آثار مهلک پارازیت ها و بی تفاوتی مقامات

پدیده خطرناک امواج پارازیت ماهواره ای در ایران , چند سالی ست که ازسوی افراد و محققان مستقل به عنوان یک پدیده زیانبار شناخته می شود , اگرچه زیان های پنهان آشکار این امواج بر روی بدن انسان بر هیچ کس به خصوص بانیان این موضوع, پوشیده نیست اما بی تفاوتی و سیاسی کاری نهادهای دست اندرکان در راه اندازی آن موجی از نگرانی را بین افکار عمومی ایجاد کرده است تا جایی که با وجود پیگیری شورای شهر تهران , هنوز هیچ ارگانی رسمی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است . 
اخلال در شبکه های ماهواره ای بعد از حوادث انتخابات ۸۸ که کانال ها به صورت لحظه به لحظه به بازتاب این وقایع می پرداختند و تصاویر دریافتی از سوی شاهدان حوادث را در شبکه های خود منعکس می کردند , در این شرایط بود که دستگاه حکومت با شتاب بیشتری پارازیت اندازها را به کار انداخت تا بدین ترتیب جریان اطلاع رسانی از سوی شبکه های ماهواره ای را مختل کند . البته داستان پارازیت ها تنها به شبکه های سیاسی محدود نمی شود بلکه حکومت در راستای آنچه که آن را مقابله با تهاجم فرهنگی می داند , همواره بر روی کانال های پربیننده که عمدتا به پخش سریال های خارجی می پردازند نیز پارازیت اندازی می کند .
اما در میان تکذیب و تایید مقامات ,رضا تقی پور , وزیر ارتباطات ادعا می کند که پارازیت ها از سوی این وزارتخانه ایجاد نشده و منبع آن هم مشخص نیست . زمزمه هایی که تا کنون شنیده می شده حکایت از آن دارد که سازمان صنایع دفاع ( صا ایران ) از یک سیستم مجهز روسی برای ارسال این پارازیت ها استفاده می کند .
معصومه ابتکار , رئیس کمیته زیست شورای شهر تهران در این باره گفته است : مراجع رسمی هیچگاه منشاء اصلی امواج و پارازیت ها را اعلام نمی کند . وی همچنین به خبر گزاری ایلنا ابراز داشته که درباره منشاء امواج مضر ماهواره ای با وجود داشتن اطلاعات نمی تواند اظهار نظر کند .
اظهار نظر جالب دیگر در این مقوله به مرضیه وحید دستجردی , وزیر بهداشت باز می گردد که در صحن مجلس اعلام کرده بود: بر اساس تحقیقاتی که تا کنون انجام شده پارازیت ها خطری برای سلامتی انسان ندارد .
کارشناسان و متخصصان بروز انواع بیماری های ناشناخته , ۷۰ درصد سرطان های جدید , سرگیجه , تهوع و بیماری های خونی را نتیجه این پارازیت ها در جامعه می دانند . شنیدن تذکرهای دکتر ایرج خسرونیا , رییس انجمن پزشکان داخلی ایران , در پاسخ به موضع سیاسی کارانه وزیر بهداشت می تواند بخشی از طبعات این امواج را روشن سازد , وی معتقد است امواج موجود در فضا روی سیستم مغز و اعصاب و تعادل انسان اثر دارد . این امواج در زنان باردار باعث سقط جنین و عوارض مادرزادی ژنتیکی نوزاد شده و علاوه بر آن در طولانی مدت نیز روی پرده گوش و سیستم شنوایی اثرات منفی دارد و باعث عصبانیت غیرعادی , اضطراب و هیجان می گردد .
حال سوال اینجاست که سردمداران حکومت با چه توجیهی , به نام جلوگیری از انتشار اخبار شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و به اصطلاح بستن راههای تهاجم فرهنگی , می توانند به سرطان سازی در جامعه بپردازند ؟ پاسخ به این پرسش دریچه ای دیگر قابل درک است , در شرایطی که حکومت عصیانگر و مستبد جمهوری اسلامی , تعدادی از داوطلبان و همیاران فعال که برای کمک به هم وطنان زلزله زده به آذربایجان رفته بودند را بی هیچ توجیهی بازداشت و بازجویی می کند , هیچ ابایی نباید از زمینه سازی و شیوع انواع مرض های مهلک و کشنده ناشی از امواج پارازیت برای توجیه ادامه حیات خود و امنیتی کردن فضای رسانه ای به قصد بقای خود داشته باشد .