انتخابات آزاد !

ماهها پیش بحث انجام انتخابات آزاد برای گذاربه دموکراسی مطرح شد. این بحث گسترش پیدا کرد. متخصصان امور درانتخاب و آزادی گفتند : در راهکار انتخابات آزاد نه تنها مخالفان رژیم بلکه بخشی از حاکمیت نیز در گذار به دموکراسی شرکت می کنند. همچنین سازمانها و نهادهای موجود در حاکمیت فعلی دراین گذار به کار گرفته می شود و تنها بخش هایی از نهاد قدرت تعطیل می شوند که عامل سرکوب آزادی ها و برقراری استبداد بوده اند….درست مثل این میماند که شما موجودی طاعون زده را بگیرید و بخشی از بدنش را جدا کنید و بگوئید که طاعون به این قسمت ها نرسیده …..

تب انتخابات آزاد خیلی زود از خارج کشورو اپوزسیون درپیتی به داخل و بیت هاشمی هم رسید و هاشمی ملقب به اکبرکوسه گفت : «برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند». هاشمی در پاسخ به سوالی گفت: «شرایط کنونی کشور از لحاظ داخلی و خارجی قطعاً بدتر از دوران پایان دفاع مقدس که بسیاری از زیربناهای اساسی کشور تخریب شده و کشور با کسری پنجاه درصدی بودجه مواجه بود، نیست و راه برون‌رفت از این شرایط تنها در سایه تدبیر، عقلانیت و همچنین استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی و مدیریتی و منابع مالی کشور و به ویژه حفظ و تقویت وحدت و همدلی از یک سو و نیز پرهیز از روزمرگی، پایبندی به صداقت، اعتدال و دوری از افراط و تفریط و جنجال‌آفرینی‌های کاذب از سوی دیگر است». او آزادگی و آزادمنشی دانشگاه و دانشجو را خصلت اساسی آنان خواند و با اشاره به نیاز جامعه و مسوولان به نقدهای این قشر فرهیخته تصریح کرد: «برخوردهای تند و خارج از قانون و قاعده‌ای که ممکن است در برخی دانشگاه‌ها با اساتید و دانشجویان صورت گیرد با اعتقادات تشیّع و مکتب اسلام تطابق ندارد و موجب رنجش و بعضاً مهاجرت دانشجویان و فرهیختگان خواهد شد».

زنگ زدم به عمه قزی؛تا حالی ازش بپرسم که عمه بدون مقدمه گفت : ننه جان دیروز حبیب کفتربازاینجا بود و کلی از انتخابات آزاد حرف زد . گفتم عمه؛ این حرفا رو ول کن الان حالت بهتره؟ سوزش چشمات خوب شد ؟…ولی عمه دست بردارنبود و بازهم ازانتخابات آزاد وخاورمیانه و پرهیزاز خشونت گفت……! عمه قزی جمله مش قاسم را هم قاب گرفته بود که میگفت : پرهیز از خشونت یه طرفه ؛ مایه دردسره …..

ازعمه پرسیدم نظرت راجع به شورا چیه ؟ عمه گفت : کدوم شورا عمه جون ؟ شورای قدیمی یا جدیدی ؟ شورای رهبری یا پهلوی ؟ گفتم زیاد نمیشناسم . ولی جدیده . عمه گفت : میدونی که رضا پهلوی صراحتاً این مسئله را تبلیغ کرده و اخیراً نام نهادی با نام «شورای ملی»، که مورد حمایتش است ، به «شورای ملی برای انتخابات آزاد» تغییر کرده است . به عبارت دیگر ، توجه، بحث ، و ارائهء پیشنهاد در مورد «انتخابات آزاد» رفته رفته نقشی مرکزی را دردغدغه های فکری حبیب کفترباز و برادرانش ِ «اتحاد اپوزیسیون» و «آلترناتیو سازی» پیدا کرده است….درضمن این شوراهای جدید اگه با اون شورای قدیمی مچ بندازن ؛ یحتمل سوسک میشن !

از عمه پرسیدم این موضوع فیلمی که داد مسلمین جهان رو درآورده چیه ؛ و چرا از ام القرای اسلام و بیت خامنه ای فتوائی درنیومد ؟ دراین فیلم رسول خدا رسما درحال لیسیدن هستند و تنها مخاطبش هم که زبان رسول خدا را میفهمد ؛ عفیر(ع) الاغ مبارک است….. همین ۲ صحنه از نظراسلام ۲ فتوا قتل لازم داره این از سناریوی شاهین نجفی و سلمان رشدی خیلی بدتره….عمه گفت : ای بابا ؛ گفتم که اینجا همه اصلاح طلب شدن . مقام رهبری عظما هم به فکرانتخابات آزاده . مقام عظما گفته ؛ همینکه وزارت خارجه امریکا به فکردفاع مشمئزکننده از اسلام و محمد نازنینه ، برای ماها کافیه !

