجاهدین خلق با هم منطبق است وهردو آمریکایی هستند.حمید تقوایی یک بورژوازی پرو غرب است. حمید تقوایی سه جهانی است. چون مخالف اقدامات روسیه وچین در خاورمیانه است.

مقایسه مواضع تقوایی ، حکمت ولنین
آنچه مسلم است در خاورمیانه انقلاباتی روی داده که همه بغیر از فرقه مدرسی به آن اذعان دارند. از کشورهای امپریالیستی گرفته تا جمهوری اسلامی، از مردم ایران تا انقلابیون ایران وجهان معتقدند که آنچه در خاورمیانه گذشته ومیگذرد محصول انقلاب ویک جنبش انقلابی است. تنها کسی که این انقلابات را منکر میشود فرقه مدرسی است. البته جناب خالد حاج محمدی اینبار یک تخفیفی قائل شده واعلام کرده که فقط انقلاب در مصر وتونس را قبول دارد( باز هم جای شکرش باقی است). بعدا به این موضوع میپردازم.
اما یک لحظه فکر کنیم که اصلا هیچ انقلاب وجنبش انقلابی در لیبی وسوریه نبوده ونیست ویکدفعه امریکا وناتو تصمیم گرفته اند این دولتها را که مادام العمرهم بودند را سرنگون کنند. وباز تصور کنیم اینجا هم مثل افغانستان است.
مثلا مورد افغانستان بعد از ۱۱ سپتامبر را در نظر بگیریم که دولت بوش افغانستان را بمباران میکرد ودر صدد براندازی طالبان بود. ببینیم مواضع منصور حکمت در این مورد چیست.
” اعلام جنگ هیچکس،حتی آمریکا وغرب به طالبان را نمیتوان محکوم کرد.طالبان باید برود نهایتا باید باقهر وبا عمل نظامی برود. دشمنی غرب با طالبان به دوستی تاکنونی اشان ترجیح دارد. کسی جلوی برچیده شدن بساط آدمکشهایی که خود غرب سرکار آورده است را نمیگیرد” منصور حکمت
منصور حکمت مزدور آمریکا بود=مواضع حزب طوفان

لنین در جنگ جهانی اول که هنوز رهبر یک حزب کوچک خارج نشین بود تصمیم گرفت با امپریالیست آلمان سر میز مذاکره بنشیند ودر آنجا تصمیم بگرید که با کمک آلمان روسیه تزاری را شکست دهد وجنگ را خاتمه دهد وبقدرت برسد. لنین مزدور آلمان بود =مواضع منشویک وضدانقلابیون
باید پرسید چرا مواضع حمید تقوایی در مواردی منطبق تر با حکمت ولنین است ولی مواضع جناب حاج محمدی ما ۱۸۰ درجه با این نوع مواضع در تضاد است.
اگر مواضع سیاسی حمید مثلا در این مورد بخصوص ودر بیشتر موارد با مواضع انقلابی لنین وحکمت همخوانی دارد،در عوض، مواضع فرقه حکمتیست و در اینجا حاج محمدی منطبق است با مواضع حزب دو سه نفره طوفان. حزب طوفان معتقد است که منصور حکمت بخاطر مواضع افغانستانش حتما باید کارگزار دولت بوش باشد.
اختلاف بر سر چیست:
اگر مواضع حمید وحکمت ولنین با هم خوانایی دارد دلیلش این است که این هر سه میخواهند که وضع موجود عوض شود. میخواهند که رهبر جنبش وانقلابی باشند که بتواند این جهان وارونه را عوض کند. قرار است که در عمق استخر جامعه پای بگذارند. چون اگر قرار است چیزی در جامعه عوض شود در آنجا عوض میشود.
