نامه سرگشاده به حمید تقوایی : آیا هنوز هم موسوی و جناح “مغضوب حکومت”٬ “همراه مردم” و در “کنار مردم” اند؟

آقای تقوایی، شما چندی پیش در برنامه تلویزیونی خودتان اعلام کردید که : "جناح موسوی٬ جناح به اصطلاح مغضوب٬ جناح مغلوب تا جائیکه دارد علیه احمدی نژاد و خامنه ای می جنگد در کنار مردم است." بار دیگر در همان گفتار تاکید کردید: "تا جائیکه اینها می آیند و علیه خامنه ای٬ علیه احمدی نژاد٬ یا علیه دادگاههای فرمایشی٬ یا تنفیذ٬ یا تحلیف و غیره صحبت میکنند٬ ما میگوئیم دارید همراه ما مردم حرکت میکنید"

شما به همراه تمام کهنه توده ای ها رژیم اسلامی را بخش بخش و آن را به جناح خوب و بد تقسیم کردید و سپس یک جناح از این مرتجعین اسلامی را در "کنار مردم" و "همراه مردم" قرار دادید.
شما اعلام کردید که با موسوی و رضا پهلوی "کشتی نمی گیرید" و پرچم سازش با جنبشهای ملی اسلامی و راست پرو غربی را برافراشتید.
شما این سیاستهای توده ایستی را در مقام لیدری در "حزب کمونیست کارگری" اتخاذ کردید٬ حزبی که منصور حکمت پایه گذاری کرد. حزبی که کنفرانس برلین را بر سر مدافعین رژیم اسلامی خراب کرد. حزبی که اجازه نداد دوم خردادیها در خارج از کشور جولان دهند. حزبی که یک پایه سیاستهای اعلام شده اش نقد و افشای همه جانبه جنبشهای راست و ارتجاعی است. حزبی که پرچمدار نقد سرمایه داری معاصر و دفاع از استقرار فوری سوسیالیسم بود.
من از شما میپرسم آیا از کارنامه پر از جنایت موسوی و خاتمی و کروبی در کنار سایر سران جنایتکار رژیم اسلامی همچون خامنه ای٬ رفسنجانی٬ احمدی نژاد٬ یزدی و مصباح و غیره بی خبرید؟ آیا نمی دانید که میرحسین موسوی در باره کشتار و قتل عام کمونیستها چه گفته است؟ آیا "فراموش" کرده اید که موسوی نخست وزیر دوران قتل عامهای سال ۶۷ بود؟
من از شما میپرسم آیا هنوز هم موسوی در "کنار مردم" است؟ "همراه مردم" است؟ چقدر باید موسوی بگوید که برای تضمین بقای رژیم جمهوری اسلامی به میدان آمده است تا شما باور کنید که ایشان یک مهره تعیین کننده و یکی از سران تاریخ سیاه رژیم اسلامی است؟ آیا بیانیه ۵ ماده ای اخیر ایشان را خوانده اید؟
شما اعلام کرده اید که "تا جائیکه اینها" علیه خامنه ای و احمدی نژاد حرف میزنند در کنار مردم هستند. آیا شما نمیدانید که اختلاف جناحی همواره یک ویژگی دسته بندیهای رژیم جمهوری اسلامی بوده است؟ اگر شما واقعا قطعنامه منصور حکمت در مورد "عروج دوم خرداد" را قبول داشتید چنین مواضعی در قبال جنگ جناحها می گرفتید؟
من از شما میپرسم آیا موسوی از ابتدا نگفت و شما نیز نشنیدید که خواهان حفظ و بقای رژیم جمهوری اسلامی است. صرفا خواهان "اصلاحاتی" در آن است؟ آیا شما این جوهر جنبش ارتجاعی سبز حکومتی را نشنیدید؟ پس چرا یک موضع نیم بند هم در قبال جنبش سبز اتخاذ نکرده اید؟ براستی چرا؟
من از شما میپرسم آیا "کشتی نگرفتن" با موسوی و رضا پهلوی به غیر از سازش و مصالحه با جریانات ارتجاعی سبز و شیر و خورشیدی است؟ چه فکر کرده اید؟ آیا فکر کرده اید که با سازش و مصالحه با این جریانات ارتجاعی میتوانید جایی برای حزبتان در معادله قدرت دست و پا کنید؟ آیا نمیدانید که سرنوشت چنین سازشکاری هایی همواره شکست و بی آبرویی است؟
آیا دور از انصاف است که ادعا شود که خط سیاسی که شما دنبال میکنید یک خط سیاسی سازشکار به اسم چپ است؟ و شما نماینده چپ سازشکار در این دوران شده اید؟
آیا میدانید این سیاستها شما چه بلایی بر سر آن حزب آورده است؟ شما و جمعی دیگر مسبب تمام این سیاستهای توده ایستی در آن حزب هستید. آیا میدانید که تاریخ چه قضاوتی در باره خط شما کرده و خواهد کرد؟
آیا دور از انصاف است که گفته شود خط سیاسی شما سرمایه حزب کمونیست کارگری را بدون آنکه لیاقت سیاسی آن را داشته باشید٬ تصاحب کرده اید؟
آیا دور از انصاف است که از شما و دوستانتان خواسته شود بیش از این با سرمایه حزب کمونیست کارگری بازی نکنید! زیر نام منصور حکمت اتخاذ سیاستهای توده ایستی یک دشمنی آشکار با این تاریخ است. اسم حزبتان را عوض کنید. با نام خودتان حرف بزنید. بگذارید تاریخ سیاستهای شما را همانطور که هست قضاوت کند.
سیروان قادری
۲ ژانویه ۲۰١۰