http://www.youtube.com/watch?v=ntgzoE7rU9A&feature=player_embedded

درضمن عظما خیلی چروکه ؛ که نامه خصوصی ش از روزنامه کویتی السیاسه سردراورده . بنا به مفاد این نامه محرمانه ، خامنه ای به صراحت خواستار گفتگوی مستقیم (محرمانه) با آمریکا شده و برای نشان دادن حسن نیت خود چند پێشنهاد مهم و حیاتی (برای رژیم) را تقدیم آمریکا کرده….از جمله توقف کامل برنامه هسته و غنی سازی اورانیوم از سوی اسلام برای مدت ١٠ سال، در نامه قید شده است که این مسئله بلافاصله با آغاز مذاکرات محرمانه به مرحله اجرا در خواهد آمد. پیشنهاد دوم حاکمان ایران خلع‌سلاح نمودن حزب‌الله لبنان و اجازه دادن به ارتش لبنان برای استقرار در مرزهای اسرائیل است. پیشنهاد دیگر ایران آغاز مذاکرات محرمانه با اسرائیل و آمادگی توافق همکاری با این کشور علیه تروریسم و پایان دادن به تبلیغات خصمانه علیه آن کشور می باشد. خامنه ای درآخریادآوری کرده که اگه به یاری الهی این معامله جوش بخوره ؛ حکومت اسلامی شعار”مرگ برامریکا” را از سبد غذایی معنوی خودش حذف میکنه ! کی به کیه ؟

در مقابل این پیشنهادها، رهبر ایران خواسته هایی را نیز مطرح می کند که عبارتند از:

آمریکا و متحدانش تمام تلاش های خود را برای سقوط حکومت سوریه متوقف سازند و تمام کمک ها را به “ارتش ازادی‌بخش سوریه” قطع نمایند. در مقابل ایران متعهد خواهد شد که تمام سلاح های استراتژیک از جمله سلاح های شیمیایی و میکروبی سوریه با نظارت بین‌المللی نابود شوند. حکومت سوریه با دولت اسرائیل پیمان صلح امضا کند.

رهبر ایران همچنین در نامه محرمانه متذکر گردیده است که مذاکرات باید قبل از اتمام این دوره ریاست جمهوری “اوباما” بپایان برسد. زیرا در صورت پیروزی جمهوری خواهان امکان شکست مذاکرات محتمل است.

السیاسه در آخر مطلب خود ؛ منبع خبر خود را منابع نزدیک به “مقتدا صدر” ذکر می کند و می افزاید که مراجع شیعی مستقر در عراق از جمله سیستانی و حائری با رضایت خامنه ای، بوسیله نوری مالکی از این نامه محرمانه (قبل از تسلیم آن به هیئت آمریکایی) مطلع گردیده اند و این مراجع آنرا در حفظ موقعیت کنونی شیعیان عراق مفید دانسته و با آن هیچ مخالفتی نکرده اند. ( تو که راست میگی؛ همه جای دروغگو)

گفتم : عمه دیگه از سیاست چه خبر !؟ عمه کمی من من و هن وهن کرد و گفت : بچه محلی های قدیمی همه یه کاره ایی شدن به جز توی تنبل و بی عرضه ! حسن سیاه تحلیلگرسیاست خاوردورشده ! جواد قطاب فروش سایت زده و کلی کاروبارش گرفته ، میگن توی بالاترین هم امتیازمیگیره ! علی قاقائی ؛ با حفظ کاراکترهای بچگی مرد شده و سیاست اقتصادی تنظیم میکنه و کلی سیفیل دراورده که سیفیلاشم توی سوفه ! حسن آهنی ازتوی گاراژ رفت وزارت خارجه و استخدام شد . رقیه خانم منشور پیشنهادی شورای ملی رو نوشته….خلاصه ننه همه یه کاره ای شدن . اونایی هم که ول مونده بودن رفتن رسانه ساختن و نویسنده و شاعرشدن….. . این روزا نون توی سیاست وآلترناتیو و انتخابات آزاد و شرو وره . ولی سیاست با اون کاری که تو میکنی فرق میکنه ؛ ابله ……

گفتم : عمه یعنی چی ؟ مگه من چکارباید بکنم ؟ عمه گفت : خیلی کارا نباید بکنی تا همه ازت خوششون بیاد و کارت بگیره ….! گفتم عمه ، بی خیال . من خایه مالی بلد نیستم . هرکی خوشش میاد ؛ خب بیاد و هرکی خوشش نمیاد ؛ به تخم عفیر(ع) …..

خوش به حال درخت گردویی که کلاغه باهاش قهر بود ؛ ازدرخت چیزی کم نشد ؛ ولی کلاغ آشغال خوری پیشه کرد !

عمه قزی یه چیزایی زیرلب گفت که ما نفهمیدیم . ولی خیلی تحت تاثیرقرارگرفتم و متحول شدم !

۱۵٫ سپتامبر.۲۰۱۲
اسماعیل هوشیار