اما حزب طوفان وجناب خالد حاج محمدی ما قرار نیست هیچ چیز را عوض کنند. قرار است خانه نشینی کنند. برای همین است که عمدتا مواضع سیاسیشان بعنوان داور( کمک خط نگهدار) وظیفه اشان این است که همواره بین دوطرف دعوای طبقاتی بضرر خط انقلاب فول گیری کنند. کارشان این شده که بگویند منصور حکمت پایش را زیادی از خط انقلاب منحرف کرد حتما از طرف مقابل پول گرفته ویا حمید تقوایی دارد باشیرجه به خط ارتجاع سقوط میکند. این کل فعالیت سیاسی اینان است. این یک خط ضد انقلابی ، عقب افتاده وپاسیفیسم است.

انقلاب وانقلاب در خاورمیانه
مردم نه میتوانند ونه اجازه دارند که هر روز حق خودرا از طبقات حاکم باز پس گیرند. انقلابات و قدرتنمایی طبقه تحت ستم فقط در زمانهای استثنایی وتحت شرایطی خاص بوقوع می پیوندند. مردمی که بیش از نیم قرن در ایران تحت حکومت ستم شاهی زندگی میکردند یک روز کارد به استخوانشان رسید وهمگی جرات پیداکردند که این حکومت جنایتکار را به زانو در آورند وسرنگون کنند. در یکطرف نیروهای مردمی وانقلاب قرار دارند که خواهان فروپاشی وضع موجودند ودر طرف دیگر نیروهای ارتجاع داخل وخارج رنگ وبارنگ که خواهان تثبیت وضع موجود هستند.در انقلاب ۵۷ تمام نیروهای ارتجاعی داخل وخارج در صدد اخته کردن انقلاب بودند که موفق هم شدند.
اگر کسی بیاید بگوید من در این انقلاب ویا خیزش مردم شرکت نمیکنم چون به چشم خودم دیدم که مثلا امپریالیست آمریکا دارد به خمینی وبهشتی پول میدهد. ویا امپریالیست روی انقلاب سوار شده ، ویا از این ببعد دیگر انقلاب بو میدهد ومن دیگر اهل انقلاب نیستم، در حقیقت دارد آب به آسیاب ضد انقلاب میریزد.
طبقات حاکم وضد انقلاب اینطور فکر نمیکنند ونکرده اند. اینان تا آخرین نفر وآخرین نفس بخودشان واعمالشان اعتقاد واطمینان دارندو برای همین است که تاکنون با تما م ضعف کمی وکیفی که دارند بر سر کارند ،توطئه میکنند ودارند حکومت میکنند. انقلاب ۵۷ یکی از بزرگترین انقلابات جهان بود. ولی تا دلت بخواهد در آن امپریالیست ، ارتجاع ومذهب دخالت کردند. اصلا وظیفه یک حزب کمونیستی این است که مردم را راهنمایی کند، در انقلاب شرکت کند وسعی کند که آنرا رهبری کند. اگر انقلاب ۵۷ شکست خورد نه به این خاطر بود که ارتجاع وابر قدرت ها خیلی قوی بودند. بیشتر به این خاطر بود که اکثر کمونیستهایش از قماش حزب طوفان و حاج محمدی بودند. خیلیهایشان از حاج محمدی هم حاج محمدی تر بودند.مثل حزب توده، اکثریت ،رنجبران وغیره که معتقد بودند خمینی انقلابی است واسلام با کمونیست هیچ منافات ندارد. اینان خودشان دودستی انقلاب را تحویل ضد انقلاب دادند.
انقلابات خاورمیانه وحاج محمدی ها
بعد از شکست انقلاب ۵۷ ، در سال۸۸ این اولین بار بود که مردم حکومت را تا پای سرنگونی به چالش گرفتند. از دوست ودشمن اعلام کردند که حکومت اسلامی توسط انقلاب مردم به چالش گرفته شده وهر آن منتظر سقوطش بودند. مگر فرقه حکمتیست ، چون از چند سال قبل اعلام کرده بود دیگر انقلابی در کار نیست. وحالا هم اعلام کرد که مردم گول خورده اند. مردم آمده اند فقط با رای خود احمدی نژاد را بردارند وموسوی را جانشین کنند. وبعد هم برگردند به خانه هایشان مثل حکمتیستها خانه نشین شوند.
مثل این میماند که کسی در تحلیل انقلاب ۵۷ بگوید مردم به خیابان آمدند که شاه را بردارند وخمینی را جانشینش کنند. آیا تاکنون چنین تحلیلی از هیچ کمونیست ویا غیر کمونیستی دیده ویا شنیده اید. مثل اینکه خانه نشینی طولانی، کم کم دارد کار دستشان میدهد. هپروتی شده اند.
انقلابات اخیر خاورمیانه .
در خاورمیانه دهها وشاید صدها سال بود که انقلابی که حکومتهای ضد بشری را جدا به چالش بکشاند وجود نداشت. انقلاب از تونس وبعد مصر شروع شد. خود مردم انقلابی اعلام کردند که انقلاب ۸۸ ایران سرمشق انقلاب آنان بوده . اما جناب خالد حاج محمدی ما معتقد است که انقلاب ۸۸ ارتجاعی و سبز بود وانقلاب مصر وتونس انقلاب سرخ کارگری. حتی رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی رسمی، انقلاب ایران وخاورمیانه را بهم مربوط دانست(البته از نظر حزب طوفان وحاج محمدی) این تبلیغات امپریالیست آمریکاست که ما سخنگویش هستیم.
موج انقلابات خاورمیانه ، شمال آفریقا وحتی اروپا وآمریکا را فرا گرفت. مردم آمریکا و بحرین همان کاری را کردند که مردم مصر کردند. یعنی اشغال میادین شهر. اما هنوز جناب حاج محمدی ترجیح میدهد خانه نشینی کند ودر فکر تشکیلات کمیته کارگری در داخل کارخانه ها باشد. مثلی است معروف که میگوید ” دنیا را دارد آب میبرد اینان را خواب”
مورد لیبی وسوریه
چه کسی ، بغیر از حاج محمدی وهم فکرانش، است که فکر کند انقلاب مصر وتونس ربطی به انقلابات وتحولات سوریه ولیبی ندارد؟ چه کسی است که فکر کند امپریالیست و ارتجاع همان مقاصد را در مصر ،تونس،لیبی وسوریه دنبال نکرده ونمیکند؟بغیر از حاج محمدی ها
آنچه در لیبی وسوریه با مصر وتونس متفاوت است این است که در مصروتونس یک حکومت غربی آمریکایی برسر کار بود وتمام ارتش ودولت وسازمان سرکوبش از خودی ها بودند واحتیاج به دخالت از راه دور نبود. کافی بود که مهره ها را جا بجا کنندومردم را گول بزنند. مثلا طنطاوی را به جای مبارک بگمارند ویا مرسی را از صندوق رای بیرون بکشند.
در حالیکه در لیبی وسوریه حکومتهای دست نشانده غربی وجود نداشت. انقلاب مردم باعث شد که قذافی وبشار اسد با تانک وهواپیما مردم را نابود کنند.
مردم ونیروهای انقلابی در صدند که هر چه در توان دارند در جهت ساقط کردن این رژیمهای سفاک بکار گیرند تا زنده بمانند. اما جناب حاج محمدی ما بعنوان کمک خط نگهدار بمردم میگوید چون ناتو دارد وارد میشود فول شده باید از سرنگونی وانقلاب دست بکشید، حالا وقت اینکارها نیست ،بهتر آن است که با قذافی واسد کنار بیایید. وضع قدیم را قبول کنید چون ارتجاع وامپریالیست دارند دسیسه میکنند.
در کدام انقلاب وجنبش توده ای ،امپریالیست وارتجاع دخالت نکرده ونمیکنند. اگر قرار باشد مردم انقلاب نکنند به دلیل اینکه امپریالیست ها در آن دخالت میکنند ، دیگر هیچ انقلابی صورت نخواهد گرفت.
از قضا دعوا و ریشه اش همین جا است. که ارتجاع وامپریالیستها در جامعه دخالت کرده ودارند میکنند ودر انقلاب هم صد چندان دخالت میکنند. وظیفه یک نیروی انقلابی وکمونیستی این است که به بهترین وجه این جنگ را بنفع انقلاب به نتیجه برساند.
مسلما خانه نشینی وفرار از انقلاب وفول گرفتن از انقلابیون وحمید تقوایی چاره کار نیست. اینکه لنین،منصور حکمت ویا حمید تقوایی اینجا وآنجا خطا هایی کرده ومیکنند بهیچ وجه نمیتواند کسی را از انقلاب دلسرد کند، خانه نشین کندو در مورد حزب طوفان وحاج محمدی خودرا نزدیک به احمدی نژاد، بشار اسد وقذافی بداند.
اگر فردا جنبش انقلابی در ایران از سر بگیرد وظیفه کمونیستها این است که بهر شکل این انقلاب را رهبری کنند. حاج محمدی ها از همین الان فاتحه انقلاب را خوانده اند. چون آنچه مسلم است این است که ناتو وامپریالیست آمریکا در آن شرکت خواهند کرد ودر صورت لزوم حمله نظامی هم خواهند کرد. حاج محمدی از همین الان حاضر نیست در انقلاب آتی ایران شرکت کند. بخصوص چون میداند که حمید تقوایی قرار است با آمریکا ایران را بمباران کند.
یک لحظه تصور کنیم که حاج محمدی ما درست میگوید. حمید تقوایی مجاهد ، سه جهانی وهوادار ناتو وآمریکا است. وظیفه حاج محمدی وشرکاء چه میشود؟
وظیفه اشان این است که فقط حمید را افشاء کنند ودر آینده کمیته کارخانه را تشکیل دهند. وظیفه شما در اینصورت باید صد چندان شود. شما کدام قدم را برداشته وبر میدارید تا از نفوذ ارتجاع وامپریالیست در منطقه کم کنید ؟ لطف کنید یک راه عملی را بما نشان دهید تا ما دیگر دنبال حمید تقوایی نرویم. اگر رهنمودی بغیر از خانه نشینی ،دنبال احمدی نژاد فرستادن وکمیته داخل کارخانه درست کردن دارید لطفا ارایه دهید. ما بعد از مطالعه ودریافت آلترناتیوی بهتر حتما بشما میپیوندیم.
در مورد لیبی ،سوریه وایران خواست مردم وانقلابیون سرنگونی حکومتهای جنایتکار است که ممکن است در مواردی با خواست ناتو و آمریکا همراه شود. نمیشود به این دلیل وهر دلیلی دیگر، لحظه ای سقوط حکومت جنایتکاران رابتعویق انداخت واجازه داد دوباره تجدید سازمان کنند ودهها سال دیگر از مردم انتقام بگیرند.
موخره:
در منطقه خاورمیانه انقلابی تاریخی وبیسابقه توسط مردم بوقوع پیوسته. همه نیروها از انقلاب وارتجاع در صدد زدن مهر خود به این جنبش عظیم انقلابی هستند. مردم ، انقلابیون وکمونیستها سعی دارند که این انقلاب را به آزادی، برابری وحرمت انسانی رهنمون کنند. در عوض نیروهای مرتجع وضد انقلاب خواهان برقراری وضع موجود ومنافع خویشند واز هیچ جنایتی دریغ نمیکنند. در این میان خانه نشینی ، دلسرد کردن ،دروغ گفتن وتهمت زدن به نیروهای انقلابی خنجر از پشت زدن به اردوی انقلاب است وباید افشاء شود

۲۰۱۲-۱۵-۹